Na návštěvě při testech F1 v Barceloně
Původní reportáž z příprav na novou sezonu
Využili jsme příznivé předpovědi a na jeden den navštívili Circuit de Barcelona-Catalunya, jenž tradičně hostil generální přípravy na novou sezonu formule 1.
Barcelona rozhodně nežila návštěvou formule 1. Během pauzy mezi testy v centru demonstrovali unionisté proti snahám separatistů oddělit Katalánsko od Španělska,..
...v přímém souboji o čelo fotbalové ligy Barça v domácím utkání porazila Atlético Madrid a na MDŽ vyrazily do ulic tisíce žen, aby protestovaly proti nerovným platům a proti násilí
Okruh v Montmeló dostal přes zimu nový asfaltový koberec. Podle Lewise Hamiltona tím přišel o část svého charakteru. My souhlasíme, FIM nikoliv. Třetí den testů pak přišla další nová pokrývka – sněhová.
Zatímco první týden se nesl ve znamení boje s počasím, ten druhý byl bojem s časem. Týmy se snažily dohnat ztracené kilometry a jezdci ukrajovali z neoficiálního rekordu okruhu, který se s hodnotou 1:17,182 stal kořistí Sebastiana Vettela.
Osm dnů v Barceloně naznačilo, že loňská silná trojka (Mercedes, Ferrari a Red Bull) bude udávat tempo i letos. Red Bull se opatrně raduje, že bude konkurenci blíže.
Haas se nominoval na post silného hráče ve středu pole a vysloužil si pozornost svého dodavatele z Maranella
Prostřeno u Mercedesu. Naservírovali inženýři z Brackley Lewisi Hamiltonovi pátý titul?
Rozdíly v nových směsích pneumatik se neukázaly býti nijak propastné. Mercedes si do Španělska nejměkčí variantu vůbec neobjednal.
Zastávky probíhaly u Red Bullu podstatně lépe a efektivněji než u McLarenu
Hamilton neskrýval, že testování pro něj není dostatečně „cool“. Jak přiznal, mobilem se bavil i v kokpitu – samozřejmě mimo dráhu.
Celkem třináctkrát zastavily červené vlajky dění na trati
Vozy trojcípé hvězdy kroužily nejpilněji a nejspolehlivěji. Na konci testů se počítadlo Mercedesu zastavilo na 1040 kolech. Žádný jiný tým na čtyřmístnou cifru nedosáhl.
"All systems Woking" – Stáj Toro Rosso si neodpustila vtípek na adresu McLarenu, když s motorem od Hondy najela bezmála dvojnásobek toho, co se před rokem podařilo jejímu předchůdci.
Pokémon GO?
Večerní slunce odhalilo, že všechny vozy s motorem Ferrari za sebou v Barceloně nechávaly znatelnou kouřovou stopu tvořenou olejovými výpary
Během dvou testovacích týdnů se posbíralo více než 1000 kg nespotřebovaných potravin a zástupci okruhu je předali místní charitě. Pomohly potřebným zrušené obědové pauzy?
Po zimní přestavbě zůstaly ještě některé tribuny rozložené a známá zakoutí okruhu tak působila nepovědomě pustě.
McLaren přiznal, že jej neúspěchy předchozích sezon dovedly k agresivnímu pojetí konstrukce vozu a že část problémů, které tým v Katalánsku postihly, jde právě na manko této koncepce.
Kdo bude u Red Bullu jedničkou? Verstappen se zahnízďuje, zatímco Ricciardo bude bojovat o svoji budoucnost.
Zatáčka č.3: Daniel Ricciardo ždímá poslední zbytky přilnavosti ze svých pneumatik
Ferrari dokázalo pokazit i nebe bez mráčku, když při každém startu svého motoru vypouštělo do okolí oblaka kouře
Pozornost ale poutal také výfuk Renaultu. "Francouzští" odborníci nasměřovali výfukové plyny přímo na zadní křídlo. Namířili tak Renault ke čtvrtému místu v Poháru konstruktérů?
Helmut Marko nebyl potěšen, když zástupci Toro Rosso uvedli, že juniorka v podstatě připravuje Hondu pro Red Bull.
Podle Peréze potřebuje Force India významně vylepšit svůj vůz, pokud má pomýšlet na obhajobu loňského čtvrtého místa. Kolega Ocon po testech tolik skeptický nebyl, nicméně pro Austrálii tým počítá se zásadním updatem svého stroje.
Mercedes oslnil především při závodních simulacích. Valtteri Bottas si pochvaloval průjezdy zatáčkami č. 3 a 9 na plný plyn.
Podle Ricciarda nebyl Red Bull ještě nikdy tak připraven jako letos. Podle Helmuta Marka je RB14 mnohem sofistikovanější než jeho předchůdce.
Pro fanoušky statistik finální bilance španělské generálky: 8 dní, 22 jezdců, 6922 odjetých kol, 32 222 absolvovaných kilometrů
Kvůli nemoci musel Räikkönen přepustit polovinu šestého dne Vettelovi, jenž tím rozšířil své konto na 643 odjetých kol a kromě nejrychlejšího se stal také jezdcem nejpilnějším.
Ferrari pro letošek zvětšilo rozvor náprav o 128 mm (přední kola byla posunuta mírně dopředu, zatímco ta zadní znatelně dozadu), aby mohlo lépe řídit proudění vzduchu podél zadní části vozu
Vedení Toro Rosso si pochvalovalo, že si během druhého týdne vystačilo pouze s jedním motorem. Honda GO?
Principál Sauberu Frédéric Vasseur žertovně konstatoval, že výhodou loňského posledního místa, je fakt, že tým už nemá kam dále spadnout. No... na výrazné zlepšení to zatím nevypadá.
Také Williams letos podle všeho nebude psát nové úspěšné kapitoly svého příběhu. Bestsellerem by ovšem mohl být případný návrat Roberta Kubici do závodů, pokud by na něj došlo.
Vyrovná letos jeden z favoritů pět titulů Juana Manuela Fangia, nebo překvapí někdo jiný? Již příští týden nám napoví úvodní závod v australském Melbourne.
Foto: Martin Ševčík