Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA zpřísňuje testování křídel

FIA zpřísňuje testování křídel

Red Bull přichází o jednu tajnou zbraň.

Ani to dlouho netrvalo a po odhalení tajemství zadního křídla Red Bullu ve Španělsku přichází zpráva o připravovaném vylepšení testovacích procedur FIA. Ohýbání částí aerodynamiky vozu F1 je zakázáno technickými pravidly, a hlavně přítlačná křídla jsou pravidelně podrobována spoustě zkoušek. Evidentně jich však není dost, nebo nejsou dost dobré, jelikož Mercedes, prý Lewis Hamilton osobně, si i pouhým okem všiml, že zadní přítlačné křídlo Red Bullu ve vysoké rychlosti na rovince rotuje dozadu, čímž se snižuje aerodynamický odpor. Při brzdění se vrací do původní pozice, takže vozu v zatáčce nechybí přítlak.

Web Motorsport se dostal k dopisu, který FIA adresovala všem deseti týmům. Informuje v něm, že má podezření, že některé vozy mohou obstát v současných statických testech, ale za jízdy se přesto ohýbají více, než dovolují pravidla. Má podezření, že tým takto zásadně ovlivňuje aerodynamické vlastnosti svého vozu. Také cituje článek 3.9.9 Technických pravidel F1, ve kterém se píše, že FIA ​​si vyhrazuje právo zavádět nové testy kterékoli části karoserie, pokud vznikne podezření, že se za jízdy pohybuje.

Bez ohebného křídla bude Verstappenův boj ještě těžší. Foto: Red Bull

O maximální přísnosti Mezinárodní automobilové federace se ale mluvit nedá. Předpokládá, že některé týmy budou muset posílit svá křídla, tedy vyrobit nová a chce jim na to nechat dostatek času. S novým typem kontroly proto začne až během víkendu VC Francie. V Monaku, v Ázerbájdžánu a v Turecku (pokud se pojede i přes špatnou pandemickou situaci) budou považovány za legální všechna křídla, které projdou současnou sadou testů.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull