Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Petr Fulín vstoupil do německého TCR

Petr Fulín vstoupil do německého TCR

Na úvod stupně vítězů

Po úspěšné sezoně 2017, ve které Petr Fulín s vozem Seat Leon zvítězil v Evropském poháru cestovních vozů, nastala pro tohoto jezdce zásadní změna. Zaniklý seriál vystřídala nová výzva, účast v německé sérii cestovních vozů v kategorii TCR.

Série TCR je pro mě sice nová, ale nic důležitého se nezměnilo“, hodnotí vstup do letošního roku Petr Fulín. „Auto je prakticky stejné. Došlo jen ke změně na mapě motoru, kosmetické úpravy jsou i na vybraných komponentech, na kterých je nově brand CUPRA. Tým mechaniků včetně technika na telemetrii je stále stejný. Skončila jen aktivní spolupráce s inženýrem Křenkem, se kterým ale nadále kooperujeme v přípravách. Zásadní změna je tedy jen v šampionátu. Nebylo jednoduché se zorientovat na nové scéně, kde chybí jak WTCC, tak ETCC. Vybrali jsme si separátní podniky v rámci TCR šampionátů s tím, že se po sezoně definitivně rozhodneme, jakou cestou se vydat do let budoucích.

Německý seriál vozů TCR má v roce 2018 na pořadu celkem sedm závodních víkendů. V Německu se bude závodit čtyřikrát, po jednom podniku přichystá Most, rakouský Red Bull Ring a nizozemský Zandvoort.

Úvodní klání se odehrávalo v Oscherslebenu: „V TCR jsou zakázány ohřívací vaky na pneumatiky, takže jsme si po delší době zvykali na studené zadní gumy a podřizovali tomu naší strategii jak pro kvalifikaci, tak hlavně pro oba závody. O víkendu se navíc střídal mokrý povrch se suchým a leckdy to byla loterie.

Přesto Petr Fulín zvítězil v kvalifikaci, což ale znamenalo do sobotního závodu podle pravidel start z desáté pozice. V cíli z toho bylo sedmé místo. Díky pravidlu, že se startovní rošt pro nedělní odvetu stanoví od sedmého místa prvního závodu v obráceném pořadí, měl náš jezdec skvělý začátek. Vybojoval druhé místo a poprvé se v TCR postavil na stupně vítězů.

 

V plném tempu na trati

 

Jak již Petr Fulín v úvodu konstatoval, v plánu byla i účast v jiných sériích, včetně startu ve WTCR na Severní smyčce Nürburgringu: „Bohužel musím konstatovat, že to byl původní záměr, který ale nevyšel. Těžko se mi o tom mluví, protože je to čerstvé a stále jsem se s tím nesmířil. Minulý týden nám nejprve promotér oznámil, že jsme získali třetí divokou kartu, nicméně o den později to vzal zpět s odkazem na negativní postoj FIA. Rozhodli, že další auto na startu by bylo nebezpečné s ohledem na počet startujících. Je to neskutečný paradox. Nikdo se zřejmě nezamyslel nad tím, že Nordschleife je v podstatě okruh, který se svojí délkou vyrovná přibližně šesti průměrně dlouhým tratím. Nikoho nenapadlo, že v uplynulých dvou sezonách na této trati jely současně jak WTCC, tak ETCC, tedy šampionáty pod FIA, což znamená nepoměrně více aut, než by tomu bylo v případě WTCR i se třemi divokými kartami.

Nyní čeká český tým závod na domácí trati v Mostě. Tento víkend (27. – 29. dubna) se zde uskuteční pokračování německé série TCR.

 

Petr Fulín (první zleva) na stupních vítězů v Oscherslebenu