Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jezdci Ferrari důvěřovali vozu, ale ne pneumatikám

Jezdci Ferrari důvěřovali vozu, ale ne pneumatikám

V závodu se jejich největší problém ztratí

Kdyby Sebastian Vettel včera zajel o 0,04 sekundy rychlejší kolo, dnes by startoval z pole position. Místo toho ho čeká start z druhého místa a nejvýhodnější pozici bude mít Valtteri Bottas. Po skončení kvalifikace ho mrzelo, že svůj nejlepší čas zajel v prvním ze dvou pokusů v Q3. Obyčejně bývá nejrychlejší poslední kolo, to ale Vettel pokazil hned v první zatáčce, v níž nedůvěřoval čerstvě zahřátým pneumatikám a jel zbytečně pomalu.

"Důležité je, že jsme byli lepší než v pátek. Se svým vozem jsem byl spokojený, ale v posledním kole jsem byl asi zbytečně opatrný v brzdění před první zatáčkou. V závěrečné části kola jsem část ztráty dohnal, takže vůz měl pravděpodobně více přilnavosti, než jsem si myslel," přiznal Vettel. "V posledním sektoru jsem už věděl, že mohu jet rychleji a také jsem jel, jenže už to nestačilo. Ale výsledek je velice těsný a v závodních podmínkách jsme (Mercedesu) obvykle blíže (než ve většině kvalifikací), takže mám motivaci, pojedu na vítězství."

Kimi Räikkönen zaostal za dvojicí nejrychlejších soupeřů o 0,2 sekundy, díky čemuž se bude na startu dívat na jejich zadní křídla. I on po kvalifikaci mluvil o tom, jak těžké je důvěřovat pneumatikám zahřátým jedním kolem na druhém nejkratším okruhu v kalendáři F1. Za zmínku stojí i to, že Pirelli letos do Brazílie poprvé poslalo superměkké pneumatiky. Dosud se v kvalifikaci jezdilo na měkkých.

"Většinu času jsem si s vozem dobře rozuměl, jenže některá kola byla náročnější než jiná a každý si chtěl před sebou nechat dostatek čistého vzduchu. Po dobrém zahřátí pneumatik bylo vše snažší, což ale nebylo samozřejmostí kvůli tlačenici vznikající před rychlým kolem. Některé sady pneumatik fungovaly lépe prostě proto, že měly lepší první kolo po výjezdu z boxů. Těžko takovým pneumatikám důvěřovat a zároveň v první zatáčce nezablokovat přední kola. Když pneumatiky pracovaly správně, vůz byl celkově dobrý, takže (takového výsledku je) trochu škoda."