Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rudé býky znovu nikdo nedohnal

Rudé býky znovu nikdo nedohnal

VC Monaka – 2. trénink

Nadvláda Red Bullu v letošní VC Monaka přetrvává. Ricciardo se navíc dostal pokořil hranici 1:12,0. Průběh tréninku bohužel narušil uvolněný kanálový poklop.

Počasí se oproti dopoledni prakticky nezměnilo (22 stupňů vzduch, 40 stupňů asfalt). Bylo oblačno, déšť však nehrozil.

Role průzkumníka na trati se ujal Magnussen, eliminující značné manko z prvního tréninku. Tentokrát většina účastníků začala na ultraměkkých pneumatikách. Leclerc na nich zajel 1:15,8, po něm Vettel 1:14,4 s následným progresem na 1:13,3. Pro srovnání: Hartley byl s hyperměkkou směsí o půl sekundy pomalejší. Péreze trápila neklidná záď, což byl problém, jenž potkal i četné další jezdce. 

Ani Sebastian Vettel nestačil tempu red bullů 

Na čas si daly mercedesy a red bully. Když se po čtvrthodině konečně objevily na dráze, překvapily stříbrné šípy slabými výkony a jen pozvolna se dostávaly do tempa. Naopak Verstappen se, samozřejmě na hypersoftech, propracoval suverénně na první pozici (1:12,5). Leclerc rozšířil řady těch, kteří zaplatí pokutu za překročení rychlostního limitu v boxové uličce. Před ním byli penalizováni Stroll, ten dokonce dvakrát, a Gasly.

Po 25 minutách musela být seance přerušena. Na vině nebyla havárie, ale uvolněný kanálový poklop mezi čtvrtou a pátou zatáčkou. Jeho přivaření trvalo čtvrt hodiny. Teprve potom se monoposty znovu daly do pohybu.

Všichni se snažili dohnat, co se dá. Silný provoz nicméně dosahování kvalitních časů příliš nepřál. Přesto se Räikkönen posunul na druhou pozici, ovšem na Nizozemce stále ztrácel propastných sedm desetin. O trochu lépe se vedlo Vettelovi (1:12,9). Jenže býci byli dnes nedostižní. Verstappen se dokonce málem proboural pod hranici 1:12,0. V té chvíli bylo pořadí Verstappen, Vettel (+0,4), Ricciardo (+0,4), Hamilton (+0,5), Bottas (+0,6) a Räikkönen (+0,7).

Mclareny se ve druhém tréninku dostaly do první desítky 

V další periodě se oproti zvyklostem pustili do simulace dlouhých úseků jen někteří. Další piloti setrvávali v kvalifikačním režimu, protože postavení na startovním roštu má zde klíčový význam. K nim zpočátku patřil i Ricciardo, jenž se jako první na monackém okruhu dostal pod 1:12,0. Do první skupiny se naopak zařadili Hamilton (hudrající na nedotáčivost) a Vettel, kroužící v průměru za 1:15. Verstappen na podstatně starším obutí zvládl zajet 1:14,9, skvěle disponovaný Ricciardo pak v samotném závěru 1:14,8.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:11,841   32
2. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:12,035 + 0.194 40
3. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:12,413 + 0.572 41
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:12,536 + 0.695 33
5. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:12,543 + 0.702 35
6. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:12,642 + 0.801 37
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:13,047 + 1.206 29
8. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:13,077 + 1.236 39
9. Fernando Alonso McLaren Renault 1:13,115 + 1.274 41
10. Carlos Sainz Renault Renault 1:13,200 + 1.359 33
11. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:13,222 + 1.381 46
12. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:13,370 + 1.529 38
13. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:13,382 + 1.541 46
14. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:13,410 + 1.569 32
15. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:13,547 + 1.706 43
16. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:13,572 + 1.731 40
17. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:13,575 + 1.734 44
18. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:13,763 + 1.922 36
19. Lance Stroll Williams Mercedes 1:14,011 + 2.170 33
20. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:14,173 + 2.332 45