Zvýšení limitu paliva umožní využívat plného výkonu motoru
Jezdec musí vážit nejméně 80 kg
V úterý se v Paříži sešla Strategická skupina F1, aby projednala návrhy úprav řádů. Přítomni byli také prezident FIA Jean Todt a výkonný ředitel F1 Chase Carey. Alespoň v některých bodech došlo ke shodě. Změny vejdou v platnost už od sezony 2019, ale nejedná se o nic zásadního.
Největší novinka směřuje ke zvýšení atraktivnosti závodů pro diváky. Ve formuli 1 se na sezonu 2019 zvýší povolené množství paliva na závod, aby stáje mohly neustále využívat plného výkonu motoru a podniky formule 1 byly méně konzervativní. Zvýšení ze 105 na 110 kilogramů, které odsouhlasila Strategická skupina na schůzce v Paříži, ještě musí schválit Světová rada FIA pro motoristický sport. Stáje tuto změnu uvítají. Mezitím totiž stoupla spotřeba paliva, a sice v důsledku vyšší hodnoty přítlačné síly a rychlejších časů v jednotlivých kolech, k nimž přispěly loňské změny aerodynamického řešení. Ty přiměly týmy, aby kladly mimořádný důraz na úsporu paliva v závodech, a to se fanouškům nikdy moc nelíbí.
Dalšími změnami chystanými na příští ročník jsou oddělení závodníkovy váhy od hmotnosti vozu – u jezdce je minimum stanoveno na 80 kg – a z bezpečnostních důvodů nošení biometrických rukavic. Jak oznámil Autosport, dál se diskutovalo o změnách aerodynamických vlastností na rok 2019, aby se usnadnilo předjíždění. Řídící orgán konstatoval, že diskuse o návrzích týkajících se aerodynamiky budou pokračovat, tak, aby rozhodnutí padlo do konce dubna, protože průzkum, který FIA prováděla v podobě konzultací se stájemi, již byl uzavřen.
FIA také předložila nejnovější verzi svých předpisů týkajících se pohonné jednotky, které mají platit od roku 2021, a uvedla, že motor bude přeplňovaný hybridní šestiválec o zdvihovém objemu 1,6 litru bez motorgenerátoru u rekuperace tepelné energie. Toto technické řešení bylo poprvé nastíněno, a to mnohem podrobněji, loni 31. října. Zůstává to však předmětem diskuse. Některé zdroje naznačily, že FIA a Liberty mají odlišné názory na některá hlediska konečného kompletního monopostu. FIA sdělila, že se její technické oddělení nyní setká se současnými a případnými výrobci hnacích agregátů, aby záležitost projednali podrobněji, s ohledem na to, že předpisy na rok 2021 mají být uzavřeny do konce května.
Tvůrce předpisů tímto poprvé zveřejnil květnovou lhůtu dokončení předpisů vztahujících se k hnací jednotce na rok 2021. Minulý týden se o něm zmínil šéf Ferrari Maurizio Arrivabene.