Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vlajková loď SRO slibuje opět zajímavou podívanou

Vlajková loď SRO slibuje opět zajímavou podívanou

Přehled zájemců o účast v Blancpain GT Series v roce 2019

Přípravy týmů na nadcházející sezonu jsou v plném proudu. Stáje vybavené technikou kategorie GT3 mají možnost vybírat z pestré nabídky národních a mezinárodních mistrovství. V jejich konkurenci si udržuje oblibu seriál Blancpain GT Series. S dosud zveřejněnými informacemi o zájemcích o tuto sérií se můžete seznámit v následujícím článku.

Po dřívější sporadické účasti britského výrobce Aston Martin v hlavních šampionátech SRO se nyní blýská na lepší časy. Svoji roli sehrává představení nového modelu Vantage.

Britský tým TF Sport nahradí trojici dosluhujících Vantage V12 dvěma exempláři novinky. Zatímco v předchozích dvou letech poskytoval jeden vůz týmu Oman ve vytrvalostním díle (2017 ve smíšených posádkách, letos v Silver Cupu), nyní plánuje nasazení dvou vozidel. Další podrobnosti o rozsahu programu na příští rok nejsou známy.

Nový model zlákal další britský tým, Garage 59. Stáj z Leicesteru byla od svých začátků v roce 2016 spjata se společností McLaren, jejíž model 650S se dočká také nástupce (720 S).

Aston Martin Vantage GT3

Foto: Nick Dungan Photography

S oznámením svých plánů prozatím otálí  Audi. Mezi dlouholeté účastníky patří belgický WRT anebo francouzský Sainteloc. Možnou účast v celém seriálu naznačuje kalendář na stránkách týmu Attempto Racing, jenž se stal prvním zákazníkem vylepšené verze modelu R8 LMS.

Tradiční reprezentant Bentley, britský M-Sport, již potvrdil účast ve vytrvalostním díle BGTS. Známa jsou i jména šestice jezdců: Jules Gounon, Jordan Pepper, Steven Kane, Maxime Soulet, Andy Soucek a Vincent Abril. V závodě 24 hodin ve Spa posílí britskou značku v hlavní třídě další vůz nasazený ve spolupráci s jedním ze zákazníků. Britové nevylučují podporu druhého vozidla stejným způsobem.

Do vytrvalostní části BGTS se chystá vrátit po dvouleté absenci Boutsen Ginion Racing. Jezdecká sestava bude vytvořena okolo dlouholetého amatérského pilota belgické stáje Karima Ojjeha a stane se součástí třídy smíšených posádek anebo amatérů. Zmíněno bylo také jméno továrního jezdce BMW Philippa Enga nebo případné nasazení druhého vozu.

Zkušenosti z letošní premiéry týmu 3Y Technology v krátkých závodech (Silver Cup) vedly představitele francouzské stáje ke změnám programu v příští sezoně. Setrvání v části s hodinovými závody nevidí bez podpory německého výrobce jako reálné. Jako vhodnější se jim nyní jeví přesun do vytrvalostních klání.

Podobně to vidí další tým s BMW M6 GT3 Rowe Racing. V BGTS chce pokračovat jen ve vytrvalostní části, neboť zajištění rozpočtu pro krátké závody je složitější. Německý tým nevylučuje nasazení vozu ve třídě Silver Cup.

Celého seriálu se chce opět účastnit Rinaldi Racing s převahou tří Ferrari 488 GT3 ve vytrvalostních kláních oproti jednomu vozidlu ve sprintech. Němci se účastní bojů pouze ve třídách smíšených anebo amatérských posádek.

Dalším reprezentantem vzpínajícího se koníka je Kessel Racing. Smíšené posádky jsou tradiční doménou Švýcarů, účast v kategorii Silver Cup bude v krátkých závodech novinkou.

Čínský FFF Racing, jenž vede tovární pilot Squadra Corse Andrea Caldarelli, usiluje o reprezentaci Lamborghini v celém seriálu BGTS. Pro tyto účely by stáj se zázemím v Pekingu zřídila pobočku v blízkosti továrny italského výrobce. Případnou podporu Italů naznačil i vedoucí sportovního oddělení Giorgio Sanna, jenž podporuje myšlenku více stájí kvůli srovnání.

Na změny v podpoře italského výrobce již zareagoval stávající zástupce Lamborghini, rakouský Grasser Racing Team. Místo letošní účasti tří vozidel nasadí ve vytrvalostní části pouze dvě a v krátkých závodech jeden, maximálně dva vozy.

V nižších třídách ponese prapor italské značky Barwell Motorsport. Ten prodloužil spolupráci se Squadra Corse o další tři roky. Ve vytrvalostní části nasadí opět dva vozy, nyní ve vylepšené verzi Evo. V kategorii amatérů se pokusí obhájit tituly se šampiony Amstutzem a Machitskim. V Silver Cupu pokračuje Barwell z letošní sestavy pouze s Mitchellem.

Ombra Racing zvažuje rozšíření svého programu v BGTS. Italové zvažují, zda se kromě vytrvalostních klání zúčastní i krátkých závodů anebo nasadí dva vozy. Jistá je pouze pokračování v Silver Cupu.

Bližší informace zatím neposkytl švýcarský tým Emila Freye. Ten v letošním roce nasadil v celém seriálu dva vozy Lexus RC-F, s nimiž dobyl bronzový stupínek ve vytrvalostní části.

V letošním roce posbíraly nejvíce titulů v celkovém hodnocení vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Mezi nimi vévodil tým z francouzského Rabastensu Akka ASP.

Foto: SRO/Patrick Hecq Photography

Přijetí nových výzev v IGTC se dotkne počtu vozů Mercedes-AMG GT3, nasazených týmem Akka ASP v seriálu BGTS. V současnosti je nejpravděpodobnější účast v amatérské třídě vytrvalostního dílu.

Konkrétní plány nesdělil ani tým Strakka, pouze naznačil účast v podobném rozsahu jako letos (dva vozy v celkovém hodnocení, jeden ve smíšených posádkách).

Po letošních příležitostných startech se hodlá celého seriálu zúčastnit Sun Energy 1. Projekt Kenyho Habula podnikajícího v oboru solárních energií letos využíval v BGTS služeb HTP Motorsportu a Akka ASP. V příštím roce se nejspíše bude o vůz amerického magnáta starat francouzský tým, není však vyloučen ani Black Falcon.

Prvního z japonských zástupců v GT3, Nissan, čeká nejspíše omezení programu. Dvojici dlouholetých pilotů týmu RJN, Alexi Buncombovi a Lucasi Ordonezovi, nebyl prodloužen kontrakt.

Po letošní účasti jednoho vozu v barvách týmu Manthey posílí svoji pozici nasazením dvou vozidel Porsche. Zatímco výběr týmu ještě nebyl zveřejněn, jezdecké sestavy jsou již kompletní. Zkušenější posádku představuje trio Romain Dumas, Sven Muller a Matthieu Jaminet. Kolegy Dirka Wernera budou po zisku titulu v pohárových závodech Porsche Dennis Olsen a Matt Campbell.

Německého výrobce posílí v hlavní kategorii vytrvalostní části nový účastník, italský Dinamic Motorsport.