Paffett přidává další triumf
Lausitzring – 2. závod
Pohádkový vstup do letošní sezony zažívá veterán Gary Paffett. Angličan ve službách Mercedesu má po dvou závodních víkendech na svém kontě již dvě vítězství. Druhý zářez na pažbu přidal dnes na Lausitzringu, kde naposledy slavil před deseti lety.
Stupně vítězů se dnes navíc proměnily ve stupně mistrů. Šampion roku 2005 za sebou totiž do cíle přivezl dva muže, kteří již stejně jako on okusili v DTM pocit celkového vítězství – Marka Wittmanna a Pascala Wehrleina.
Nedělní bitva v Lužici se na rozdíl od té sobotní obešla bez vážných střetů a přerušení a nabídla velký počet předjížděcích manévrů, podpořených delší variantou tratě a využitím DRS.
Sen Philippa Enga o prvním triumfu v DTM trval pouze tři okruhy, než mu vedení sebral Paffett, který se už o kolo dříve prosmýkl kolem neúspěšně útočícího Wehrleina. Ten svůj atak na vítěze kvalifikace o několik kilometrů později zopakoval a jeho tentokrát bezchybným provedením odstartoval Engův sestup do středu pole. Cílovou čáru pak nováček ve službách bavorské automobilky proťal až na sedmé pozici.
Mercedes předvedl několik podprůměrných zastávek v boxech a například Wehrleina tím připravil o druhé místo. Navrátilec z F1 u mechaniků stál o 2,3 sekundy déle než Wittmann a v klíčovém momentě se pak ocitl až za svým soupeřem z BMW.
Jenže Wittmann se u druhé pozice nezastavil. „Až do zastávek v boxech běželo vše podle plánu. Pak mě ale Marco začal dohánět a to nebylo v mém scénáři. Musel jsem přestat šetřit pneumatiky a namísto toho jet na plný plyn, během čehož jsem se dopustil několika chyb,“ popsal závěr závodu vítězný Paffett.
Dle plánu to neprobíhalo ani u včerejšího vítěze Mortary, který musel hned dvakrát Joelu Erikssonovi vracet získanou pozici zpět, jelikož si dle komisařů při předjížděcích manévrech počínal nedovoleně. Bodované příčky tak Švýcarovi, jenž při kolizi termínů s berlínskou e-prix upřednostnil DTM, zůstaly odepřeny.
To Jamiemu Greenovi se podařilo zvrátit dosavadní nepříznivou bilanci a díky odvážné strategii (zastávka již po 1. kole!) se z chvostu dokázal probojovat až na šestou příčku a připsat si tak první letošní body. Jediným jezdcem s nulou na bodovém kontě tak po čtyřech odjetých závodech zůstává Nico Müller.
Páté místo pomohlo Timovi Glockovi k udržení průběžného vedení, ale Paffett se mu po dnešku výrazně přiblížil. Další dvojici závodů nabídne za dva týdny maďarský Hungaroring.
Aktuální pořadí v šampionátu: 1. Glock 72, 2. Paffett 71, 3. Wehrlein 39, 4. Mortara 37, 5. Auer 33, 6. Di Resta 28, 7. Wittmann 26, 8. Eng 26, 9. Spengler 23, 10. Rockenfeller 22...
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Gary PAFFETT | Mercedes-AMG | HWA | 57:27.909 | 34 | |
2. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 57:29.336 | +01.427 | 34 |
3. | Pascal WEHRLEIN | Mercedes-AMG | HWA | 57:36.511 | +08.602 | 34 |
4. | Paul di RESTA | Mercedes-AMG | HWA | 57:45.800 | +17.891 | 34 |
5. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 57:46.970 | +19.061 | 34 |
6. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 57:51.152 | +23.243 | 34 |
7. | Philipp ENG | BMW | RBM | 57:52.201 | +24.292 | 34 |
8. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 57:52.540 | +24.631 | 34 |
9. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 57:54.959 | +27.050 | 34 |
10. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 57:58.901 | +30.992 | 34 |
11. | Edoardo MORTARA | Mercedes-AMG | HWA | 58:00.367 | +32.458 | 34 |
12. | Daniel JUNCADELLA | Mercedes-AMG | HWA | 58:00.712 | +32.803 | 34 |
13. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 58:01.213 | +33.304 | 34 |
14. | Lucas AUER | Mercedes-AMG | HWA | 58:06.175 | +38.266 | 34 |
15. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 58:06.435 | +38.526 | 34 |
16. | Augusto FARFUS | BMW | RMG | 58:08.459 | +40.550 | 34 |
17. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 58:09.582 | +41.673 | 34 |