Mercedes, Mercedes a pak dlouho nic
VC Abú Zabí - kvalifikace
Kdepak, Mercedes se na to po zisku obou titulů nevykašlal. V kvalifikaci na VC Abú Zabí si opět se soupeři hrál jako kočka s myší. Rychlejší z dvojice jeho pilotů byl tentokrát Valtteri Bottas.
Na poslední bitvu o postavení v čele startu v letošním ročníku MS F1 se podle očekávání ochladilo. Teplota na okruhu Yas Marina klesla na příjemných 24 stupňů.
V mezičase od třetího tréninku se intenzivně pracovalo na Bottasově mercedesu, nevypadalo to však, že by se měnily motor nebo převodovka. Fin také vyrazil mezi prvními do Q1. Pospíšil si rovněž Hamilton a na první pokus zajel, na ultrasoftech, časem 1:37,5 nový rekord okruhu. Bottas za ním zaostal o dvě, Vettel dokonce o sedm desetin sekundy. Ve druhé rundě ukrojil Bottas z Hamiltonova výkonu další desetinu. Začalo být zřejmé, že na trojcípou hvězdu opět nebude nikdo mít.
Úplně jiné starosti měli v těch chvílích Stroll, Wehrlein, Ericsson, Gasly a Hartley, jimž hrozilo akutní nebezpečí vyřazení. Na poslední chvíli se těsně zachránil Stroll na úkor Grosjeana, naopak u Sauberu a Toro Rosso mohli pro dnešek balit.
Ani s nástupem do Q2 piloti Mercedesu a Ferrari neotáleli. S přicházející tmou viditelně zrychlili. Hamilton se dostal na 1:36,7, Bottas na 1:36,9. O další tři desetinky zpět byl Vettel. Už výrazněji ztráceli na vibrace si stěžující Räikkönen, Ricciardo, Hülkenberg, Verstappen a Pérez. Jistotu postupu naopak vůbec neměli Alonso a Massa. Hodně dlouho to vypadalo lépe pro jezdce McLarenu, ale loučící se Brazilec v sekundě dvanácté proklouzl do top ten místo něj. Kromě Alonsa skončili i Sainz, Vandoorne, Magnussen a Stroll.
Ve třetí fázi se tak představili Hamilton, Bottas, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Hülkenberg, Pérez (navzdory vzájemné kontraverzi ve finiši Q2), Ocon a Massa.
V úvodním dějství Q3 znovu jasně dominovaly stříbrné šípy. U Bottase se časomíra zastavila na 1:36,2, u Hamiltona na 1:36,4. Monoposty z Maranella jakžtakž stačily jen v prvním sektoru, pak už jim docházel dech (Vettel 1:36,9, Räikkönen 1:37,0). Red Bully tentokrát neměly do dění v čele co mluvit. Sedmý Hülkenberg zdárně odolával zdvojené indické síle, Massa už zjevně dosáhl maxima svých možností.
V samotném závěru se ještě Hamilton pokusil vystrnadit svého kolegu z pole position, ale chybělo mu k tomu 0,172 sekundy. Úspěšnější byl Ricciardo, který odsunul Räikkönena do třetí řady na roštu.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:37,356 | 1:36,822 | 1:36,231 | 18 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:37,391 | 1:36,742 | 1:36,403 | 19 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:37,817 | 1:37,023 | 1:36,777 | 18 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull | Renault | 1:38,016 | 1:37,583 | 1:36,959 | 16 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:37,453 | 1:37,302 | 1:36,985 | 17 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Renault | 1:38,021 | 1:37,777 | 1:37,328 | 19 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:38,781 | 1:38,138 | 1:38,282 | 14 |
8. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:38,601 | 1:38,359 | 1:38,374 | 17 |
9. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:38,896 | 1:38,392 | 1:38,397 | 17 |
10. | Felipe Massa | Williams | Mercedes | 1:38,629 | 1:38,565 | 1:38,550 | 18 |
11. | Fernando Alonso | McLaren | Honda | 1:38,820 | 1:38,636 | 12 | |
12. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:38,810 | 1:38,725 | 9 | |
13. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Honda | 1:38,777 | 1:38,808 | 9 | |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:39,395 | 1:39,298 | 16 | |
15. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:39,503 | 1:39,646 | 14 | |
16. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:39,516 | 10 | ||
17. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Renault | 1:39,724 | 9 | ||
18. | Pascal Wehrlein | Sauber | Ferrari | 1:39,930 | 9 | ||
19. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:39,994 | 9 | ||
20. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Renault | 1:40,471 | 8 |