Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Napětí se blíží vrcholu

Napětí se blíží vrcholu

Čtvrtý ročník Formule E začíná v Hong Kongu

Formule E vstupuje do čtvrtého dějství své zatím krátké historie. Posledního před vpravdě revoluční změnou, která nás čeká s příchodem nových technických předpisů v šampionátu 2018/19. Na rošt úvodního dvojzávodu se tento víkend v Hong Kongu opět postaví dvacet pilotů z deseti týmů.

Zřejmě nejvýznamnější změnou je oficiální tovární účast Audi, která převzala aktivity Abtova týmu. Jezdecká sestava stáje nicméně zůstává nezměněná. Opět ji tvoří obhájce titulu Lucas di Grassi a Daniel Abt. Za nejvážnější konkurenty čtyř spojených kruhů jsou považováni jezdci Renaultu e.dams Sébastien Buemi a Nico Prost a také ambiciózní indické Mahindry Nick Heidfeld a Felix Rosenqvist. Sebevědomím hýří také DS Virgin, spoléhající především na ostříleného Sama Birda.

Přestupem roku je bezesporu příchod Nélsona Piqueta juniora k Jaguaru. Vítěz prvního ročníku Formule E má pomoci renomované značce se v její druhé sezoně odlepit ode dna, kde zatím přebývala. Dosavadní mizérii chtějí překonat také Andretti Team a Dragon Jaye Penskeho.

Ve startovním poli je pět nováčků. Skutečně velké jméno se mezi nimi nenachází, nepočítáme-li pravděpodobně jen jednorázovou účast Kamuje Kobajašiho. Příchod matadorů WEC Neela Janiho či Andreho Lotterera však bude určitě obohacením.

Kalendář obsahuje celkem čtrnáct položek v jedenácti destinacích (v Hong Kongu, New Yorku a Montrealu se pojede dvakrát). Premiéru si seriál odbude v Santiagu de Chile, Římu a Curychu. Čeští fanoušci to budou mít nejblíže do Berlína (19. května 2018).

Formát jednotlivých e-prix se nemění. Vše, tedy dva tréninky, kvalifikace rozdělená do dvou skupin, Super Pole i vlastní závod, se uskuteční v průběhu jediného dne. Vozy ale budou disponovat výkonem 180 kW místo dosavadních 170 kW. Takzvaný FanBoost, krátkodobé zvýšení výkonu přidělované na základě internetového hlasování, vzroste ze 180 kW na 190 kW. Naposledy se bude v polovině jízdy přesedat kvůli nedostatečné kapacitě baterií z jednoho monopostu do druhého.

Drobné úpravy se dočkal bodovací systém. Nadále skóruje prvních deset v cíli (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1) a bonus v podobě dalších tří bodů získává držitel pole position. Bod za nejrychlejší kolo ovšem bude nově přidělen jen tomu účastníkovi, který bude klasifikován do desátého místa.

Dobrou zprávou je, že se Formuli E dostává konečně i důstojné televizní prezentace. Práva totiž zakoupil Eurosport. Klání z Hong Kongu bude přenášet live na svém prvním programu v sobotu i neděli vždy od 8 hodin. Předtím od 7 hodin odvysílá záznam kvalifikace.

Fakta o e-prix Hongkongu:

Délka trati: 1,86 km

Počet zatáček: 10

Nejrychlejší kolo – kvalifikace: 1:03,099 (Nélson Piquet junior – 2016)

Nejrychlejší kolo – závod: 1:02,974 (Felix Rosenqvist – 2016)

Předchozí vítěz: 2016 – Sébastien Buemi (Renault e.dams)