Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hughes: ART je to nejlepší místo, kde mohu být

Hughes: ART je to nejlepší místo, kde mohu být

Rozhovor s kandidátem na titul v GP3

Jake Hughes závodil v GP3 již v roce 2016. Tehdy se mu povedlo s poměrně slabým vozem Dams dvakrát zvítězit, k tomu přidal další dvě pódiová umístění a vyhrál i v kvalifikaci. V sezoně 2017 ale zamířil poněkud sestupným směrem do evropské formule 3. Tam jednou zvítězil a celkově skončil pátý. Pro letošek se do GP3 vrátil, a to rovnou do mistrovské stáje ART. Po prvním závodním víkendu je na tom výsledkově z celé závodní čtveřice nejhůře a patří mu až osmé místo v šampionátu. Ovšem za vše může nepovedená kvalifikace a pak první závod, kde po střetu se soupeřem skončil až třináctý. V nedělním závodě naopak zazářil, když po startu z třináctého místa dojel třetí. 

Po roce stráveném ve formuli 3 ses vrátil do GP3. Jaké zkušenosti jsi ve formuli 3 získal?

Je to naprosto rozdílný šampionát, takže i zcela odlišné auto. Vůz GP3 má vyšší výkon, je rychlejší na rovinkách, zatímco F3 je rychlejší v zatáčkách a má vyšší přítlak. Nejzásadnější věc, kterou jsem se naučil ve formuli 3, je to, jak přítlak působí na auto. Musel jsem tomu uzpůsobit svůj jezdecký styl. V GP3 je to naprosto rozdílné auto, speciálně ohledně pneumatik.

V roce 2016 jsi v GP3 měl úspěšnou sezonu s ne příliš dobrým týmem Dams. Dává ti to patřičnou sebedůvěru do letošní sezony, kdy naopak závodíš s nejsilnějším týmem?
V roce 2016 jsme byli v polovině závodů opravdu rychlí a v ostatních až tak ne. Každý očekává, že s ART bychom měli být vpředu každý víkend, takže je to dobré pro mojí sebedůvěru. Předchozí sezona v GP3 je velmi užitečná zkušenost. Znám pneumatiky a strukturu víkendu s pouze jedním volným tréninkem.

Tvůj nový tým ART vyhrál šampionát v posledních třech sezonách. Vytváří to na piloty tlak?

Možná by se to dalo tak říct. Ale pokud se chcete dostat do F1 a mít profesionální kontrakt, vždy musíte čelit tlaku. Takže si myslím, že není správné říci, že tlak je špatná věc. Je to něco, s čím se musíme vyrovnat, pokud chceme být dobrými jezdci. Takže pro mě tlak není problém. Auto je rychlé, tým je rychlý, takže je to to nejlepší místo, kde mohu být.

Tví kolegové Ilott a Mazepin byli tvými rivaly i ve formuli 3. Co si o nich myslíš?

S Nikitou jsme byli týmoví kolegové již loni, takže toho o něm vím opravdu hodně. Mám s ním množství zážitků jak z tratě, tak mimo ni. Minulý rok jsem s ním strávil i prázdniny, takže jsme dobří přátelé. A s Callumem taky vycházím dobře. Nikita je sice Rus, ale ve Velké Británii žije již mnoho let, takže co se týče smyslu pro humor a všech podobných věcí, je to téměř jako by byl Brit.

Jaká je tvá největší přednost, která by ti mohla pomoci vyhrát?
Řekl bych mé zkušenosti, ale v jiném smyslu. Protože co do počtu let, kdy jezdím s monoposty, jsou stejné jako u ostatních. Začal jsem jezdit na motokárách, až když mi bylo 16 let, takže dost pozdě. Ve dvaceti třech letech tedy mám stejné zkušenosti jako moji rivalové, kterým je devatenáct nebo dvacet let. Ale myslím, že mou výhodou je, že jsem dospělejší a vyzrálejší. Žiji o tři roky déle, takže mám více zkušeností, lépe znám sám sebe.