Red bully stále v nejlepší kondici

VC Monaka – 3. trénink
Do třetice všeho dobrého. I tentokrát patřily oba nejlepší časy Red Bull Racingu. Rovněž potřetí byl nejrychlejší Ricciardo, i když tentokrát s tím nejmenším možným náskokem na Verstappena.
Pokud jde o počasí, nenastala oproti čtvrtku žádná podstatná změna. Sem tam obláček, teploměr postupně vyšplhal z původních 23 na stále příjemných 25 stupňů, asfalt se zahřál na 40 stupňů.
Po instalačních kolech se všichni vrátili do boxů. Renault oznámil, že oba jeho vozy vyjely s přepracovanými bočnicemi. Také dal na vědomí, že v seanci nasadí jen hyperměkké pneumatiky, aby se důkladně připravil na kvalifikaci. Záhy se ukázalo, že tuto strategii zvolili i jiní. Ultraměkká směs nakonec vůbec nepřišla ke slovu. Což předznamenává, že na ni zřejmě nikdo nevsadí ani ve druhé části kvalifikace a že do závodu všichni odstartují na nejměkčí variantě obutí.
Räikkönen už po pěti minutách zaznamenal 1:13,7, Bottas zůstal těsně za ním. Sainz hlásil technikům, že mu špatně funguje volant.
První skutečně špičkový čas 1:12,7 zajel po čtvrt hodině Hamilton. Jeho týmový kolega naopak v Saint Devote skončil v nouzovém výjezdu a při návratu se zadním křídlem otřel o svodidla. Byl neprodleně povolán do boxů, kde mu poškozený díl vyměnili.
Ferrari kontrovalo. Vettel se díky výkonu 1:12,5 dostal do čela, Räikkönen se zařadil na třetí příčku za Hamiltona. Red bully se zatím nezapojily do hry, naopak sesterská tora rossa se překvapivě držela na čtvrtém (Hartley) a pátém místě (Gasly). U Williamse měli určitě radost ze Sirotkina, který se setrvale pohyboval v první desítce.
Vozům stájeToro Rosso monacký okruh zjevně sedí
Teprve kolem dvacáté minuty dali Ricciardo a Verstappen o sobě vědět. A hodně důrazně – u Australana se časomíra zastavila na 1:12,4, u Nizozemce ještě o desetinu dříve. Přetahovaná pokračovala a aktuální pořadí po třetině tréninku vypadalo takto: Ricciardo 1:12,2, Verstappen (+0,1), Vettel (+0,2), Hamilton (+0,5) a Räikkönen (+0,7).
To však byla teprve předehra. Nastal masivní nápor na čtvrteční Ricciardovo maximum. Verstappen se dostal na 1:11,8, Ricciardo zůstal těsně nad 1:12,0. Přitlačil i Räikkönen (1:12,3). Naopak úplně u dna se potáceli Grosjean a k zármutku svých krajanů i domácí Leclerc.
Sergej Sirotkin překvapil desátým místem
Vettel přezul na svěží hypersofty a zaknihoval 1:12,0, zůstal nicméně třetí za Verstappenem a zrychlujícím Ricciardem. Nejlepší ze zbytku světa byl v té chvíli šestý Hülkenberg (1:13,1). Z této pozice ho ovšem záhy vytlačil navrátilec Bottas.
Potom se už nic závažného nestalo a zdálo se, že všichni v pohodě dokrouží. Nic na tom nezměnilo ani Grosjeanovo probrzdění v zatáčce Mirabeau. Francouz ho ustál bez úhony. Totéž se bohužel nedalo říci osm minut před koncem o Verstappenovi. Náraz do bariéry odnesl nos jeho monopostu spolu se zavěšením kola a trénink byl přerušen.
Maršálové odvedli perfektní práci a jezdci se stihli ještě na dráhu vrátit. Ricciardo toho využil a svého druha, jenž zasmušile mířil do padoku, překonal o jedinou tisícinu sekundy. Oba dva jako první v Monaku pokořili hranici 1:11,8. Odpoledne se máme nač těšit!
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:11,786 | 23 | |
2. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:11,787 | + 0.001 | 14 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,023 | + 0.237 | 23 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,142 | + 0.356 | 26 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,273 | + 0.487 | 26 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,356 | + 0.570 | 27 |
7. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:12,752 | + 0.966 | 25 |
8. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:12,761 | + 0.975 | 23 |
9. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,850 | + 1.064 | 24 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,854 | + 1.068 | 23 |
11. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,874 | + 1.088 | 25 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,940 | + 1.154 | 23 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,025 | + 1.239 | 22 |
14. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,112 | + 1.326 | 26 |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:13,279 | + 1.493 | 25 |
16. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,595 | + 1.809 | 26 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,644 | + 1.858 | 25 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:13,881 | + 2.095 | 21 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,192 | + 2.406 | 20 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,221 | + 2.435 | 28 |