Mercedes vyrobí desítky motorů...
... aby zákazníci mohli dostat o jeden méně
Aby se snížily náklady soukromých týmů na pohonné jednotky, musí se drasticky prodloužit jejich životnost. Díky tomu budou stačit tři na celou sezonu, přičemž vývoj spolkne ohromný balík peněz. Podivuhodné úpravy pravidel z těžko pochopitelných příčin F1 zcela neopustily ani po změně vlastníka. Že je šílené šetřit, ať to stojí, co to stojí, tentokrát potvrdil Andy Cowell, šéf motorového oddělení Mercedesu.
"Je to šílené, spoustu částí motoru musejí výrobci prakticky navrhnout znovu," cituje Cowella Corriere dello Sport. "Musíme sestavit nejméně 80 až 100 motorů, pak je otestovat na stolici a vybrat tři nebo čtyři s nejlepší kombinací spolehlivosti a výkonu. Vznikají tím ohromné náklady, které se výrobci nikdy nevrátí."
Alain Prost, který je nejen čtyřnásobným mistrem světa, ale i bývalým majitelem týmu Prost GP, přitom nevidí reálnou potřebu tlačit cenu motorů níže, než byla loni.
"Můj motor stál 23 milionů eur. To bylo v roce 2001 a o rok později bychom museli zaplatit 25,5 milionu, kdyby tým přežil," řekl Prost v rozhovoru pro Auto Plus. "Dnes se cena pohybuje mezi 12 až 14 miliony. To znamená, že všichni výrobci dostávají méně peněz za podstatně komplikovanější motory."
Bývalý šéf Cosworthu Mark Gallagher ale slova Alaina Prosta, v současnosti ambasadora Renaultu, zpochybnil. Na Twitteru tvrdil, že například Jordan měl tehdy motory Mugen za třetinu ceny, kterou údajně Prost zaplatil za rok staré agregáty Ferrari.