Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Tři motory nejsou "nová věda"

Tři motory nejsou "nová věda"

Inženýři Mercedesu jsou na takové změny zvyklí

Ředitel Mercedes AMG High Performance Powertrains Andy Cowell se obšírněji vyjádřil k úpravě pravidel, kvůli které by měly každému jezdci stačit tři motory na celou sezonu. V opačném případě začne dostávat penalizace.

"Změna znamená, že s každou pohonnou jednotkou musíte absolvovat sedm závodů místo pěti," řekl Andy Cowell v rozhovoru pro Motorsport. "To je nezanedbatelný krok vpřed, ale za posledních minimálně deset let musel každý inženýr progresivně zlepšovat životnost všeho, na čem pracoval, takže to není nová věda. Změnilo se pouze číslo.

Mívali jsme kvalifikační motory, když to bylo dovoleno, ale řekli jsme ne, jsou šíleností. Od té doby se musí během celého závodního víkendu používat motor jedné specifikace. Tehdy to začalo. To je bod, ve kterém jsme začali vyvažovat výkon v kvalifikaci a výdrž v závodu. Pak jsme si řekli, že to bude jeden motor na dva víkendy, a později, že osm motorů na jezdce. Pak se to upravilo na pět pohonných jednotek na jezdce, protože do té doby nebyl vůbec omezován KERS. A to všechno kvůli nákladům."

Kompletní sadu pro jednoho jezdce letos tvoří tři spalovací motory, tři turba a tři kusy MGU-H a pouze po dvou kusech MGU-K, řídící elektroniky a baterií.

"Stačí se podívat, s čím měli jezdci problémy loni. Úložiště energie a řídící elektronika měly nejméně problémů napříč všemi týmy, takže prodloužit jejich životnost bude asi nejjednodušší. Elektrické části často vydrží velmi dlouho, pokud je nevystavujete vysokým teplotám a vibracím."

Cílem Mercedesu je mít dostatečně spolehlivou a přitom alespoň stejně výkonnou pohonnou jednotku jako loni, ale ve hře je také její hmotnost.

"Nechceme zhoršit kvalifikační ani závodní rychlost, ale zároveň nepotřebujeme nedokončené závody a ani ztráty startovních míst. V některých oblastech je to kompromis mezi hrubou silou a životností, v jiných boj mezi hrubou silou a hmotností."