Verstappen s potížemi, přesto první
VC Kanady – 1. trénink
Favorité byli hledáni jinde, nejrychlejší na úvod byl nicméně Verstappen. Ani tentokrát u něj sice neprobíhalo všechno úplně hladce, Hamiltona ale s přehledem udržel na distanc.
Ferrari se zařadila do v druhého sledu, překvapivou sílu ukázal McLaren. Jistým zklamáním byly dosahované časy, navzdory použití hyperměkké směsi.
Na rozdíl od veder, jež postihly naše končiny, je v Montréalu veskrze příjemných 18 stupňů. Asfalt se ohřál na 32 stupňů.
Do tréninku nastoupili hned dva Kanaďané. Kromě Strolla také Latifi, který dostal šanci v týmu Force India. Pauzu si kvůli tomu dal Sergio Pérez. FIA potvrdila, že Red Bull, Renault, Toro Rosso, McLaren a Vettel jedou s novými motory.
Jako první vyrazil do instalačního kola Verstappen s autem, připraveným na sběr aerodynamických dat. Naopak na čas si dávaly mercedesy.
Etalon nastavil Sirotkin výkonem 1:20,4. Po něm převzal štafetu Alonso – 1:15,2. Stále to ale nebylo nic proti loňskému Räikkönenově pátečnímu maximu 1:12,9.
Brzy musel odstavit auto Hülkenberg. Do vysílačky ohlásil problémy s řazením: „Nic tam nechce skákat. Pořád je to, jako bych dával neutrál.“ Protože uvízl přímo na dráze, byla seance na chvíli přerušena. Kvůli této pauze vracely stáje technikům Pirelli použité sady pneumatik o deset minut později než obvykle.
V té době svítilo na monitorech stále trochu nečekané pořadí Alonso, Vandoorne (+0,5), Bottas (+0,6), Ricciardo (+0,7), Hamilton (+1,0). Räikkönen byl až desátý, Vettel dokonce třináctý.
Mclareny dlouho držely krok se silnou šestkou
Sotva se však trať uvolnila, zaznamenali Bottas 1:14,5 a Hamilton 1:14,8. Alonso už na hyperměkkých gumách kupodivu našel odpověď a Bottase překonal o čtyři desetiny. Přetahovaná pokračovala, když Hamilton dal 1:14,1. Jen pozvolna zrychlovaly rudé monoposty, držící šestou (Vettel) a sedmou (Räikkönen) příčku. Teprve v této fázi se kupředu posunul Verstappen.
Po hodině vedl Hamilton. Následovali Bottas (+0,1), Alonso (+0,1), Verstappen (+0,2), Vandoorne (+0,4) a Räikkönen (+0,7). To ovšem platilo jen do chvíle, kdy za to vzal Verstappen a poskočil na 1:13,3.
Sebastian Vettel působil poněkud nevýrazným dojmem
Pořádně na to dupl rovněž Stroll, nedobře to však skončilo. Po nárazu do pověstné „zdi šampionů“ se belhal do boxů s poškozenou zadní nápravou. Hned za ním se v nich objevil i Verstappen s blíže nespecifikovanou motorickou poruchou. Jeho kolega Ricciardo mezitím vystrnadil Bottase ze třetí pozice.
A to už bylo skutečně všechno podstatné z prvního dějství kanadské velké ceny. Nepočítáme-li hodiny, které v samotném závěru předvedli Ericsson a Sirotkin.
.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:13,302 | 26 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:13,390 | + 0.088 | 29 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:13,518 | + 0.216 | 24 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:13,574 | + 0.272 | 19 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:13,617 | + 0.315 | 31 |
6. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:13,727 | + 0.425 | 28 |
7. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:13,900 | + 0.598 | 27 |
8. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:14,116 | + 0.814 | 24 |
9. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:14,311 | + 1.009 | 19 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:15,004 | + 1.702 | 31 |
11. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:15,071 | + 1.769 | 29 |
12. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:15,119 | + 1.817 | 21 |
13. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:15,386 | + 2.084 | 30 |
14. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:15,439 | + 2.137 | 30 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:15,579 | + 2.277 | 21 |
16. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:15,756 | + 2.454 | 38 |
17. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:15,768 | + 2.466 | 30 |
18. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:16,259 | + 2.957 | 16 |
19. | Nicholas Latifi | Force India | Mercedes | 1:17,145 | + 3.843 | 28 |
20. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 3 |