Paffett prvním letošním vítězem
Hockenheimring - 1. závod
Gary Paffett napsal první vítěznou kapitolu letošní sezony, když se mu v Hockenheimu povedlo přetavit pole position v triumf pod šachovnicovým praporkem. O vítězství svedl boj se svým mladším kolegou z Mercedesu Lukasem Auerem. Třetí místo vyjel pro BMW Timo Glock.
Úvodní závod přinesl množství předjížděcích manévrů, které se však nezvykle nesly ve velmi kultivovaném duchu. Tradiční karbonové řežby po dlouhé zimě, na které jsme byli zvyklí z minulých ročníků, se tentokrát nekonaly. Přesto se nejednalo o sterilní podívanou.
Paffett si po startu bezproblémově udržel vedení a začal se soupeřům vzdalovat. Proti ale byl ze čtvrtého místa startující Auer, který si během úvodních kilometrů rychle poradil s Glockem i Wittmannem a ve druhém kole byl již Paffettovi v patách.
O dvě kola později svému kolegovi ve vlásence prvenství sebral. Na stejném místě a ve stejný moment se také protáhl Glock před Wittmanna na třetí pozici. Auer si následně na čele udržoval dostatečný náskok na to, aby na něj Paffett nemohl použít DRS, a nerozhodila jej ani srážka s poštolkou.
Zlomový moment přišel při zastávkách v boxech. Auer absolvoval tu svou o kolo později než Paffett (a o 4 kola později než Glock) a na studených pneumatikách snadno podlehl útoku anglického souputníka.
Bohužel pro BMW, které se zastávkou už ve 12. kole snažilo dostat konkurenty ze Stuttgartu pod tlak, Glock nebyl blízko natolik, aby plně využil Auerovy indispozice, a když už se dostal na dostřel, Rakušan se jeho atakům dokázal ubránit. Sestava na stupních vítězů už se tak nezměnila.
Na dalších místech se ovšem děly věci! Mistři Wittmann, Rockenfeller a Wehrlein pobavili krásným a čistým trojsoubojem o bodované pozice, které však zůstaly pro oba prvně jmenované mimo dosah. Wittmann i Rockenfeller se postupně propadali a závěr závodu patřil převážně mercedesům, které se tlačily vpřed. Glock se Spenglerem byli nakonec jediní, kteří se mezi armádu stříbrných šípů dokázali vklínit.
Těžký vstup do sezony zažilo Audi. Kvalifikační debakl se automobilce z Ingolstadtu nepodařilo v závodě zvrátit a nejrychlejší vyslanec René Rast skončil stejně jako po kvalifikaci pouze devátý. Přemíra snahy se navíc vymstila a úřadující mistr byl dvakrát pod drobnohledem ředitelství závodu.
Poprvé si před Rockenfellera pomohl výjezdem mimo trať a pozici musel vrátit zpět, podruhé jej mechanici vypustili přesně do dráhy projíždějícího Juncadelly, který musel brzdným manévrem zabránit kolizi. Za situaci v boxové uličce si Rast vysloužil varování.
Nelehkou situaci Audi popsal šéf Dieter Gass. „Ne že bychom to nečekali. Změny pravidel na nás dopadly více než na konkurenci. V kvalifikaci nám chybělo půl sekundy na nejrychlejší čas a to se v závodě opakovalo. Nemusí se to zdát mnoho, ale v cíli to znamenalo velký odstup.“
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 58:03.639 | 36 | |
2. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 58:05.088 | +01.449 | 36 |
3. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 58:10.153 | +06.514 | 36 |
4. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 58:11.837 | +08.198 | 36 |
5. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 58:15.030 | +11.391 | 36 |
6. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 58:19.397 | +15.758 | 36 |
7. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 58:20.239 | +16.600 | 36 |
8. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 58:20.608 | +16.969 | 36 |
9. | René RAST | Audi | Rosberg | 58:21.907 | +18.268 | 36 |
10. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 58:23.285 | +19.646 | 36 |
11. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 58:24.379 | +20.740 | 36 |
12. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 58:24.933 | +21.294 | 36 |
13. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 58:26.060 | +22.421 | 36 |
14. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 58:27.626 | +23.987 | 36 |
15. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 58:32.363 | +28.724 | 36 |
16. | Philipp ENG | BMW | RBM | 58:33.125 | +29.486 | 36 |
17. | Mattias EKSTRÖM | Audi | Abt Sportsline | 58:34.288 | +30.649 | 36 |
18. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 58:35.299 | +31.660 | 36 |
19. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 58:48.612 | +44.973 | 36 |