Redukce u Ganassiho - bude pokračovat se dvěma vozy
Kimball, Chilton a Kanaan míří jinam.
Tým Chipa Ganassiho se po sedmi sezonách rozhodl vrátit k modelu, kdy do IndyCar nasazoval jen dva vozy. Vedly k tomu neuspokojivé výsledky ostatních pilotů kromě Scotta Dixona a také odchod Charlieho Kimballa a Maxe Chiltona, kteří si starty u Ganassiho platili. Kvůli změnám přijde o práci 40 zkušených mechaniků.
Od roku 2011 nasazovala stáj Chipa Ganassiho do šampionátu IndyCar Series čtyři vozy. Výjimkou byla sezona 2013, kdy za jednu z neúspěšnějších amerických stájí startovala jen trojice pilotů. Po odchodu Daria Franchittiho do závodnického důchodu ale měl Ganassi vždy jen jednoho pilota, který promlouval do bojů o mistrovský titul – Scotta Dixona.
Proto se po letošní sezoně rozhodl Ganassi k radikálnímu kroku. Už během roku nebyl vztah jeho týmu s Maxem Chiltonem zrovna ideální a dopředu bylo avizováno, že Chilton i jeho sponzoři zamíří příští rok jinam. To samé čeká také Charlieho Kimballa, který byl u Ganassiho od rozšíření jeho operací v IndyCar v roce 2011. Za sedm sezon si ale připsal jediné vítězství a taktéž má namířeno jinam. Oba piloti by se mohli opět sejít u jednoho týmu, a to u stáje Carlin, která chce příští rok expandovat do IndyCar.
Ganassi ve středu potvrdil, že za oba piloty náhradu hledat nebude. A také to, že nepočítá ani s Tonym Kanaanem. „V roce 2018 se vrátíme k tomu, že nasazujeme dva vozy, a to číslo 9 pilotované Scottem Dixonem a číslo 10, ve kterém ještě pilota potvrdíme,“ uvedl Ganassiho tým v tiskovém prohlášení.
„Toto rozhodnutí je založeno na tom, že jsme cítili, že se potřebujeme vrátit k modelu, kdy máme dva piloty bojující o titul. Bylo to těžké rozhodnutí, které se dotkne velkého počtu lidí. Museli jsme nechat odejít spoustu dobrých lidí. Nebylo to lehké rozhodnutí, ale cítíme, že je to v našem nejlepším zájmu,“ uvedl Chip Ganassi.
Největším favoritem na místo u Ganassiho je Dixonův krajan Brendon Hartley, který dvakrát vyhrál FIA World Endurance Championship a letos i čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. S týmem také testoval pětadvacetiletý Švéd Felix Rosenqvist. Podle Autosportu by se ale Rosenqvist měl ke Ganassiho týmu připojit nejdříve v roce 2019.
Podle webu Racer.com musí budoucnost řešit 40 mechaniků, kteří pracovali na vozech Kimballa a Chiltona. Část z nich zřejmě najde uplatnění uvnitř týmu, protože Ganassi dál nasazuje vozy také do NASCAR, amerického šampionátu sportovních vozů WeatherTech SportsCar Championship a WEC.
Po ostatních rychle skočí konkurence, protože zatímco Ganassi přistoupil k redukci, jiné týmy chtějí naopak posilovat. Tým Bobbyho Rahala potvrdil druhý vůz pro Takumu Satóa, posílit zázemí bude chtít A.J. Foyt, který chce angažovat Tonyho Kanaana. Do IndyCar pak hodlají vstoupit týmy Juncos, Harding a Carlin.