Rudé býky znovu nikdo nedohnal
VC Monaka – 2. trénink
Nadvláda Red Bullu v letošní VC Monaka přetrvává. Ricciardo se navíc dostal pokořil hranici 1:12,0. Průběh tréninku bohužel narušil uvolněný kanálový poklop.
Počasí se oproti dopoledni prakticky nezměnilo (22 stupňů vzduch, 40 stupňů asfalt). Bylo oblačno, déšť však nehrozil.
Role průzkumníka na trati se ujal Magnussen, eliminující značné manko z prvního tréninku. Tentokrát většina účastníků začala na ultraměkkých pneumatikách. Leclerc na nich zajel 1:15,8, po něm Vettel 1:14,4 s následným progresem na 1:13,3. Pro srovnání: Hartley byl s hyperměkkou směsí o půl sekundy pomalejší. Péreze trápila neklidná záď, což byl problém, jenž potkal i četné další jezdce.
Ani Sebastian Vettel nestačil tempu red bullů
Na čas si daly mercedesy a red bully. Když se po čtvrthodině konečně objevily na dráze, překvapily stříbrné šípy slabými výkony a jen pozvolna se dostávaly do tempa. Naopak Verstappen se, samozřejmě na hypersoftech, propracoval suverénně na první pozici (1:12,5). Leclerc rozšířil řady těch, kteří zaplatí pokutu za překročení rychlostního limitu v boxové uličce. Před ním byli penalizováni Stroll, ten dokonce dvakrát, a Gasly.
Po 25 minutách musela být seance přerušena. Na vině nebyla havárie, ale uvolněný kanálový poklop mezi čtvrtou a pátou zatáčkou. Jeho přivaření trvalo čtvrt hodiny. Teprve potom se monoposty znovu daly do pohybu.
Všichni se snažili dohnat, co se dá. Silný provoz nicméně dosahování kvalitních časů příliš nepřál. Přesto se Räikkönen posunul na druhou pozici, ovšem na Nizozemce stále ztrácel propastných sedm desetin. O trochu lépe se vedlo Vettelovi (1:12,9). Jenže býci byli dnes nedostižní. Verstappen se dokonce málem proboural pod hranici 1:12,0. V té chvíli bylo pořadí Verstappen, Vettel (+0,4), Ricciardo (+0,4), Hamilton (+0,5), Bottas (+0,6) a Räikkönen (+0,7).
Mclareny se ve druhém tréninku dostaly do první desítky
V další periodě se oproti zvyklostem pustili do simulace dlouhých úseků jen někteří. Další piloti setrvávali v kvalifikačním režimu, protože postavení na startovním roštu má zde klíčový význam. K nim zpočátku patřil i Ricciardo, jenž se jako první na monackém okruhu dostal pod 1:12,0. Do první skupiny se naopak zařadili Hamilton (hudrající na nedotáčivost) a Vettel, kroužící v průměru za 1:15. Verstappen na podstatně starším obutí zvládl zajet 1:14,9, skvěle disponovaný Ricciardo pak v samotném závěru 1:14,8.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:11,841 | 32 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:12,035 | + 0.194 | 40 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:12,413 | + 0.572 | 41 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:12,536 | + 0.695 | 33 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:12,543 | + 0.702 | 35 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:12,642 | + 0.801 | 37 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:13,047 | + 1.206 | 29 |
8. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:13,077 | + 1.236 | 39 |
9. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:13,115 | + 1.274 | 41 |
10. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:13,200 | + 1.359 | 33 |
11. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:13,222 | + 1.381 | 46 |
12. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:13,370 | + 1.529 | 38 |
13. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:13,382 | + 1.541 | 46 |
14. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:13,410 | + 1.569 | 32 |
15. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:13,547 | + 1.706 | 43 |
16. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:13,572 | + 1.731 | 40 |
17. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:13,575 | + 1.734 | 44 |
18. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:13,763 | + 1.922 | 36 |
19. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:14,011 | + 2.170 | 33 |
20. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:14,173 | + 2.332 | 45 |