Verstappen si dal repete
VC Kanady – 2. trénink
Také druhý trénink v Montréalu se stal Verstappenovou kořistí. Nicméně Hamilton s tvrdším obutím opět příliš nezaostal. Mercedes určitě ještě neodhalil všechny karty.
Do práce se vrátili i oba nešťastníci, které předtím potkaly potíže. U Verstappena šlo pouze o defekt, na Hülkenbergově renaultu se měnila převodovka, což ale lze po prvním tréninku provést beztrestně.
Podmínky se příliš nezměnily. Vzduch se trochu ohřál na 21 stupňů, asfalt na 44 stupňů.
Nejvíce tentokrát na trať pospíchali Räikkönen, Sainz a Hartley. Fin také zajel základní velmi průměrný čas 1:16,2. Vzápětí se výrazně zlepšil na 1:14,8. Dlužno dodat, že na ultraměkké směsi. Dalším lídrem se stal výkonem 1:14,4 Sainz. Drtivá většina favoritů ovšem v počáteční patnáctiminutovce absentovala.
Jakmile nastoupila, všechno bylo rázem jinak. Hamilton stlačil na superměkkých(!) gumách maximum o více než sekundu na 1:13,3, Bottas byl o pět desetin pomalejší. Paul di Resta se pro televizi Sky vyjádřil, že Mercedesu zjevně vyšly úpravy nastavení, k nimž přistoupil mezi oběma seancemi.
Lewis Hamilton v Kanadě ještě neřekl poslední slovo
Obhájce titulu to potvrdil dalším posunem na 1:13,0. Po dvaceti minutách byl v čele před Bottasem (+0,5). Verstappenem (+0,7), Räikkönenem (+1,4), Sainzem (+1,4) a Alonsem (+1,4). Vettel pořád stál v boxech.
Ještě před tím, než Sainz sebou, naštěstí nijak prudce, praštil do bariéry a způsobil tak přerušení tréninku, dostal se Hamilton pod 1:13,0 (1:12,8) a Ricciardo se zařadil hned za něj. Po čtyřech minutách, vyplněných úklidem dráhy, se pokračovalo. Räikkönen poskočil na druhé místo a konečně aktivovaný Vettel, rozjíždějící se na superměkkých pneumatikách, zatím nestačil ani na Hülkenberga. Ricciardo zajel k mechanikům, kteří ihned začali na jeho voze intenzivně „šroubovat“.
Kimi Räikkönen tentokrát zastínil svého parťáka
Simulace kvalifikace na hypersoftech sice začaly později než obvykle, stály se však zato. Räikkönen se blýskl časem 1:12,3, Verstappen okamžitě kontroval s 1:12,2. Hamilton a Vettel na nejměkčí volbu vůbec nepřezuli. Zatímco však Brit držel pomyslné pódiové umístění, Vettel se dlouho potácel ve druhé polovině pole, než konečně zabral.
Vandoorne se nevyvaroval kontaktu se zdí a tím pro něj dnešek skončil. Po dobu vyprošťování jeho mclarenu byl zaveden režim virtuálního safety caru.
Nejlepším ze zbytku světa byl Romain Grosjean
Na dlouhé úseky tak nezbylo mnoho prostoru. Se srovnatelným obutím jezdili Räikkönen a Verstappen kolem 1:17, Mercedes byl o necelou sekundu pomalejší. Potom se průměr špičkových pilotů posunul někam mezi 1:16 a 1:17. Výjimku představoval navrátilec Ricciardo, který předvedl několik rychlých kol. Nejlepší z nich ho katapultovalo na třetí pozici.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:12,198 | 39 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:12,328 | + 0.130 | 42 |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:12,603 | + 0.405 | 17 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:12,777 | + 0.579 | 39 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:12,985 | + 0.787 | 24 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:13,061 | + 0.863 | 40 |
7. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:13,620 | + 1.422 | 34 |
8. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:13,747 | + 1.549 | 40 |
9. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:13,754 | + 1.556 | 40 |
10. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:13,866 | + 1.668 | 30 |
11. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:13,884 | + 1.686 | 39 |
12. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:13,889 | + 1.691 | 42 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:13,956 | + 1.758 | 39 |
14. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:13,967 | + 1.769 | 37 |
15. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:14,108 | + 1.910 | 41 |
16. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:14,167 | + 1.969 | 14 |
17. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:14,433 | + 2.235 | 9 |
18. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:14,486 | + 2.288 | 39 |
19. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:14,703 | + 2.505 | 40 |
20. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:14,782 | + 2.584 | 35 |