Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Verstappen unikl penalizaci za zdržení Bottase

Verstappen unikl penalizaci za zdržení Bottase

Zmatený Ricciardo uvažuje o výměně motoru

Max Verstappen unikl penalizaci za zdržení Valtteriho Bottase během první vlny měřených kol finálové části kvalifikace. Bottas přes týmovou vysílačku Mercedesu Verstappena obvinil, že kvůli němu zablokoval kola v nájezdu do 12. zatáčky a přišel o slibně vypadající kolo. V posledním kvalifikačním kole pak musel jet opatrně a obsadil až čtvrté místo.

Vedení závodu vysvětluje: "Stevardi se na incident podívali na záběrech z různých kamer, vyslechli záznam komunikace s vozem číslo 33, vyslechli Maxe Verstappena, jezdce vozu číslo 33, Valtteriho Bottase, jezdce vozu číslo 77, a zástupce týmů. Jezdec vozu číslo 33 evidentně byl týmem upozorněn a ve zpětných zrcátkách viděl vůz číslo 77 v rychlém kole. Ve výjezdu z 12. zatáčky uhnul z ideální stopy, aby uvolnil cestu vozu číslo 77. Jezdec vozu 33 opustil ideální stopu pomalu, což mohlo ovlivnit vůz 77, ale to stevardi nepovažují za blokování."

Šéf Mercedesu, jenž byl po VC USA na straně penalizovaného Verstappena, je tímto rozhodnutím zklamán. FIA prý pokračuje v nesprávných rozhodnutích.

"Uplynulých sedm dní se nedělají zrovna nejskvělejší rozhodnutí," poznamenal Toto Wolff, který si může myslet, že se stevardi báli dát Verstappenovi další trest, když ještě neutichl povyk kolem předchozího.

Verstappenovi se pak podařilo dostat do první startovní řady, ale až na druhé místo. Sebastian Vettel byl o 0.086s rychlejší, a to ho štve.

"Strašně mě to štve. Nevím, v Q3 se to nějak zhoršilo," vysvětloval 20letý jezdec po kvalifikaci. "Q2 byla opravdu dobrá, v Q3 jsem nemohl zahřát gumy a jet rychleji. Tato trať je extrémně kluzká. Nefungoval mi předek, takže vůz byl jemně nedotáčivý a na této trati potřebujete rychlé zatáčení v pomalých zatáčkách. Druhé místo je samozřejmě dobré, ale ne, když jej získáte takhle."

Ještě podstatně více rozčarovaný je Daniel Ricciardo a také "zmatený" a "bezradný". Po skončení posledního tréninku v sobotu ráno vystoupil z perfektně nastaveného vozu, odpoledne vyjel do kvalifikace ve voze, který nedokázal správně zahřát pneumatiky, ačkoli bylo tepleji.

"V pátek jsem skončil na špici a dnes ráno jsem byl se stejným nastavením blízko nejrychlejšího času. Vozu jsme se od včera ani nedotkli a od začátku kvalifikace to bylo... nanic," kroutil hlavou australský jezdec. "Zkoušeli jsme dvě zahřívací kola, jedno zahřívací kolo, hráli jsme si s nastavením předního křídla, ale vozu jakoby to bylo jedno. Nemohli jsme s tím nic dělat, byl jsem bezradný. Musíme najít příčinu. Celý víkend jsme na úrovni špičky a teď obsadíme sedmé místo... Mate nás, že za těchto podmínek mělo být zahřívání jednodušší než dopoledne, kdy byla trať studená a my jsme byli na správné teplotě po prvním zahřívacím kole."

Ricciardo také prozradil, že s Red Bullem zvažuje výměnu pohonné jednotky. Jak ukázaly poruchy vozů Toro Rosso, motory Renault dostávají ve velké nadmořské výšce pořádně zabrat a je velká pravděpodobnost, že současná pohonná jednotka nevydrží do konce sezony. Lepší by tedy asi bylo vzdát se sedmého místa, jelikož Ricciarda kromě pěti soupeřů v nejrychlejších vozech porazil i Esteban Ocon, a vzít si novou pohonnou jednotku, která vydrží i závody v Brazílii a v Abú Zabí.