Pirelli změřilo rychlostní diference mezi pneumatikami
Jaký je rozdíl mezi ultra- a hyperměkkými?
Výsledky prvního týdne zimního testování zkreslilo počasí, ale tento týden Pirelli zásobil daty, na základě kterých dokáže odhadnout přibližné rychlostní rozdíly mezi jednotlivými směsmi. Ty už podle plánu neměly být stejné, někde je rozdíl větší a jinde menší. Samozřejmě, jde o průměrné hodnoty na okruhu Catalunya, přičemž jednotlivé směsi mohou různé dobře fungovat na různých vozech, při různých teplotách trati a samozřejmě na různých tratích.
Dodavatel letos "změkčil" nabízenou paletu pneumatik. Letošní středně tvrdá směs (pneumatiky označené bílou barvou) je tedy v podstatě loňská měkká. Pirelli vypočítalo, že mezi středně tvrdými a měkkými (žlutými) pneumatikami je rychlostní rozdíl přibližně 0,8 sekundy. Superměkké (červené) jsou o 0,4 sekundy rychlejší než měkké a ultraměkké (fialové) jsou rychlejší ještě o dalších 0,6 sekundy. Další velký skok udělaly nové hyperměkké (růžové), na kterých budou vozy o 0,7 sekundy rychlejší než na ultraměkkých.
Rozdíly mezi dvěma nejtvrdšími směsmi, tvrdými (jasně modrými) a supertvrdými (oranžovými), zatím nejsou známy, jelikož týmy pro Pirelli nenasbíraly data. Tvrdé pneumatiky se na trať dostaly alespoň tento čtvrtek, vyzkoušely je týmy Mercedes a Sauber. Mario Isola, sportovní ředitel Pirelli, to přičítá na vrub novému asfaltovému koberci na barcelonském okruhu, díky němuž je degradace pneumatik mnohem nižší než v předchozích letech. Týmy tak nepotřebovaly tvrdé směsi ani k dlouhým stintům. Během víkendu VC Španělska to ale může vypadat jinak, protože do hry vstoupí i obavy z přehřívání pneumatik, zatímco v zimních testech bylo výzvou spíše jejich zahřívání.