Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel s Hamiltonem v zádech

Vettel s Hamiltonem v zádech

VC Japonska – 1. trénink

Úvodní dějství Velké ceny Japonska se odehrálo pod taktovkou Sebastiana Vettela. Nicméně se zdá, že problémy Mercedesu s updatem aerodynamiky jsou pryč.

Zatímco Evropa ještě spala, nastoupili v japonské Suzuce piloti F1 k prvnímu tréninku. Bylo chladno (jen 19 stupňů) a předpověď počasí věštila déšť, který se ovšem dostavil až těsně před koncem. Pořádně mokro by ale mělo být odpoledne při druhém tréninku, proto se prakticky všechny stáje rozhodly absolvovat longruny už nyní.

Od počátku tudíž panoval na dráze čilý ruch. Mercedes na ni poslal oba vozy s novým aerokitem a Lewis Hamilton také zaznamenal základní relevantní čas – 1:31,5. Ten záhy o více jak půl sekundy vylepšil jeho týmový kolega Valtteri Bottas, i když při tomto pokusu málem vyjel z tratě. Brit si to však nenechal líbit a briskně se do čela vrátil. Stříbrné šípy a také red bully byly v této fázi v plné permanenci, aby zvládly co nejvíce kol.

Po dvaceti minutách vykrystalizovalo pořadí Hamilton (1:30,0), Bottas (1:30,2), Vettel (1:30,6), Max Verstappen (1:30,7), Daniel Ricciardo (1:31,1) a s novým motorem nastoupivší Kimi Räikkönen (1:31,2). Potom se začalo přezouvat na supersofty a okamžitě se to projevilo. Ricciardo dal 1:29,5 a následně Hamilton s Vettelem 1:29,4. Naopak Verstappen se po chybě v zatáčce Spoon projel kačírkem a Räikkönen si stěžoval na chování zádě vozu.

Po 52 minutách musela být seance přerušena. Během zrychlení ve výjezdu z vlásenky se dostalo toro rosso Carlose Sainze do smyku a vrazilo do bariéry. „Nevím, co se přihodilo, prostě jsem auto ztratil. Omlouvám se,“ oznámil Španěl do rádia a současně potvrdil, že on sám je v pořádku. Nucená přestávka se protáhla na čtvrt hodiny.

Po ní obul Vettel čerstvé supersofty a zaznamenal výkon 1:29,2, na nějž již nikdo nedokázal odpovědět. V souboji o sedmé místo a tedy post nejlepšího ze zbytku světa nakonec Esteban Ocon porazil Nika Hülkenberga.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:29,166   23
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:29,377 + 0.211 29
3. Daniel Ricciardo Red Bull Renault 1:29,541 + 0.375 27
4. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:29,638 + 0.472 22
5. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:30,151 + 0.985 30
6. Max Verstappen Red Bull Renault 1:30,762 + 1.596 26
7. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:30,899 + 1.733 22
8. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:30,974 + 1.808 24
9. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:31,032 + 1.866 22
10. Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1:31,202 + 2.036 24
11. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:31,216 + 2.050 15
12. Fernando Alonso McLaren Honda 1:31,235 + 2.069 19
13. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:31,530 + 2.364 23
14. Lance Stroll Williams Mercedes 1:31,602 + 2.436 22
15. Jolyon Palmer Renault Renault 1:31,757 + 2.591 22
16. Felipe Massa Williams Mercedes 1:31,912 + 2.746 20
17. Carlos Sainz Toro Rosso Renault 1:32,252 + 3.086 14
18. Pierre Gasly Toro Rosso Renault 1:32,501 + 3.335 18
19. Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1:32,897 + 3.731 29
20. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:33,397 + 4.231 28