Ultraměkké pneumatiky vydržely 66 kol
Pirelli: Širší mix strategií
Všech třináct jezdců, kteří dojeli s plným počtem kol do cíle VC Monaka, zvolilo očekávanou taktiku jediné zastávky v boxech. Jen volba úvodní směsi se lišila. Analýza Pirelli dokazuje, jak odolná byla i nejměkčí existující směs pneumatik.
Pro závod v ulicích Monte Carla měli jezdci k dispozici super, ultra a hyperměkkou směs pneumatik Pirelli. Z těch superlativů až přechází zrak. První desítka na startovním roštu musela startovat na použité nejměkčí variantě (růžové), protože se na ní probojovala do poslední části kvalifikace. K ní se přidali ještě Sirotkin a Hartley s novými sadami. Všichni ostatní vyrazili do závodu na ultraměkkých pneumatikách.
Zajímavé ovšem bylo, že zatímco Hamilton přezul jako první už po 12 kolech, Gasly vydržel kroužit na hyperměkkých dlouhých 37 kol! Pak už bylo otázkou, zda po výměně na ultraměkké vydrží jezdci až do cíle nebo budou muset ještě jednu přezouvat. Nahrávalo jim, že se na trati neodehrávaly žádné těsné souboje, které by opotřebení a tím vlastnosti pneumatik ještě víc zhoršily. I přes nářky nad klesající přilnavostí, puchýři a drolením proto jeli dál a dál. Rekordman Hamilton zvládl 66 kol na předtím již použité sadě, na nové pak Vettel a Sainz 62, Ricciardo a Räikkönen 61, v úvodu Hülkenberg rovných 50. K měkkým pneumatikám s takovou výdrží opravdu sedí přívlastek ultra.
Závod klade z celého seriálu nejnižší nároky na pneumatiky, proto strategii jedné zastávky nakonec zvolila při Velké ceně Monaka většina jezdců. Rekordní kolo zajel Verstappen až ke konci závodu, kdy po 48 kolech přezul z ultraměkké na hyperměkkou směs. Nejvýše umístěným jezdcem, který zvolil alternativní strategii (ultraměkká-hyperměkká), byl Hülkenberg, který odstartoval z 11. pozice a skončil osmý.