Hamilton v problémech, přesto nejrychlejší

VC Brazílie - 1. trénink
V Brazílii jezdce na počátku závodního víkendu přivítalo slunečné počasí a teplota vzduchu přes 25°C. Trénink ovládli jezdci Mercedesu, nejrychlejší byl Lewis Hamilton před Valtterim Bottasem.
U dvou týmů dostali příležitost usednout do monopostu mladí jezdci. Sergia Péreze ve voze Force India vystřídal šampión GP3 George Russell a Pascala Wehrleina v Sauberu Charles Leclerc. První čas zaznamenal Max Verstappen, jeho hodnota činila 1:12,253. Svůj čas poté ještě vylepšil, ale stejně byl překonán Bottasem, který okruh zvládl zajet za 1:10,102. Po osmnácti minutách od úvodu se z motoru Renault ve voze Toro Rosso, který pilotoval Brendon Hartley, začalo kouřit. Kouř postupně přešel do hustého dýmu a přinutil Hartleye zastavit na trati kousek od vjezdu do boxů. Z tohoto důvodu byl na chvíli vyhlášen virtuální safety car.
Před koncem první půlhodiny se v deváté zatáčce dostal Sebastian Vettel do hodin, ale ačkoli sklouzl až na trávu, byl schopen pokračovat dále. O několik minut později došlo ke změně na průběžném prvním místě, nejrychlejší kolo zajel Lewis Hamilton (1:09,672).
V polovině tréninku se trať téměř vyprázdnila a jezdci se připravovali na druhou sérii měřených kol. Vše odstartoval Bottas, který přezul na nejměkčí červené pneumatiky, a hned se mu s časem 1:09,329 podařilo přeskočit Hamiltona na prvním místě. Jen o několik minut později si Hamilton vzal vedoucí pozici zpět časem 1:09,202. Za nimi se seřadili Kimi Räikkönen, Verstappen a Vettel. Půl hodiny před koncem prvního tréninku došlo k incidentu mezi Hamiltonem a Nikem Hülkenbergem. Hamilton si připravoval nájezd do rychlého měřeného kola. Hülkenberg jedoucí v měřeném kole chtěl ve dvanácté zatáčce předjet a při tom Hamiltona vytlačil až mimo trať.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:09,202 | 36 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:09,329 | + 0.127 | 43 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:09,744 | + 0.542 | 32 |
4. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:09,750 | + 0.548 | 31 |
5. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:09,828 | + 0.626 | 38 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:09,984 | + 0.782 | 32 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:10,102 | + 0.900 | 28 |
8. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:10,402 | + 1.200 | 26 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:10,454 | + 1.252 | 36 |
10. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:10,476 | + 1.274 | 24 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:10,632 | + 1.430 | 42 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,047 | + 1.845 | 29 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,188 | + 1.986 | 29 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,463 | + 2.261 | 30 |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:11,467 | + 2.265 | 32 |
16. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:11,608 | + 2.406 | 35 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,802 | + 2.600 | 32 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,898 | + 2.696 | 28 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:14,034 | + 4.832 | 5 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 2 |