Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Abt odjel v Uruguayi od mechaniků s uvolněnými pásy

Abt odjel v Uruguayi od mechaniků s uvolněnými pásy

Diskuse kolem zrušení časového limitu pro pitstop pokračuje

Debata ohledně zrušení minimálního časového limitu pro výměnu monopostů v průběhu e-prix neutichá. Naopak získává na intenzitě. Přitom si tady FIA zadělala na úplně zbytečný problém, protože vzhledem k zavedení nového „vytrvalého“ vozu od příští sezony mohlo klidně zůstat vše při starém.

Takhle se ale po Santiagu řešila ilegální úprava bezpečnostních pásů u vítězného Techeetahu a v Mexiku zase incident, při němž Lotterer porazil a zranil mechanika. Nejnověji v Punta del Este si musel Daniel Abt pitstop zopakovat, protože se mu po vyjetí rozepnuly pásy! „Tvrdil jsem a stále tvrdím, že šlo o špatné rozhodnutí. Že se nám mimořádně povedla zastávka v Mexiku, na mém stanovisku nic nemění. Předtím to bylo mnohem bezpečnější,“ tvrdí rozezlený pilot Audi, který tím přišel o veškeré šance na solidní umístění.

Ani v Uruguayi třetí Sam Bird si nebere servítky: „Je to celé blbost. Závodíme v technologicky nejprogresivnější sérii na světě, a přesto se teď mluví jenom o tom zpropadeném časovém limitu.

FIA zareagovala a vydala oficiální vyjádření, podle něhož veškerou zodpovědnost nesou jezdci a týmy. „Je zakázáno rozepínat nebo zapínat pásy a manipulovat s volantem, pokud je vozidlo v pohybu,“ praví se v něm. Dále je přislíbena přísnější kontrola ze strany sportovních komisařů.