Vozy F2 2018 poprvé vyjely na trať
Nechyběl ani Charouz Racing
Včera dostaly týmy formule 2 vůbec poprvé možnost vyjet na trať s novou specifikací vozů F2 2018, která se začne používat od letošní sezuny. Stalo se tak v rámci tzv. shakedownu ve francouzském Magny-Cours.
Každému týmu bylo dovoleno použít jedno auto, a jelikož šlo o volné jízdy, hlavním cílem byla spolehlivost. Na trati jsme poprvé mohli vidět i oba týmy, které letos do F2 vstupují: navracející se Carlin a pro Čechy zajímavější Charouz Racing. Také se na trati vůbec poprvé představili někteří piloti se svými novými stájemi: například George Russell a Jack Aitken s ART, Luca Ghiotto s Camposem, Nirej Fukuzumi s Ardenem a samozřejmě Louis Déletraz a Antonio Fuoco s Charouzem. Za volantem MP se objevil Daniël de Jong, zde šlo ale pravděpodobně jen o přátelskou výpomoc. Zajímavé bylo jezdecké složení Tridentu, který prozatím žádného pilota oficiálně jmenovaného nemá. Nasadilo Santina Ferrucciho a Arjuna Mainiho. Stanou se z nich i závodní jezdci?
Bohužel v polovině února nebyly podmínky v Magny-Cours vůbec ideální. Venkovní teploty byly velmi nízké a kolem trati se místy držel i sníh, proto bylo nutné využívat pneumatiky do mokra.
Nejrychlejším pilotem dne se stal Luca Ghiotto s Camposem. Ten popsal pocity z nového vozu takto:
„Nový vůz je zřetelným krokem vpřed, přítlak je úžasný! Je lepší ve všech oblastech. I v chladném dni, jako byl dnes, fungovalo vše velmi dobře. Nemohl bych být spokojenější.
Velmi mě překvapila spolehlivost. Viděl jsem, že všechny vozy byly schopny jezdit po celý den. Týmy, Dallara a všichni byli velmi spokojeni s tím, čeho jsme dnes dosáhli – a to byl první den!
Turbomotor se blíží formuli 1. V loňském roce jsem testoval vůz Williams F1 a mohu tedy říct, že auto F2 2018 je mnohem blíže k monopostu F1 než předchozí model. Pokud někdo z nás dostane šanci ve F1, měl by být schopen se velmi rychle přizpůsobit.“