McLaren nebude mít žádný vliv na motory Renault
Do vývoje nepromluví minimálně do roku 2020
"Další výhodou spolupráce s Renaultem bude, že budeme mít slovo při konstrukci motoru. V roce 2019 budeme mít řešení, které bude téměř tovární. Bude to lepší, než dostat motor jako zákazník."
To jsou slova Érika Boulliera ze září minulého roku. Pár dní předtím bylo potvrzeno to, čemu na začátku roku 2017 ještě mnozí z nás nechtěli ani trochu věřit. McLaren se vzdal partnerství s obří japonskou automobilkou, která mu nejen dávala motory zdarma, ale je i vyvíjela tak, aby se vešly do šasi vozů z Wokingu. To taky mělo být důvodem, proč se McLaren vlastně po roce 2014 vzdal smlouvy na skvělé motory Mercedes a obnovil partnerství s Hondou. Ron Dennis i sám Boullier tehdy tvrdili, že v současné F1 není možné, aby tituly vyhrával zákazník. Možná to bylo motivací, proč se Boullier snažil fanoušky tohoto týmu přesvědčit, že u Renaultu je McLaren víc než jen řadový zákazník. Šéf Renaultu ale o pár měsíců později prozrazuje opak.
"To je složité," řekl Cyril Abiteboul, když se ho zeptali na ono přizpůsobování hybridní pohonné jednotky potřebám McLarenu. "V první řadě je třeba říci, že jsme celou pohonnou jednotku vyvinuli dříve, než začala spolupráce s McLarenem. Je to jiný vztah než s Hondou, která byla na McLarenu závislá. Všechny parametry naší pohonné jednotky jsou naší starostí.
Dá se říci, že budeme postupovat krok za krokem. Chceme být pragmatičtí. Je jasné, že už není čas na to, aby McLaren ovlivnil podobu motoru pro rok 2018 nebo 2019. Ale akceptujeme, že náš produkt se dá ještě zlepšit, takže budeme otevření jejich návrhům. Ale mělo by se o tom uvažovat spíše v střednědobém až dlouhodobém horizontu.
Hlavně musíme akceptovat, že je to nový vztah. Uvidíme, jak se bude vyvíjet, ale pokud to půjde dobře, pokud to bude plodný a pozitivní vztah, tak nevidím důvod, proč by nemohl pokračovat i po skončení platnosti současných (motorových) pravidel. V tom případě bychom mohli přistoupit k jiné, více propojené spolupráci na střednědobém až dlouhodobém projektu. Jenže to není něco, o čem by bylo třeba přemýšlet před rokem 2020."
Užší spolupráce na tomto typu motoru je tedy nepravděpodobná, zatímco po roce 2020 je alespoň možná. Jenže v té době by už měl být tovární tým Renaultu připraven vyhrávat tituly. Woking tedy musí doufat, že vozy z Enstone nebudou tak rychlé, jak si francouzské vedení automobilky představuje. To by mohla být schůdná cesta, vždyť Renault svůj tovární tým v roce 2010 prodal krátce poté, co Sebastian Vettel získal titul se zákaznickým motorem ve voze Red Bullu.