Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Glockův triumf a nejlepší souboje za poslední roky

Glockův triumf a nejlepší souboje za poslední roky

Hockenheimring – 2. závod

Druhý závod na Hockenheimringu udělal tečku za úvodním víkendem sezony 2018 a byla to podívaná, které se bezpochyby zapíše velkým písmem do historie DTM. Z napínavé bitvy, po které stáli na stupních vítězů zástupci všech tří automobilek, nakonec vítězně vyšel Timo Glock z BMW.

Jako raketa do závodu vletěl Lucas Auer, učinil tak ale ještě před zhasnutím startovních světel a hned od začátku si s sebou vezl manko v podobě pětisekundové penalizace. Stejný trest za identický prohřešek si vysloužil také Daniel Juncadella.

Vstup španělského navrátilce do závodu však nebyl tolik dramatický jako ten Auerův a více se podobal problémům, které postihly čtvrtého Edoarda Mortaru, jenž se takřka nedokázal odlepit ze startovního roštu a po dvou kolech kvůli závadě na motoru odstoupil.

Se startem neměl naopak pražádný problém držitel pole position Glock a od prvních kol si hlídal vedení. Tou dobou ještě nevěděl, že se k němu pomalu ale jistě blíží jeho dnešní arcirival Paffett.

Vítěz sobotního závodu si nejprve poradil s pátým Erikssonem, čtvrtým Di Restou, třetím Rastem a v patnáctém kole, když Glock uvolnil první pozici cestou k mechanikům, už měl za sebou i do té doby vedoucího Auera.

Po zastávce v boxech Paffett krátce propůjčil svoji pozici Di Restovi, ale po zahřátí pneumatik měl svého skotského kolegu znovu pouze ve zpětných v zrcátkách a jal se stíhat Glocka.

Ve 23. kole pak začala óda na závodění v interpretaci umělců Paffetta a Glocka. Oba zkušení jezdci předvedli během bitvy o vedení to nejlepší ze svého repertoáru: souboje kolo na kolo trvající i půl okruhu, tvrdé, ale férové bránění a hlavně neutuchající odhodlání zvítězit.

Paffett po závodě přiznal, že se mohl spokojit s druhým místem a jet na jistotu, ale dal přednost riziku a boji o nejvyšší stupínek na podiu. To se mu nakonec nevyplatilo. Jezdec Mercedesu si vyplýtval veškeré své DRS žolíky a neustálé výměny pozic stály oba jezdce mnoho času.

Pět kol před koncem, po posledním pokusu ohrozit Glockovo prvenství, už se musel Paffett dívat za sebe a mít se na pozoru před dotírajícím Erikssonem. Nováček v barvách BMW však vidinu prvních stupňů vítězů v DTM neudržel a naopak podlehl Rockenfellerovi, jenž podobně jako vloni zažil na Hockenheimu další pozoruhodný comeback do závodu.

Jezdec Audi byl pro Paffetta podstatně těžším soupeřem a ačkoliv se Angličan bránil, seč mu síly stačily, v souboji mistrů v poslední kole před svým německým sokem kapituloval. Přetahovaná o druhé místo umožnila Glockovi vydechnout a připsat si 25 vítězných bodů.

Po projetí cílem si bývalý jezdec formule 1 do rádia neodpustil narážku na adresu Mercedesu. Přímá citace se nedoporučuje, ale vítězný básník chtěl říci, že stuttgartská automobilka udělala velkou chybu, když se rozhodla opustit šampionát, který nabízí závodění na takovéto úrovni.

Kromě nervydrásajícího duelu o vítězství, Rockenfellerovy stíhací jízdy a Erikssonovy bramborové mediale, napsal nedělní závod také další památný příběh. Po 17 letech se s DTM rozloučil dvojnásobný šampion Mattias Ekström!

Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo): 

p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. Timo GLOCK BMW RMG  58:04.067    36
2. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  58:06.145  +02.078  36
3. Gary PAFFETT Mercedes-AMG HWA  58:07.166  +03.099  36
4. Joel ERIKSSON BMW RBM  58:07.548  +03.481  36
5. Loïc DUVAL Audi Phoenix  58:07.921  +03.854  36
6. Pascal WEHRLEIN Mercedes-AMG HWA  58:08.196  +04.129  36
7. René RAST Audi Rosberg  58:08.916  +04.849  36
8. Bruno SPENGLER BMW RBM  58:12.929  +08.862  36
9. Paul di RESTA Mercedes-AMG HWA  58:15.149  +11.082  36
10. Augusto FARFUS BMW RMG  58:15.332  +11.265  36
11. Marco WITTMANN BMW RMG  58:18.657  +14.590  36
12. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  58:19.160  +15.093  36
13. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  58:21.925  +17.858  36
14. Philipp ENG BMW RBM  58:22.370  +18.303  36
15. Lucas AUER Mercedes-AMG HWA  58:26.170  +22.103  36
16. Mattias EKSTRÖM Audi Abt Sportsline  58:27.215  +23.148  36
17. Jamie GREEN Audi Rosberg  58:27.920  +23.853  36
18. Daniel JUNCADELLA Mercedes-AMG HWA  58:37.060  +32.993  36
DNF Edoardo MORTARA Mercedes-AMG HWA  
 2