V sobotu nenašel Sató ve Phoenixu přemožitele
IndyCar, oficiální test – 2. den
Takuma Sató ukazuje, že mu nový aerokit minimálně na krátkých oválech velmi svědčí. Ve Phoenixu ovládl během dvoudenního testu tři ze čtyř tréninkových jízd. Během soboty na mílovém oválu nenašel přemožitele. V sobotu večer stlačil čas na úroveň 19,3790.
V sobotu odpoledne se za japonským závodníkem seřadili bývalí šampioni. Druhý nejlepší čas zajel Will Power, třetí byl čtyřnásobný mistr Scott Dixon, čtvrtý Ryan Hunter-Reay a pátý Simon Pagenaud. V první desítce nechyběli ani Bourdais, Jones, Newgarden, nováček Leist a Rossi.
„Bylo to dobré. Splnili jsme celý náš plán a pak jsem zkoušel nějaké kvalifikační simulace,“ prozradil Will Power. „Auto jsem si opravdu užíval. Letošní vůz je super. Naše auto bylo dobré po celou dobu. V pátek jsme měli špatně nastavené převody, když jsme zkoušeli kvalifikační jízdy. Myslím, že jsme na tom opravdu dobře, ale jak koukám, podobně je na tom i dost dalších,“ dodal.
„Přes noc jsme na autě zapracovali a zlepšili se,“ řekl Hunter-Reay. „Pracovali jsme na nastavení a hledali správné vyvážení. Myslím, že už jsme v pozici, kde nám do ideálního stavu chybějí dvě nebo tři změny,“ doplnil.
Výsledky odpoledního tréninku:
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | T.Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:19,3920 | 63 | |
2. | W.Power | Team Penske | Chevrolet | 00:19,4383 | + 0.046 | 51 |
3. | S.Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:19,5207 | + 0.129 | 50 |
4. | R.Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 00:19,5358 | + 0.144 | 39 |
5. | S.Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 00:19,5371 | + 0.145 | 49 |
6. | S.Bourdais | Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan | Honda | 00:19,5746 | + 0.183 | 45 |
7. | E.Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:19,6019 | + 0.210 | 81 |
8. | J.Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 00:19,6216 | + 0.230 | 32 |
9. | M.Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:19,6296 | + 0.238 | 50 |
10. | A.Rossi | Andretti Autosport | Honda | 00:19,6410 | + 0.249 | 39 |
11. | G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:19,6468 | + 0.255 | 72 |
12. | M.Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 00:19,6760 | + 0.284 | 15 |
13. | R.Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:19,7495 | + 0.358 | 48 |
14. | P.Fittipaldi | Dale Coyne Racing | Honda | 00:19,8291 | + 0.437 | 64 |
15. | T.Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:19,8325 | + 0.441 | 17 |
16. | Z.Veach | Andretti Autosport | Honda | 00:19,9084 | + 0.516 | 54 |
17. | Ch.Kimball | Carlin | Honda | 00:19,9569 | + 0.565 | 71 |
18. | S.Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:20,0428 | + 0.651 | 54 |
19. | M.Chilton | Carlin | Honda | 00:20,0567 | + 0.665 | 55 |
20. | E.Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:20,1436 | + 0.752 | 56 |
21. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:20,2463 | + 0.854 | 91 |
22. | G.Chaves | Harding Racing | Chevrolet | 00:20,7197 | + 1.328 | 27 |
Zatímco odpoledne hledali jezdci ideální nastavení pro kvalifikaci, večer se zaměřili na závodní setup. Sató byl opět nejrychlejší a Power znovu skončil druhý. Tony Kanaan ukázal, že tým A.J. Foyta se s ním oproti loňsku výrazně zlepšil. Do první desítky poprvé nakoukl vnuk Emersona Fittipaldiho Pietro.
Kanaanův stájový kolega a další nováček Leist pořádně prohnal své mechaniky. V pátek se jeho hodiny ještě obešly bez kontaktu se zdí, v sobotu se o ni třikrát otřel, naštěstí vždy bez vážnějšího poškození auta.
„Bylo to dobrých pár dní. Na konci jsme zkoušeli jet trochu ve větším provozu. To bude docela ošidné. Pořád se ještě učíme pracovat s přítlakem, ale celkově to byl pro nás pozitivní test,“ hodnotil víkend dvojnásobný vítěz ve Phoenixu Tony Kanaan.
Když už to vypadalo, že test proběhne bez vážnějšího incidentu, narazil 30 minut před koncem do bariéry ve 2. zatáčce jeden z nejzkušenějších pilotů Scott Dixon. „Byl tam provoz. Bylo to naše druhé nebo třetí kolo po vyjetí z boxů. Projelo kolem mě pár Andrettiho aut, byl jsem v 1. a 2. zatáčce na vnitřku. Dotkl jsem se plynu, trochu zrychlil a ztratil jsem zadek. Otřel jsem se jím o bariéru a ohnul levé zadní zavěšení,“ popsal Dixon svou nehodu.
Výsledky večerního tréninku:
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | T.Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:19,3790 | 158 | |
2. | W.Power | Team Penske | Chevrolet | 00:19,3878 | + 0.009 | 135 |
3. | T.Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:19,4018 | + 0.023 | 65 |
4. | J.Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 00:19,4257 | + 0.047 | 121 |
5. | M.Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 00:19,4658 | + 0.087 | 118 |
6. | A.Rossi | Andretti Autosport | Honda | 00:19,4729 | + 0.094 | 107 |
7. | S.Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:19,5152 | + 0.136 | 79 |
8. | S.Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 00:19,5763 | + 0.197 | 125 |
9. | S.Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:19,6425 | + 0.264 | 74 |
10. | P.Fittipaldi | Dale Coyne Racing | Honda | 00:19,6521 | + 0.273 | 118 |
11. | G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:19,6608 | + 0.282 | 137 |
12. | M.Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:19,7169 | + 0.338 | 94 |
13. | Z.Veach | Andretti Autosport | Honda | 00:19,7560 | + 0.377 | 120 |
14. | Ch.Kimball | Carlin | Honda | 00:19,7618 | + 0.383 | 101 |
15. | E.Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:19,7645 | + 0.386 | 107 |
16. | M.Chilton | Carlin | Honda | 00:19,8278 | + 0.449 | 80 |
17. | G.Chaves | Harding Racing | Chevrolet | 00:19,9229 | + 0.544 | 86 |
18. | E.Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:19,9759 | + 0.597 | 66 |
19. | R.Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 00:20,0313 | + 0.652 | 101 |
20. | S.Bourdais | Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan | Honda | 00:20,0785 | + 0.700 | 92 |
21. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:20,0983 | + 0.719 | 71 |
22. | R.Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:20,1590 | + 0.780 | 102 |
Celkem 23 pilotů najezdilo za 12 hodin ve Phoenixu přes šest tisíc kol. Nejpilněji testovali ti nejrychlejší – Takuma Sató (384 kol) a WIll Power (346 kol). Nejméně si připsali nováček Kyle Kaiser (140) a třetí nejrychlejší muž testů Tony Kanaan (146).
„Řekl bych, že to byl velmi úspěšný test,“ chválil si dva dny ve Phoenixu Takuma Sató. „Hodně věcí jsme udělali a vyzkoušeli. Myslím, že během obou dní jsme se hodně naučili. Je to skvělé auto. Od jezdce žádá mnohem více. Ten má kvůli menšímu přítlaku mnohem více práce,“ hodnotil Sató.
Tým Rahal Letterman Lanigan byl ve Phoenixu ve všech trénincích nejrychlejší. Když už Sató našel přemožitele a skončil druhý, zdolal ho stájový kolega Graham Rahal.
Sezona IndyCar začíná 11. března na městském okruhu ve Phoenixu. Televize Nova tento týden potvrdila, že se závody IndyCar počítá na programu Nova Sport 2 i v nadcházející sezoně!
Celkové výsledky za oba dva dny testů:
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | T.Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:19,3790 | 384 | |
2. | W.Power | Team Penske | Chevrolet | 00:19,3878 | + 0.009 | 346 |
3. | T.Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:19,4018 | + 0.023 | 146 |
4. | J.Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 00:19,4257 | + 0.047 | 303 |
5. | G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:19,4574 | + 0.078 | 319 |
6. | M.Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | 00:19,4658 | + 0.087 | 235 |
7. | A.Rossi | Andretti Autosport | Honda | 00:19,4729 | + 0.094 | 267 |
8. | S.Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:19,5152 | + 0.136 | 220 |
9. | S.Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | 00:19,5256 | + 0.147 | 298 |
10. | R.Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 00:19,5358 | + 0.157 | 262 |
11. | S.Bourdais | Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan | Honda | 00:19,5746 | + 0.196 | 240 |
12. | E.Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | 00:19,6019 | + 0.223 | 283 |
13. | M.Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:19,6296 | + 0.251 | 240 |
14. | S.Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:19,6425 | + 0.264 | 275 |
15. | P.Fittipaldi | Dale Coyne Racing | Honda | 00:19,6521 | + 0.273 | 285 |
16. | R.Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:19,7495 | + 0.371 | 261 |
17. | Z.Veach | Andretti Autosport | Honda | 00:19,7560 | + 0.377 | 284 |
18. | Ch.Kimball | Carlin | Honda | 00:19,7618 | + 0.383 | 274 |
19. | M.Chilton | Carlin | Honda | 00:19,8278 | + 0.449 | 264 |
20. | G.Chaves | Harding Racing | Chevrolet | 00:19,9229 | + 0.544 | 208 |
21. | E.Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:19,9759 | + 0.597 | 222 |
22. | J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:20,0465 | + 0.668 | 271 |
23. | K.Kaiser | Juncos Racing | Chevrolet | 00:20,2367 | + 0.858 | 140 |