Nejlepší kolo poskládal Vettel

VC Kanady – kvalifikace
Pole position pro VC Kanady získal Vettel. Ferrari přitom bylo na okruhu Gillese Villeneuvea zatím trochu v pozadí. Rozhodla však jedinečná schopnost čtyřnásobného mistra světa zkoncentrovat se a v rozhodující chvíli poskládat perfektní kolo.
Tři předchozí tréninky toho tentokrát mnoho nenapověděly. Ani jejich univerzální vítěz Verstappen nebyl v roli vyloženého favorita, protože rozestupy mezi nejlepšími byly minimální. Stále se hodně věřilo Mercedesu.
V Montréalu panovalo příjemné počasí s teplotou vzduchu 22 stupňů. Asfalt se zahřál na 44 stupňů.
Ještě se ani pořádně nezačalo, a už pro jednoho z účastníků kvalifikace skončila. Z motoru Grosjeanova haasu se vyvalil obrovský oblak kouře. „Hotovo“, konstatoval jezdec lakonicky do rádia.
Kvalifikace ještě nebyla v poločase a Grosjean už v civilu poskytoval rozhovory...
Ze špičkových jezdců se jako první představil Vettel, který se také časem 1:12,1 (na hyperměkkých pneumatikách) dostal do čela. Vzápětí ho o šest setin překonal Räikkönen. Mezitím se rozšířila zatím nepotvrzená zpráva, že Gaslymu vrátili do vozu pohonnou jednotku starší specifikace.
Hamiltonův úvodní pokus se po vyjetí z trati nezdařil. Ani napodruhé to nebyl žádný zázrak a Brit se zařadil až na čtvrté místo. Vettel se zlepšil na 1:11,7, za ním se drželi Räikkönen a Verstappen. Ericsson se ve čtvrté zatáčce blíže seznámil se zdí a měl veliké štěstí, že se následně netrefil do kolem projíždějícího red bullu.
Na ručník v té chvíli byli očekávaně Stroll a Sirotkin, dále Leclerc a již jistě vyřazení Ericsson a Grosjean. Mladý Monačan ale dokázal utéci hrobníkovi z lopaty a dostal tím do vážných problémů Alonsa. Exmistr světa až sekundu před dvanáctou a velmi těsně odsunul za sebe Gaslyho. Druhý pilot Toro Rosso Hartley naopak překvapil osmou pozicí.
Do prostřední části vstoupily mercedesy i ferrari obuté do ultraměkké směsi se zjevným úmyslem začínat zítřejší závod na hypersoftech. Na rozdíl od Monaka to zde vyšlo. Bottas zajel 1:11,5, ostatní se vešli do dalších dvou desetin. Naopak Magnussen na měkčích gumách ztrácel 1,3 sekundy. Red Bull rovněž zvolil nejměkčí variantu obutí a Verstappen těsně předčil Bottase. Nakonec ale nejlepší čas 1:11,4 v této fázi zaznamenal Ricciardo.
Ricciardo zatím marně hledá monackou formu
Po slibném pátku přišlo pro McLaren kruté vystřízlivění. Alonso i Vandoorne vypadli a na roštu jim bude patřit až 14. a 15. stání. Podobně dopadli Magnussen, Hartley a Leclerc.
Do závěrečného vyvrcholení dostalo pět stájí oba své zástupce: Red Bull (Ricciardo a Verstappen), Mercedes (Bottas a Hamilton), Ferrari (Räikkönen a Vettel), Renault (Hülkenberg a Sainz) a Force India (Ocon a Pérez). Ve finalistech chytly saze a hranice 1:11 dlouho nevydržela. Jako první ji pokořil Bottas (1:10,9), ještě o desetinu rychlejší byl Vettel. V těsném závěsu následovali Räikkönen, Verstappen, chybující Hamilton a Ricciardo. Druhý pokus pokazili Räikkönen a Hamilton. Verstappen zajel maximum v prvním a Vettel ve druhém sektoru, ani oni však své předchozí výkony nepřekonali.
Valtteri Bottas tentokrát zastínil svého slavnějšího týmového kolegu
Pro Vettela je to již čtvrté pole position v této sezoně a 54. během kariéry ve F1.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,710 | 1:11,524 | 1:10,764 | 18 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,950 | 1:11,514 | 1:10,857 | 20 |
3. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:12,008 | 1:11,472 | 1:10,937 | 16 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:11,835 | 1:11,740 | 1:10,996 | 21 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:11,725 | 1:11,620 | 1:11,095 | 20 |
6. | ![]() |
![]() |
TAG Heuer | 1:12,459 | 1:11,434 | 1:11,116 | 18 |
7. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,795 | 1:11,916 | 1:11,973 | 15 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,577 | 1:12,141 | 1:12,084 | 14 |
9. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,689 | 1:12,097 | 1:12,168 | 15 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:12,702 | 1:12,395 | 1:12,671 | 13 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,680 | 1:12,606 | 22 | |
12. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:12,587 | 1:12,635 | 17 | |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:12,945 | 1:12,661 | 22 | |
14. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,979 | 1:12,856 | 14 | |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:12,998 | 1:12,865 | 14 | |
16. | ![]() |
![]() |
Honda | 1:13,047 | 8 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,590 | 8 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,643 | 10 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,593 | 6 |