Ferrari má v kvalifikaci více výkonu, přiznává Mercedes
V závodu se ale poměr sil mění
Andy Cowell nás nechává nahlédnout do toho, jak on vidí letošní poměr sil na poli pohonných jednotek. Nejvyšší šéf továrny vyrábějící motory Mercedesu řekl, že nejvíce koňských sil má Ferrari, ale mnohé z nich využívá pouze v kvalifikaci. Po ní musí, kvůli obavám o spolehlivost, výkon přiškrtit razantněji než Mercedes.
"Co se týče výkonu, řekl bych, že v kvalifikaci má mírně navrch gentleman po mé pravici (Mattia Binotto z Ferrari). Gratuluji!" řekl Cowell. "Ale věřím, že v závodech jsme mírně lepší. Renault a Honda jsou za námi, ale ne moc daleko."
Cowell to řekl, když tak trochu agitoval za zachování stávajícího konceptu pohonných jednotek i po roce 2020. Tato generace hybridních motorů byla navržena pro období 2014 až 2020 a F1 chce pak přejít k méně složitým agregátům bez rekuperace tepelné energie z výfuku, ale s výkonnějším MGU-K, zachycujícím kinetickou energii v brzdovém systému. To pro Mercedes, Ferrari, Renault i Hondu znamená spustit projekt vývoje zcela nového motoru, byť stále hybridního a s turbem.
"Před pár lety jsme si řekli, že pokud se nebudou měnit pravidla, dojde ke sbližování použitých řešení. A přesně to se teď děje. Všichni ve svých továrnách pracují na dohánění konkurence, ale je to těsný boj a bude tomu tak i příští dva roky."