Pirelli překvapilo volbou pneumatik pro Čínu
Dodavatel už vybral směsi pro první tři závody
Ano, asi si i vy říkáte, že tohle je strašně předčasné. Sezona skončila před dvěma týdny, je prosinec a první závod roku 2018 se pojede až na konci března. Proč nyní věnovat pozornost výběru pneumatik pro první tři velké ceny sezony 2018? Jenže zpráva od Pirelli obsahuje něco, co jistě stojí za zmínku.
Prozatím přeskočme první dva závody a podívejme se rovnou na Čínu. Pirelli pošle do Šanghaje své pneumatiky vyrobené ze středně tvrdé, měkké a ultraměkké směsi. Novou širokou paletu směsí tedy využije k zajímavému experimentu a jednu tvrdost přeskočí, v tomto konkrétním případě superměkkou. Ultraměkká by měla v neděli rychle degradovat, jenže v sobotní kvalifikaci ji budou jezdci nutně potřebovat v boji o postup do Q3 a ti úspěšní pak budou muset na těchto pneumatikách i odstartovat do závodu. Až během zastávky v boxech budou moci přezout na jednu z odolnějších směsí. Pokud se někteří jezdci rozhodnou nazout sadu rychlých ultraměkkých pneumatik i v závěru závodu, mohou ho parádně zdramatizovat.
Výběr pneumatik pro první dva závody nepřekvapil. V Austrálii i v Bahrajnu se bude závodit na stejných směsích jako tento rok, ale je třeba počítat s tím, že všechny typy pneumatik budou příští rok o stupeň měkčí. Proto se očekává převaha dvojzastávkové strategie, zatímco letos byla standardem jediná zastávka u mechaniků.