Klíčové vlastnosti Albert Parku očima inženýra McLarenu
Na co si jezdci budou muset dávat nejvíce pozor?
McLaren nám nabídl pohled na trať v Albert Parku z netradičního úhlu pohledu, očima stříbrného veslaře z olympiády v Pekingu Toma Stallarda, jenž je nyní závodním inženýrem Stoffela Vandoornea.
"Melbourne je již tradičně prvním závodem sezony. Většina zatáček je středně rychlá s rychlými změnami směru jízdy, opravdu pomalých pasáží se nemusíme obávat. Klíčovou je v Melbourne zatáčka číslo 1 s velkým hrbolem těsně před místem, kde je třeba začít otáčet volantem. Pokud na tom skoku zablokuje jezdec kola právě ve chvíli, kdy se potřebuje pohnout do zatáčky, tak je celé kolo ztraceno.
Také je tam rychlá šikana, zatáčky jedenáct a dvanáct. Rozhodující je přesnost, kterou dokážete dosáhnout v nájezdu. Jenže tam často fouká zadní vítr a vůz může být kvůli němu v nájezdu hodně nervózní. Pak je velmi těžké dostat jej do správné pozice. Opět se to může podepsat na jezdcově jistotě.
Je to jeden z mála okruhů v kalendáři, kde se může stát, že se přední pneumatiky opotřebují rychleji než zadní. Síly vyvoláváné trakcí obyčejně způsobují, že se zadní pneumatiky poroučejí první i přesto, že jsou větší. Udržet to pod kontrolou je jedním z cílů při nastavování vozu a zároveň je to něco, na čem můžeme pracovat s jezdci. Hledáme způsoby, jak jejich jezdecký styl pomůže pneumatikám vydržet.
Závod v Melbourne je výjimečný i množstvím doprovodných závodů, takže je to jeden z mála víkendů, kdy vás může vzbudit hluk motorů z okruhu. Nic vás nevyděsí více než představa, že závod byl odstartován a vy ležíte v posteli."