Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Takto by mohla vypadat ochrana jezdce v IndyCar

Takto by mohla vypadat ochrana jezdce v IndyCar

Místo Halo sázejí za oceánem na čelní „sklo“

Zatímco formule 1 už tuto sezonu nasadí „svatozář“, která má chránit hlavu jezdce, v IndyCar se podobný systém teprve chystají testovat. Místo svatozáře ale sázejí na speciální pevný průsvitný materiál Opticor, který pro IndyCar vyvinula firma PPG. Ta mimo jiné vyrábí také kryty kokpitů bojových stíhaček.

Čelní „sklo“ si odbude příští týden svojí premiéru na dráze v rámci testů IndyCar na ISM Speedway (donedávna Phoenix International Raceway). Na mílový ovál vezme upravený monopost čtyřnásobný šampion Scott Dixon a to v rámci čtvrtečního programu, který bude jinak určen pro adaptační jízdy nováčků na oválu.

„Byl to dlouhý proces, ale velmi metodický a smysluplný,“ prozradil prezident IndyCar pro soutěžení a operace Jay Frye. „Usilujeme o to, abychom vytvořili bezpečnostní díl, který vypadá esteticky dobře a funguje za všech podmínek, což budeme nyní testovat. Jakýkoliv díl, který namontujeme na vůz IndyCar, musí fungovat na všech typech tratí a za různých světelných podmínek,“ dodal.

 

A tak Dixon bude testovat, jak je přes sklo vidět. Na trati jej vyzkouší za jasného světla, za úsvitu i po setmění pod umělým osvětlením. Vývoj trval dva roky. V pátek prototyp namontovali inženýři PPG a týmu Chipa Ganassiho na vůz.

 

Čelní ochrana má za sebou už testování v aerodynamickém tunelu a také na závodním simulátoru Dallary, kde jej vyzkoušel Gabby Chaves. Zatím ale IndyCar nestanovila žádný termín, který by při zavádění tohoto prvku chtěla stihnout.