Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V sobotu nenašel Sató ve Phoenixu přemožitele

V sobotu nenašel Sató ve Phoenixu přemožitele

IndyCar, oficiální test – 2. den

Takuma Sató ukazuje, že mu nový aerokit minimálně na krátkých oválech velmi svědčí. Ve Phoenixu ovládl během dvoudenního testu tři ze čtyř tréninkových jízd. Během soboty na mílovém oválu nenašel přemožitele. V sobotu večer stlačil čas na úroveň 19,3790.

V sobotu odpoledne se za japonským závodníkem seřadili bývalí šampioni. Druhý nejlepší čas zajel Will Power, třetí byl čtyřnásobný mistr Scott Dixon, čtvrtý Ryan Hunter-Reay a pátý Simon Pagenaud. V první desítce nechyběli ani Bourdais, Jones, Newgarden, nováček Leist a Rossi.

„Bylo to dobré. Splnili jsme celý náš plán a pak jsem zkoušel nějaké kvalifikační simulace,“ prozradil Will Power. „Auto jsem si opravdu užíval. Letošní vůz je super. Naše auto bylo dobré po celou dobu. V pátek jsme měli špatně nastavené převody, když jsme zkoušeli kvalifikační jízdy. Myslím, že jsme na tom opravdu dobře, ale jak koukám, podobně je na tom i dost dalších,“ dodal.

„Přes noc jsme na autě zapracovali a zlepšili se,“ řekl Hunter-Reay. „Pracovali jsme na nastavení a hledali správné vyvážení. Myslím, že už jsme v pozici, kde nám do ideálního stavu chybějí dvě nebo tři změny,“ doplnil.

Výsledky odpoledního tréninku:

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. T.Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 00:19,3920   63
2. W.Power Team Penske Chevrolet 00:19,4383 + 0.046 51
3. S.Dixon Chip Ganassi Racing Honda 00:19,5207 + 0.129 50
4. R.Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 00:19,5358 + 0.144 39
5. S.Pagenaud Team Penske Chevrolet 00:19,5371 + 0.145 49
6. S.Bourdais Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan Honda 00:19,5746 + 0.183 45
7. E.Jones Chip Ganassi Racing Honda 00:19,6019 + 0.210 81
8. J.Newgarden Team Penske Chevrolet 00:19,6216 + 0.230 32
9. M.Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:19,6296 + 0.238 50
10. A.Rossi Andretti Autosport Honda 00:19,6410 + 0.249 39
11. G.Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 00:19,6468 + 0.255 72
12. M.Andretti Andretti Herta Autosport Honda 00:19,6760 + 0.284 15
13. R.Wickens Schmidt Peterson Motorsports Honda 00:19,7495 + 0.358 48
14. P.Fittipaldi Dale Coyne Racing Honda 00:19,8291 + 0.437 64
15. T.Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:19,8325 + 0.441 17
16. Z.Veach Andretti Autosport Honda 00:19,9084 + 0.516 54
17. Ch.Kimball Carlin Honda 00:19,9569 + 0.565 71
18. S.Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:20,0428 + 0.651 54
19. M.Chilton Carlin Honda 00:20,0567 + 0.665 55
20. E.Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:20,1436 + 0.752 56
21. J.Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda 00:20,2463 + 0.854 91
22. G.Chaves Harding Racing Chevrolet 00:20,7197 + 1.328 27

 

Zatímco odpoledne hledali jezdci ideální nastavení pro kvalifikaci, večer se zaměřili na závodní setup. Sató byl opět nejrychlejší a Power znovu skončil druhý. Tony Kanaan ukázal, že tým A.J. Foyta se s ním oproti loňsku výrazně zlepšil. Do první desítky poprvé nakoukl vnuk Emersona Fittipaldiho Pietro.

Kanaanův stájový kolega a další nováček Leist pořádně prohnal své mechaniky. V pátek se jeho hodiny ještě obešly bez kontaktu se zdí, v sobotu se o ni třikrát otřel, naštěstí vždy bez vážnějšího poškození auta.

„Bylo to dobrých pár dní. Na konci jsme zkoušeli jet trochu ve větším provozu. To bude docela ošidné. Pořád se ještě učíme pracovat s přítlakem, ale celkově to byl pro nás pozitivní test,“ hodnotil víkend dvojnásobný vítěz ve Phoenixu Tony Kanaan.

Když už to vypadalo, že test proběhne bez vážnějšího incidentu, narazil 30 minut před koncem do bariéry ve 2. zatáčce jeden z nejzkušenějších pilotů Scott Dixon. „Byl tam provoz. Bylo to naše druhé nebo třetí kolo po vyjetí z boxů. Projelo kolem mě pár Andrettiho aut, byl jsem v 1. a 2. zatáčce na vnitřku. Dotkl jsem se plynu, trochu zrychlil a ztratil jsem zadek. Otřel jsem se jím o bariéru a ohnul levé zadní zavěšení,“ popsal Dixon svou nehodu.

Výsledky večerního tréninku:

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. T.Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 00:19,3790   158
2. W.Power Team Penske Chevrolet 00:19,3878 + 0.009 135
3. T.Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:19,4018 + 0.023 65
4. J.Newgarden Team Penske Chevrolet 00:19,4257 + 0.047 121
5. M.Andretti Andretti Herta Autosport Honda 00:19,4658 + 0.087 118
6. A.Rossi Andretti Autosport Honda 00:19,4729 + 0.094 107
7. S.Dixon Chip Ganassi Racing Honda 00:19,5152 + 0.136 79
8. S.Pagenaud Team Penske Chevrolet 00:19,5763 + 0.197 125
9. S.Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:19,6425 + 0.264 74
10. P.Fittipaldi Dale Coyne Racing Honda 00:19,6521 + 0.273 118
11. G.Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 00:19,6608 + 0.282 137
12. M.Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:19,7169 + 0.338 94
13. Z.Veach Andretti Autosport Honda 00:19,7560 + 0.377 120
14. Ch.Kimball Carlin Honda 00:19,7618 + 0.383 101
15. E.Jones Chip Ganassi Racing Honda 00:19,7645 + 0.386 107
16. M.Chilton Carlin Honda 00:19,8278 + 0.449 80
17. G.Chaves Harding Racing Chevrolet 00:19,9229 + 0.544 86
18. E.Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:19,9759 + 0.597 66
19. R.Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 00:20,0313 + 0.652 101
20. S.Bourdais Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan Honda 00:20,0785 + 0.700 92
21. J.Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda 00:20,0983 + 0.719 71
22. R.Wickens Schmidt Peterson Motorsports Honda 00:20,1590 + 0.780 102

Celkem 23 pilotů najezdilo za 12 hodin ve Phoenixu přes šest tisíc kol. Nejpilněji testovali ti nejrychlejší – Takuma Sató (384 kol) a WIll Power (346 kol). Nejméně si připsali nováček Kyle Kaiser (140) a třetí nejrychlejší muž testů Tony Kanaan (146).

„Řekl bych, že to byl velmi úspěšný test,“ chválil si dva dny ve Phoenixu Takuma Sató. „Hodně věcí jsme udělali a vyzkoušeli. Myslím, že během obou dní jsme se hodně naučili. Je to skvělé auto. Od jezdce žádá mnohem více. Ten má kvůli menšímu přítlaku mnohem více práce,“ hodnotil Sató.

Tým Rahal Letterman Lanigan byl ve Phoenixu ve všech trénincích nejrychlejší. Když už Sató našel přemožitele a skončil druhý, zdolal ho stájový kolega Graham Rahal.

Sezona IndyCar začíná 11. března na městském okruhu ve Phoenixu. Televize Nova tento týden potvrdila, že se závody IndyCar počítá na programu Nova Sport 2 i v nadcházející sezoně!

Celkové výsledky za oba dva dny testů:

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. T.Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 00:19,3790   384
2. W.Power Team Penske Chevrolet 00:19,3878 + 0.009 346
3. T.Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:19,4018 + 0.023 146
4. J.Newgarden Team Penske Chevrolet 00:19,4257 + 0.047 303
5. G.Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 00:19,4574 + 0.078 319
6. M.Andretti Andretti Herta Autosport Honda 00:19,4658 + 0.087 235
7. A.Rossi Andretti Autosport Honda 00:19,4729 + 0.094 267
8. S.Dixon Chip Ganassi Racing Honda 00:19,5152 + 0.136 220
9. S.Pagenaud Team Penske Chevrolet 00:19,5256 + 0.147 298
10. R.Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 00:19,5358 + 0.157 262
11. S.Bourdais Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan Honda 00:19,5746 + 0.196 240
12. E.Jones Chip Ganassi Racing Honda 00:19,6019 + 0.223 283
13. M.Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:19,6296 + 0.251 240
14. S.Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:19,6425 + 0.264 275
15. P.Fittipaldi Dale Coyne Racing Honda 00:19,6521 + 0.273 285
16. R.Wickens Schmidt Peterson Motorsports Honda 00:19,7495 + 0.371 261
17. Z.Veach Andretti Autosport Honda 00:19,7560 + 0.377 284
18. Ch.Kimball Carlin Honda 00:19,7618 + 0.383 274
19. M.Chilton Carlin Honda 00:19,8278 + 0.449 264
20. G.Chaves Harding Racing Chevrolet 00:19,9229 + 0.544 208
21. E.Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:19,9759 + 0.597 222
22. J.Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda 00:20,0465 + 0.668 271
23. K.Kaiser Juncos Racing Chevrolet 00:20,2367 + 0.858 140