Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Obava z podvádění s motory je zlehčována

Obava z podvádění s motory je zlehčována

Mezera v pravidlech nebude podle FIA zneužívána.

FIA zlehčuje obavy z toho, že by jezdci jedoucí mimo bodovaná místa mohli úmyslně poškodit agregát svého monopostu. Pokud by se tak skutečně dělo, mohli by "hříšníci" díky změně nařízení nastoupit do následující Grand Prix s novým motorem.
 
Motory musí počínaje sezónou 2005 vydržet dva závodní víkendy. Některé týmy vyjádřily obavu, že by díky mezeře v nařízeních mohl kterýkoliv z jezdců, který nedokončí první ze dvou závodů s jedním motorem, nasadit do následující Grand Prix vůz s motorem novým a to bez jakéhokoliv trestu.
 
Bylo totiž rozhodnuto, že by penalizace v podobě ztráty deseti míst na startovním roštu, byla příliš tvrdým trestem pro jezdce, kteří nedokončí závod. Výměna motoru během závodního víkendu však důvodem pro udělení penalizace i nadále bude.
 
Prezident FIA Max Mosley připouští, že mezera v nařízeních existuje, avšak současně věří, že toho týmy ani jezdci nebudou zneužívat. Pokud by tak přesto někdo činil, brzy by se na to prý přišlo.
 
Je jasné, že pokud by to někdo dělal úmyslně, tak bychom na to přišli," uvedl Mosley.
 
Pravdou je, že byste to museli mít nastaveno (auto a motor) a výhoda, kterou byste získali, by nebyla zas tak velká. Nemyslím si, že to budou dělat.
 
Hodně jsme přemýšleli o explozích motorů během zpomalovacího kola, ale nemyslím si že toho budeme svědky. Pokud by se Vám to stalo více než jednou, tak by to bylo podezřelé, protože statisticky se to zas tak často nestává. Pak bychom museli požádat komisaře, aby se na to podívali."