Bude Vettel příští rok ve výhodě?
Pirelli naslouchá jeho zpětné vazbě.
Ferrari, Red Bull a Mercedes na začátku roku souhlasily, že Pirelli letos pomohou s testováním prototypů pneumatik pro novou sezónu. Nebylo to levné a v době, kdy v jejich továrnách současně běžel vývoj vozů sezón 2016 a 2017 musely navrhnout a vyrobit testovací/přechodné vozy, které sice nesplňují nová technická pravidla, ale jsou vhodné pro testování nových pneumatik. Fernando Alonso se již nechal slyšet, že pro něj a McLaren je nevýhodou, že se z různých důvodů nemohou také účastnit testů. Bývalý jezdec F1 a žurnalista Stefan Johansson si ale všiml, že pouze Vettel zatím nevynechal ani jednu příležitost zúčastnit se testů.
Kimi Räikkönen se nechal v prvním testu mokrých pneumatik nahradit Estebanem Gutiérrezem, ve voze Red Bullu testovali Sébastien Buemi a Pierre Gasly a v Mercedesu má nejvíce kilometrů odjetých Pascal Wehrlein, přičemž Nico Rosberg má na kontě pouze jeden testovací den v chladné Barceloně a Lewis Hamilton se minulý týden omluvil kvůli bolavé noze.
"Sebastian Vettel udělal ve voze Ferrari každé kolo, které mu bylo nabídnuto," píše Johansson na svém blogu. "Garantuji vám, že to pro něj příští rok bude výhodou. Vždy, když se posadíte do vozu, vystoupíte z něj s novými zkušenostmi. Závodění a F1 se v tomto neliší od jiných oblastí, kde je k dosažení nejlepších výsledků potřebná interakce a vztahy mezi lidmi. Každé jedno testovací kolo pro Pirelli se vyplatí. Já sám jsem často testoval pneumatiky a vždy to byl nejlepší způsob, jak zlepšit mé i týmové výkony.
Pirelli bude milovat zpětnou vazbu od Vettela, protože inženýři vždy chtějí co nejvíce zpětné vazby. Takže pneumatiky budou nepochybně vyvíjeny na základě vstupů od něj. Jak jsem již mnohokrát řekl, v den závodu jsou pneumatiky důležitější než kterákoli jiná část vozu. Pokud Vettel dostane pneumatiky, které budou vyhovovat jeho jezdeckému stylu, se kterými bude stoprocentně spokojený, nebude muset (během tréninků) trávit tolik času upravováním svého vozu tak, aby reagovalo podle jeho potřeb. Okamžitě bude připraven zajíždět dobrá kola. Je to od něj velmi rozumné a od statných naopak velmi hloupé, že si nenajdou čas využít příležitost testovat s nimi (s Pirelli).
Kimi Räikkönen se nechal v prvním testu mokrých pneumatik nahradit Estebanem Gutiérrezem, ve voze Red Bullu testovali Sébastien Buemi a Pierre Gasly a v Mercedesu má nejvíce kilometrů odjetých Pascal Wehrlein, přičemž Nico Rosberg má na kontě pouze jeden testovací den v chladné Barceloně a Lewis Hamilton se minulý týden omluvil kvůli bolavé noze.
"Sebastian Vettel udělal ve voze Ferrari každé kolo, které mu bylo nabídnuto," píše Johansson na svém blogu. "Garantuji vám, že to pro něj příští rok bude výhodou. Vždy, když se posadíte do vozu, vystoupíte z něj s novými zkušenostmi. Závodění a F1 se v tomto neliší od jiných oblastí, kde je k dosažení nejlepších výsledků potřebná interakce a vztahy mezi lidmi. Každé jedno testovací kolo pro Pirelli se vyplatí. Já sám jsem často testoval pneumatiky a vždy to byl nejlepší způsob, jak zlepšit mé i týmové výkony.
Pirelli bude milovat zpětnou vazbu od Vettela, protože inženýři vždy chtějí co nejvíce zpětné vazby. Takže pneumatiky budou nepochybně vyvíjeny na základě vstupů od něj. Jak jsem již mnohokrát řekl, v den závodu jsou pneumatiky důležitější než kterákoli jiná část vozu. Pokud Vettel dostane pneumatiky, které budou vyhovovat jeho jezdeckému stylu, se kterými bude stoprocentně spokojený, nebude muset (během tréninků) trávit tolik času upravováním svého vozu tak, aby reagovalo podle jeho potřeb. Okamžitě bude připraven zajíždět dobrá kola. Je to od něj velmi rozumné a od statných naopak velmi hloupé, že si nenajdou čas využít příležitost testovat s nimi (s Pirelli).
Totéž dělával Michael Schumacher. Pokud byla příležitost testovat, využil ji. A někdy zašel ještě dál. Lidé z Ferrari mi často vyprávěli o tom, jak měli mít pár dní volna a Michael je doslova obtelefonoval s tím, že chce něco testovat, nebo že má nápad na něco nového a chce vědět, zda tým může jeho vůz připravit na testování. To bylo v době, kdy každý mohl testovat, kolik chtěl a v Maranellu (na okruhu ve Fioranu) to neustále frčelo. Možná si vzpomenete, jak se mnoho týmů s pneumatikami od Bridgestone trápilo a dokonce i Michaelovi týmoví kolegové. To proto, že ty pneumatiky byly navrženy pro Michaela a perfektně vyhovovaly jeho jízdnímu stylu."