Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Proč to Ferrari kouří?

 Proč to Ferrari kouří?

Najednou neví, co s olejem

Novináři přítomní na okruhu Catalunya během testů F1 si nemohli nevšimnout neobvyklého fenoménu. Vždy, když se z útrob garáže Scuderie Ferrari ozval rachot motoru, okolí zahalila jakási podezřelá kouřová clona. A stejné mračno se objevovalo před garážemi týmů Haas a Sauber. Po pár jednoduchých analýzách a úvahách všichni došli ke stejnému závěru: clona je tvořena spáleným olejem. Samozřejmě, spáleným mimo spalovací prostor motoru, protože tomu brání celá řada nových zákazů, příkazů a omezení v Technických pravidlech F1 pro rok 2018. Není pravděpodobné, že se loni tento přebytečný olej spaloval ve spalovací komoře? To ať už každý posoudí sám.




Šéf týmu Red Bull Christian Horner, jehož vozy pohánějí motory Renault, se nechal slyšet, že ještě ani tak není spokojený. Má podezření, že Ferrari i Mercedes budou nadále spalovat olej alespoň v kvalifikaci.

"Byl bych rád, kdyby se zašlo ještě dál, protože současná pravidla nic nezmění na kvalifikaci. Chtěli bychom to zcela zrušit. Doufáme, že celkově to pomůže k vyšší vyrovnanosti výkonu motorů (od různých výrobců)," řekl.

Adrian Newey poukazuje na to, že limit spotřeby 0,6 litru oleje na 100 kilometrů stanovený Mezinárodní automobilovou federací je stále dost vysoký a ani on nevěří, že konkurence přestala mazivo přimíchávat do paliva.

"Naše spotřeba na 100 kilometrů je 0,1 litru, zatímco Mercedes a Ferrari jsou na limitu, což je 0,6 litru," řekl výkonný technický ředitel Red Bullu.

K stížnosti se přidal i samotný Renault, a to ústy svého šéfa Cyrila Abiteboula.

"Pro zacelení děr v pravidlech se už hodně udělalo, ale pokračujeme ve spolupráci s FIA, abychom se ujistili, že mají všechny nástroje potřebné ke kontrole jejich dodržování," nechal se slyšet. "Takže to není jen o dobrých pravidlech, ale i o kontrole. Nepochybuji, že pravidla jsou jasná, ale ještě si nejsem jistý tím, že FIA ​​má kapacity na kontrolu jejich dodržování."

Jenže když novináři zaklepali na dveře ředitele velkých cen Charlieho Whitinga, ukázalo se, že ten si je již jistý, že kauza ztrácejícího se oleje je minulostí.

"Udělali jsme přítrž všemu, co mohli dělat loni, hlavně co se týče specifikace oleje," ujišťuje Charlie Whiting. "Nejenže loni docházelo ke spalování malých objemů oleje, ale byly do něj i přidávané tomu napomáhající složky. Nikde totiž nebylo specifikováno, co to je olej. Teď už je.

Nyní se musejí používat schválené oleje. Takže nám nejprve předají vzorek, stejně jako se to dělá s palivem, mi ho schválíme a potom smějí používat pouze tuto specifikaci oleje. V článku 5 Technických pravidel jsme také zakázali přivádění oleje k nasávání vzduchu do motoru, což byl největší problém. A také jsme jim řekli, že nesmějí použít více než 0,6 litru na 100 kilometrů."