FIA upravila systém trestání za výměny pohonné jednotky
Nebude problém zjistit, z kterého stání jezdec odstartuje
Ze kterého místa vlastně odstartuje Fernando Alonso? Tuto a podobné otázky jsme si po kvalifikaci v uplynulých letech kladli poměrně často, protože FIA používala komplikovaný systém udělování penalizací za předčasnou výměnu částí pohonné jednotky (a jiná porušení pravidel). Na nedávném zasedání Světové rady motorsportu přijala úpravu, která by měla systém zjednodušit.
Nyní každý jezdec, který dostal trest ztráty patnácti nebo více míst na startu závodu, bude muset startovat z posledního stání. Pokud tohoto počtu dosáhne více jezdců, na startovním roštu se seřadí v pořadí, v jakém jejich týmy dělaly výměny.
Kromě toho byly provedeny další menší změny ve sportovních a technických pravidlech. Mimo jiné bylo odsouhlaseno, že testy starších vozů se mohou dělat pouze na tratích s licencí FIA Grade 1 nebo 1T a že během demonstračních jízd smí monopost odjet maximálně 50 kilometrů s pneumatikami Pirelli určenými speciálně pro tento účel. Upřesnily nebo změnily se detaily startovací procedury a harmonogramu víkendů velkých cen a odsouhlasila se nová místa pro kamery, z nichž jim nebude překážet Halo. Do technických pravidel přibyly detailní popis toho, co je považováno za olej, i zákazy týkající se jeho používání jako paliva.