Motor Mercedesu prolomil magickou hranici
Podle Cowella dosáhl padesátiprocentní účinnosti
Ředitel společnosti Mercedes AMG High Performance Powertrains Andy Cowell se pochlubil prolomením magické hranice. Nejnovější verze motoru pro F1 již na dynamometru využívá více energie z paliva, než vyplýtvá. Pro srovnání, běžný atmosférický spalovací motor měl tepelnou efektivitu na úrovni 30 procent, motor Mercedesu z roku 2014 kolem 44 procent a obří kontejnerové přepravní lodě, mistři v tomto oboru, překračují šedesátiprocentní efektivitu proměňování chemické energie uložené v palivu na tepelnou a té na pohybovou.
Efektivní spalování paliva je v F1 mimořádně důležité od roku 2014, kdy vstoupilo v platnost omezení jeho průtoku na 100 kilogramů za hodinu. Kromě toho se do nádrží vozů vejde pouze 105 kilogramů paliva, velká cena je zpravidla delší než 300 kilometrů a tankování během závodu je zakázáno.
"V éře motorů V8 měly atmosférické motory 29% tepelnou účinnost, ale výkon těch současných měly naposledy jednotky V10 v roce 2005 a ty za hodinu sežraly 194 kilogramů paliva. Dosáhnout stejný výkon při polovičním průtoku paliva je skutečně úžasné!
Tři a půl roku po prvním závodu dosáhla pohonná jednotka Mercedes-AMG F1 na dynamometru v Brixworthu účinnosti přeměňování energie vyšší než padesát procent. Jinými slovy, více energie se mění na výkon než vyplýtvá. Je to velký milník pro hybridní motory, obzvláště v závodním provedení. V porovnání s rokem 2014 je tato pohonná jednotka při stejné spotřebě paliva o 109 koňských sil výkonnější," napsal Andy Cowell pro oficiální web F1.
Mercedes také oznámil, že jeho luxusní sportovní vůz Project ONE bude mít motor podobný tomu používanému v F1 a s tepelnou účinností kolem 40 procent.