Baterie zůstanou i nadále jednotné
Agag nechce připustit nákladovou explozi
Není pochyb o tom, že klíčovým technickým prvkem u vozů Formule E jsou baterie. Logicky se tak stávají komponentou, která přináší rozhodující výhodu vůči konkurenci.
Věc má ale i svoji odvrácenou tvář. Právě na tomto poli se totiž může rozhořet technologická bitva mezi jednotlivými výrobci a tím i roztočit výdajová spirála. A to je něco, čemu chce vedení šampionátu ze všech sil zabránit.
Proto se původně na příští sezonu plánované uvolnění předpisů pro akumulátory odkládá na neurčito. Pouze se změní jejich dodavatel – místo firmy Williams Advanced Engineering se jím stane McLaren Applied Technologies. „Baterie nebudou předmětem volné konstrukce ani u třetí generace monopostů,“ nechal se slyšet promotér Alejandro Agag. „Pokud k něčemu takovému dojde, dá se s tím počítat až počínaje jedenáctým ročníkem (tj. v roce 2025). Do té doby budou tato zařízení standardizována. Myslím si, že výrobci s tímto řešením, přinášejícím značné úspory, souhlasí. Nejsou díky tomu pod tlakem. Zároveň mohou vyvíjet jiné díly.“
Konkrétně se jedná o elektromotor, převody a konvertor proudu. Agag současně připustil, že by časem mohly být povolené dodatečné malé baterie, umístěné v přední části monokoku. Také nevyloučil, že místo jednotného dodavatele bude povinný jednotný design – zvnějšku půjde o originál, ale „střeva“ zůstanou unifikována. Je ale otázkou, zda by toto řešení bylo pro někoho atraktivní.