Norris překonal na poslední chvíli Sainze, Bearman havaroval

VC Austrálie – 1. trénink
Vítězem prvního letošního tréninku je Norris. Pilot McLarenu si nechal své nejrychlejší kolo až na závěr, kdy překonal Sainze. Bearman se tvrdou havárií postaral o červené vlajky. Zapotil se i Russell, jeho smyk ale ve zdi těsně neskončil. Hamiltonův první trénink v barvách Ferrari přinesl 12. příčku.
Na neděli byl možná hlášen déšť, v pátek půl hodiny po poledni ale něčemu takovému nenasvědčovalo vůbec nic. Jezdce v Melbourne přivítalo slunečné počasí a na obloze nebyl ani mráček. Teplota vzduchu se nacházela na čísle 24, asfalt měl 40 stupňů.
Na trať se těšili úplně všichni. To jasně dokládal pohled do boxové uličky krátce po začátku tréninku. Ze svých garáží vyjížděli všichni piloti. „Proti proudu“ šel pouze Albon, který vyčkával s výjezdem na později. Úvod prvního letošního tréninku stále tak trochu připomínal testy. Někteří vyjeli s nátěrem flow-vis, který slouží ke sběru dat o proudění vzduchu.
První časy na sebe nenechaly dlouho čekat. Autorem prvního výkonu byl Gasly s časem 1:21,074. Pilota Alpine vzápětí sesadil z čela výsledkové listiny Verstappen (1:19,771). Lawson prožíval divoký začátek svého působení u Red Bullu. „Skoro domácí“ Novozélanďan se v nájezdu do 9. zatáčky otřel o zeď. Incident pro něj naštěstí neměl žádné vážné následky a pokračoval v jízdě.
Ani Verstappen nezůstal na prvním místě dlouho. Po prvních 10 minutách byl ve vedení Leclerc (1:17,880) před Norrisem (1:18,253). Čtyřnásobný mistr světa byl odsunut na místo třetí (1:18,325). Hamiltonova první tréninková kola za volantem Ferrari prozatím přinášela čtvrté místo.
Po 20 minutách byl trénink zastaven. Piloti vytahali na dráhu příliš mnoho štěrku a asfalt bylo potřeba vyčistit. Tou dobou pořád vedl Leclerc. Na druhé, respektive třetí místo se dostali Russell s Hadjarem. Pomohlo jim k tomu obutí druhé sady střední směsi pneumatik.
Po pěti minutách se trénink rozeběhl znovu. S restartem nebyla nouze o úsměvné momenty. Například francouzský nováček Hadjar „nevytočil“ výjezd z garáže a mechanici ho museli zatlačit zpět. S blížící se druhou polovinou tréninku přicházel čas vyzkoušet kromě střední směsi pneumatik také tu měkkou. Jako první ji nazul Verstappen.
Verstappena dostaly měkké pneumatiky do čela. Zanedlouho přezuli také Leclerc s Russellem. Na první místo se mezitím dostal Sainz. Leclerc se zařadil na druhou pozici.
23 minut před koncem přišla tvrdá havárie Bearmana. Pilot Haasu vylétl do štěrku na výjezdu z 10. zatáčky a ve snaze ustát situaci přišel náraz do bariéry na levé straně trati. Podruhé byly vyvěšeny červené vlajky. V Austrálii se mezitím stále oteplovalo. Teplota trati vzrostla na 43 stupňů, tedy o 3 stupně.
Deset minut před koncem byl trénink restartován. Norris zvládl v samotném závěru zrychlit natolik, že se posunul na první místo. Russell se roztočil ve čtvrté zatáčce. Skončil sice v únikové zóně, jeho vůz ale naštěstí nestačil docestovat do bariéry. Díky tomu se mohl Russell téměř ihned zapojit zpět do akce a žluté vlajky vlály jenom chvíli.
Vítězem tréninku se stal Norris před Sainzem a Leclercem. Verstappen zakončil první trénink pátým časem.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,252 | 21 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,401 | + 0.149 | 25 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,461 | + 0.209 | 21 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,670 | + 0.418 | 20 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,696 | + 0.444 | 21 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,713 | + 0.461 | 18 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,716 | + 0.464 | 26 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,736 | + 0.484 | 23 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,847 | + 0.595 | 25 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:18,057 | + 0.805 | 20 |
11. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:18,061 | + 0.809 | 23 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:18,071 | + 0.819 | 20 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:18,232 | + 0.980 | 20 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:18,390 | + 1.138 | 25 |
15. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:18,438 | + 1.186 | 22 |
16. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:18,455 | + 1.203 | 22 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:18,505 | + 1.253 | 23 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:18,586 | + 1.334 | 18 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:19,139 | + 1.887 | 16 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Williams