Abiteboul: Renault obírá Red Bull o 2 až 4 desetiny
Zákaz spalování oleje je vítanou pomocí
Renault dal svému obnovenému továrnímu týmu dostatek času. Boj o titul nečeká před rokem 2020, ale motor má být dokonale konkurenceschopný již příští rok. Přesněji, na konci sezony 2018 má být rovnocenným soupeřem motoru Mercedesu. Ředitel Renaultu Sport F1 Cyril Abiteboul řekl, že motorové oddělení musí motivovat k odvážnějším krokům.
"Vždycky jsme byli, jako Renault v F1, při vývoji motorů spíše konzervativní, když se zlepšovala výkonnost," prozradil. "Ještě pořád nás to brzdí, ale snažíme se této filozofie zbavit. Vyžaduje to velkou změnu myšlení, kterou přinášejí noví lidé připojující se k naší organizaci."
Renault za německou a italskou konkurencí evidentně zaostával od roku 2014, kdy F1 přešla na hybridní turbomotory. Trvalo roky, než handicap jím poháněných vozů klesl pod 0,5 sekundy alespoň v závodě.
"Je snad vidět, že v závodním režimu jsme dosáhli pokroku. Red Bull měl pomalejší start, ale nyní má asi nejlepší šasi a s ním vyrovnává deficit, takže může bojovat o vítězství. Vlastně to není tak odlišné od éry V8. Ani tehdy jsme neměli nejvýkonnější motor, ale jako balík to (motor Renault plus vůz Red Bullu) fungovalo. I teď trochu ztrácíme. Může se diskutovat o tom, zda jsou to dvě nebo čtyři desetiny (sekundy), to už závisí na konkrétní trati, ale celkově by to mělo být v tomto rozmezí. To platí pro neděli, v sobotu je to jiné. Nedá se to vypočítat, ale můžeme mluvit o přibližně polovině sekundy."
Renaultu nahrává fakt, že FIA odhalila trik konkurence, spočívající v obcházení omezení spotřeby paliva spalováním oleje, a vůbec se jí tyto neekologické praktiky nelíbí. Letos se to snaží omezit a příští rok by k tomu už nemělo docházet vůbec.
"Pravidla se změní, budou přísnější vůči spalování oleje. My jsme tuto oblast vůbec neprobádali. Máme ve zvyku být při výkladu pravidel extrémně féroví, někdy asi až příliš. Úprava pravidel nám možná pomůže zvládnout výzvu, kterou jsou pro nás kvalifikační režimy."