Vettel s Hamiltonem v zádech

VC Japonska – 1. trénink
Úvodní dějství Velké ceny Japonska se odehrálo pod taktovkou Sebastiana Vettela. Nicméně se zdá, že problémy Mercedesu s updatem aerodynamiky jsou pryč.
Zatímco Evropa ještě spala, nastoupili v japonské Suzuce piloti F1 k prvnímu tréninku. Bylo chladno (jen 19 stupňů) a předpověď počasí věštila déšť, který se ovšem dostavil až těsně před koncem. Pořádně mokro by ale mělo být odpoledne při druhém tréninku, proto se prakticky všechny stáje rozhodly absolvovat longruny už nyní.
Od počátku tudíž panoval na dráze čilý ruch. Mercedes na ni poslal oba vozy s novým aerokitem a Lewis Hamilton také zaznamenal základní relevantní čas – 1:31,5. Ten záhy o více jak půl sekundy vylepšil jeho týmový kolega Valtteri Bottas, i když při tomto pokusu málem vyjel z tratě. Brit si to však nenechal líbit a briskně se do čela vrátil. Stříbrné šípy a také red bully byly v této fázi v plné permanenci, aby zvládly co nejvíce kol.
Po dvaceti minutách vykrystalizovalo pořadí Hamilton (1:30,0), Bottas (1:30,2), Vettel (1:30,6), Max Verstappen (1:30,7), Daniel Ricciardo (1:31,1) a s novým motorem nastoupivší Kimi Räikkönen (1:31,2). Potom se začalo přezouvat na supersofty a okamžitě se to projevilo. Ricciardo dal 1:29,5 a následně Hamilton s Vettelem 1:29,4. Naopak Verstappen se po chybě v zatáčce Spoon projel kačírkem a Räikkönen si stěžoval na chování zádě vozu.
Po 52 minutách musela být seance přerušena. Během zrychlení ve výjezdu z vlásenky se dostalo toro rosso Carlose Sainze do smyku a vrazilo do bariéry. „Nevím, co se přihodilo, prostě jsem auto ztratil. Omlouvám se,“ oznámil Španěl do rádia a současně potvrdil, že on sám je v pořádku. Nucená přestávka se protáhla na čtvrt hodiny.
Po ní obul Vettel čerstvé supersofty a zaznamenal výkon 1:29,2, na nějž již nikdo nedokázal odpovědět. V souboji o sedmé místo a tedy post nejlepšího ze zbytku světa nakonec Esteban Ocon porazil Nika Hülkenberga.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,166 | 23 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:29,377 | + 0.211 | 29 |
3. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:29,541 | + 0.375 | 27 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:29,638 | + 0.472 | 22 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,151 | + 0.985 | 30 |
6. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:30,762 | + 1.596 | 26 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:30,899 | + 1.733 | 22 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:30,974 | + 1.808 | 24 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,032 | + 1.866 | 22 |
10. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:31,202 | + 2.036 | 24 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:31,216 | + 2.050 | 15 |
12. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:31,235 | + 2.069 | 19 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,530 | + 2.364 | 23 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,602 | + 2.436 | 22 |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:31,757 | + 2.591 | 22 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:31,912 | + 2.746 | 20 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:32,252 | + 3.086 | 14 |
18. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:32,501 | + 3.335 | 18 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:32,897 | + 3.731 | 29 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:33,397 | + 4.231 | 28 |