Glockův triumf a nejlepší souboje za poslední roky
Hockenheimring – 2. závod
Druhý závod na Hockenheimringu udělal tečku za úvodním víkendem sezony 2018 a byla to podívaná, které se bezpochyby zapíše velkým písmem do historie DTM. Z napínavé bitvy, po které stáli na stupních vítězů zástupci všech tří automobilek, nakonec vítězně vyšel Timo Glock z BMW.
Jako raketa do závodu vletěl Lucas Auer, učinil tak ale ještě před zhasnutím startovních světel a hned od začátku si s sebou vezl manko v podobě pětisekundové penalizace. Stejný trest za identický prohřešek si vysloužil také Daniel Juncadella.
Vstup španělského navrátilce do závodu však nebyl tolik dramatický jako ten Auerův a více se podobal problémům, které postihly čtvrtého Edoarda Mortaru, jenž se takřka nedokázal odlepit ze startovního roštu a po dvou kolech kvůli závadě na motoru odstoupil.
Se startem neměl naopak pražádný problém držitel pole position Glock a od prvních kol si hlídal vedení. Tou dobou ještě nevěděl, že se k němu pomalu ale jistě blíží jeho dnešní arcirival Paffett.
Vítěz sobotního závodu si nejprve poradil s pátým Erikssonem, čtvrtým Di Restou, třetím Rastem a v patnáctém kole, když Glock uvolnil první pozici cestou k mechanikům, už měl za sebou i do té doby vedoucího Auera.
Po zastávce v boxech Paffett krátce propůjčil svoji pozici Di Restovi, ale po zahřátí pneumatik měl svého skotského kolegu znovu pouze ve zpětných v zrcátkách a jal se stíhat Glocka.
Ve 23. kole pak začala óda na závodění v interpretaci umělců Paffetta a Glocka. Oba zkušení jezdci předvedli během bitvy o vedení to nejlepší ze svého repertoáru: souboje kolo na kolo trvající i půl okruhu, tvrdé, ale férové bránění a hlavně neutuchající odhodlání zvítězit.
Paffett po závodě přiznal, že se mohl spokojit s druhým místem a jet na jistotu, ale dal přednost riziku a boji o nejvyšší stupínek na podiu. To se mu nakonec nevyplatilo. Jezdec Mercedesu si vyplýtval veškeré své DRS žolíky a neustálé výměny pozic stály oba jezdce mnoho času.
Pět kol před koncem, po posledním pokusu ohrozit Glockovo prvenství, už se musel Paffett dívat za sebe a mít se na pozoru před dotírajícím Erikssonem. Nováček v barvách BMW však vidinu prvních stupňů vítězů v DTM neudržel a naopak podlehl Rockenfellerovi, jenž podobně jako vloni zažil na Hockenheimu další pozoruhodný comeback do závodu.
Jezdec Audi byl pro Paffetta podstatně těžším soupeřem a ačkoliv se Angličan bránil, seč mu síly stačily, v souboji mistrů v poslední kole před svým německým sokem kapituloval. Přetahovaná o druhé místo umožnila Glockovi vydechnout a připsat si 25 vítězných bodů.
Po projetí cílem si bývalý jezdec formule 1 do rádia neodpustil narážku na adresu Mercedesu. Přímá citace se nedoporučuje, ale vítězný básník chtěl říci, že stuttgartská automobilka udělala velkou chybu, když se rozhodla opustit šampionát, který nabízí závodění na takovéto úrovni.
Kromě nervydrásajícího duelu o vítězství, Rockenfellerovy stíhací jízdy a Erikssonovy bramborové mediale, napsal nedělní závod také další památný příběh. Po 17 letech se s DTM rozloučil dvojnásobný šampion Mattias Ekström!
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 58:04.067 | 36 | |
2. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 58:06.145 | +02.078 | 36 |
3. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 58:07.166 | +03.099 | 36 |
4. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 58:07.548 | +03.481 | 36 |
5. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 58:07.921 | +03.854 | 36 |
6. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 58:08.196 | +04.129 | 36 |
7. | René RAST | Audi | Rosberg | 58:08.916 | +04.849 | 36 |
8. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 58:12.929 | +08.862 | 36 |
9. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 58:15.149 | +11.082 | 36 |
10. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 58:15.332 | +11.265 | 36 |
11. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 58:18.657 | +14.590 | 36 |
12. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 58:19.160 | +15.093 | 36 |
13. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 58:21.925 | +17.858 | 36 |
14. | Philipp ENG | BMW | RBM | 58:22.370 | +18.303 | 36 |
15. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 58:26.170 | +22.103 | 36 |
16. | Mattias EKSTRÖM | Audi | Abt Sportsline | 58:27.215 | +23.148 | 36 |
17. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 58:27.920 | +23.853 | 36 |
18. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 58:37.060 | +32.993 | 36 |
DNF | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 2 |