Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dramatický hlavní závod zvládl nejlépe Pourchaire

Dramatický hlavní závod zvládl nejlépe Pourchaire

F2 - hlavní závod

Dva výjezdy zpomalovacího vozu, problémy aspirantů na vítězství nebo špatně utažená kola při zastávkách v boxech. Mimo jiné i to přinesl hlavní závod F2 v Bahrajnu. Z vítězství se v něm nakonec radoval Pourchaire před Lawsonem a Vipsem. Sobotní vítěz Verschoor tentokrát cíl neviděl kvůli kolizi s Fittipaldim.

Do hlavního závodu, ve kterém už si museli jezdci odbýt zastávku v boxech, startoval jako první vítěz páteční kvalifikace Doohan. První desítku dále utvořili Pourchaire, Vips, Sargeant, Boschung, Lawson, Daruvala, Hughes, sobotní vítěz Verschoor a Drugovich.

Ještě před samotným startem potkala smůla Haugera. Loňský šampion FIA F3 zůstal na začátku zaváděcího kola stát na startovním roštu a byl odtlačen mechaniky do boxové uličky. Norovi mělo původně patřit 15. místo.

Doohanovi se start nepovedl. Australan se totiž propadl až na třetí místo. Přes něj se přehnali Vips, který se stal novým lídrem, a také Boschung. Švýcarovi patřila druhá pozice. Čtvrtá příčka patřila po prvním kole Pourchairemu, pátá Lawsonovi, šestá Williamsovi, který z 12. místa také dobře odstartoval, sedmý byl Armstrong, osmý Verschoor, devátý Sargeant a desátý Caldwell. Haugerovi se nakonec podařilo odstartovat, byl ale poslední.

Ve druhém kole zavlála žlutá vlajka. Na výjezdu z první zatáčky zůstal totiž roztočený Vestiho monopost. Pro Dána závod skončil poté, co do něj ťuknul Cordeel a na trať byl vyslán zpomalovací vůz. Pořadí bylo Vips, Boschung, Doohan, Pourchaire, Lawson, Williams, Armstrong, Verschoor, Sargeant, Caldwell, Daruvala, Hughes, Nissany, Iwasa, Drugovich, Novalak, Fittipaldi, Sato, Cordeel, Bölükbaşı a Hauger.

Závod Frederika Vestiho trval jen dvě kola. Foto: ART Grand Prix



Na konci čtvrtého kola byl závod restartován. Vips zůstal první. Doohan se pokusil v první zatáčce zaútočit na Boschunga a byl úspěšný. Švýcar chtěl ve čtvrté zatáčce reagovat, útok po vnější straně mu ale nevyšel a nejenže se nevrátil na druhé místo, ale nakonec ztratil i třetí příčku ve prospěch Pourchaireho. Zuby si na Švýcara brousil i Lawson, ten ale zatím dopředu nepostoupil.

V pátém kole dostal penalizaci deset sekund stop & go Caldwell. Pilot Camposu se při průjezdu přes čáru zpomalovacího vozu nenacházel na správné pozici. Pro Brita to byla velká komplikace. Kroužil totiž na desátém místě, které by mu vyneslo jeden bod. Potíže musel řešit i druhý pilot Camposu Boschung. Toho totiž nakonec přece jen zdolal Lawson.

V úvodu sedmého kola zaútočil na Boschunga další Novozéanďan – Armstrong. I on uspěl a Boschung se tak propadl na šestou pozici. Caldwell musel bránit desáté místo před Iwasou, kterému ale brzy podlehl. Japonec tak předváděl další velkou stíhací jízdu. Po nevydařené kvalifikaci, v níž se roztočil předtím, než zajel čas, se totiž opět vydával do závodu jako poslední dvacátý druhý. Z chvostu startoval i v sobotu, kdy se dokázal propracovat až k jednomu bodu za osmé místo.

Caldwell si na konci sedmého kola odbyl svou penalizaci. Armstrong se posunul na čtvrté místo před Lawsona. Vips měl ve svém držení nejrychlejší kolo závodu a před Doohanem už vedl o tři sekundy.

Bölükbaşı se v osmém kole stal dalším pilotem, který zamířil do boxů. Bez překvapení se vrátil až za Caldwella. Doohan byl svým týmem upozorněn, že ve čtvrté zatáčce překračuje limity trati. Iwasa se posunul už na deváté místo před Verschoora a začínal dotírat i na Sargeanta.

Ajumu Iwasa opět předváděl stíhací jízdu. Foto: DAMS



Armstrong se přibližoval třetímu Pourchairemu a v 11. kole se před něj dostal. Bývalému juniorovi Ferrari se pro tuto chvíli dařilo odčiňovat nevydařený sobotní sprint, do jehož cíle nedojel poté, co ho sestřelil Hughes. Iwasa se posunul na osmé místo před Sargeanta. Ve 12. kole už byl navíc i před Boschungem na sedmé pozici.

Boschung i Sargeant zamířili ve 12. kole do boxů. U Američana se ale zastávka neobešla bez potíží a ztratil čas. Vipsův náskok před Doohanem už se blížil k šesti sekundám. Estonec už ale byl volán do boxů a na konci 13. kola tam skutečně zamířil. Tím se do čela dostal Doohan a navíc zde byla velká šance, že se v čele udrží i po zastávce. U Vipse byl totiž problém s dotažením levého předního kola, kvůli čemuž nabral velkou ztrátu. Na trať se vrátil dokonce až za Bölükbaşıho.

U Virtuosi na Vipsovy problémy ihned reagovali a zavolali Doohana na přezutí o kolo později. Ani zde neproběhlo nasazení levné přední pneumatiky ideálně, syn motocyklové legendy Micka Doohana ale neztratil tolik času jako Vips. I přesto se ale na trať vrátil až Pourchaireho. Na výjezdu z boxů navíc došlo mezi oběma ke kontaktu a Doohan si poškodil přední přítlačné křídlo. Musel tak k mechanikům znovu a také jeho šance na vítězství byly rázem velmi nízké.

V 16. kole, tedy po polovině závodu, už měli za sebou zastávku všichni jezdci s výjimkou Iwasy, který vedl. Za ním se ale překvapivě nacházel Drugovich, který se díky dřívější zastávce dokázal nenápadně propracovat do virtuálního vedení. Třetí byl Pourchaire, čtvrtý Lawson, pátý Boschung, šestý Armstrong, sedmý už Vips, osmý Williams, devátý Nissany a desátý Daruvala. Hauger byl po startu z boxů už na 11. místě. Doohan se nacházel až na 20. příčce. Mimo záběry kamer mezitím odstoupil ze závodu Novalak.

Pourchaire se v 17. kole dostal před Drugoviche a stal se virtuálním lídrem závodu. Skutečné první místo stále držel Iwasa. Japonec ale pořád neměl na kontě zastávku v boxech. Daruvala se stal dalším jezdcem, kterého postihly problémy. Na voze indického pilota se uvolnilo přední přítlačné křídlo. Při souboji s Nissanym, během kterého došlo i ke kontaktu, si navíc zkrátil trať.

Dřívější zastávka v boxech dostala Felipeho Drugoviche na okamžik i do virtuálního vedení. Foto: FIA Formula 2



Iwasa v 18. kole konečně zajel k mechanikům. Japonec se vrátil na trať jako desátý. Dalo se ale očekávat, že bude těžit z výhody čerstvějších gum. Do čela se tím pádem posunul Pourchiare. Za ním byli Drugovich, Lawson, Boschung a Vips, který už se propracoval na páté místo. Šestá příčka patřila Armstrongovi, sedmá Williamsovi, osmá Nissanymu a devátá Haugerovi.

Hauger se v 10. zatáčce 20. kola posunul odvážným manévrem po vnitřku před Nissanyho. Izraelce vzápětí zdolal také Iwasa. Pourchaire navýšil náskok před Drugovichem na dvě sekundy.

Netrvalo dlouho a Iwasa se dostal i před Haugera na osmé místo. Vips se posunul na čtvrtou příčku před Boschunga a Lawson pro změnu sebral druhou příčku Drugovichovi. Brazilec navíc měl důvod obávat se i o třetí místo. Mílovými kroky ho totiž stahoval Vips.

Lawson stáhl Pourchaireho náskok pod dvě sekundy. Iwasa zdolal Williamse a už byl sedmý. Vips pak sedm kol před cílem pokořil Drugoviche, čímž se posunul na stupně vítězů. Pokračovalo Caldwellovo trápení. Pilot Camposu dostal další penalizaci. Tentokrát to byl průjezd boxy za překračování traťových limitů.

O 11. pozici se vehementně bojovalo mezi trojicí Verschoor, Nissany a Sargeant. K trojici se brzy přiblížil i Fittipaldi, který v první zatáčce sestřelil Verschoora. Pro vítěze sobotního sprintu závod skončil a na trať se vydal pět kol před koncem zpomalovací vůz.

Po sobotním vítězství v neděli Richard Verschoor vůbec nespatřil cíl. Foto: Trident



Do boxů se během zpomalovacího vozu vydalo několik pilotů přezout. U Haugera a Williamse se to ale neukázalo jako dobrý nápad. Jak u Haugera, tak u Williamse totiž nedošlo k řádnému utažení levého předního kola a u obou vozů okamžitě po odjezdu upadlo. Závod tak pro oba skončil. Williamsův monopost dokonce zůstal stát uprostřed boxové uličky.

Za zpomalovacím vozem se jezdilo v pořadí Pourchaire, Lawson, Vips, Drugovich, Boschung, Armstrong, Iwasa, Sargeant, Nissany, Sato, Cordeel, Hughes, Bölükbaşı, Daruvala, Doohan, Fittipaldi a Caldwell. Na konci 30. kola došlo k restartu a na piloty tak čekaly dva okruhy v závodním tempu.

Pourchaire udržel po restartu první místo. Druhý zůstával Lawson a třetí Vips. Během 31. okruhu se ředitelství závodu rozhodlo závod zkrátit a oznámilo, že 31. kolo bude kolem posledním. Byl totiž vyčerpán maximální časový limit. Z vítězství se tak radoval Pourchaire před Lawsonem a Vipsem. Body si připsali také Boschung, Armstrong, Drugovich, Sargeant, Nissany, Hughes a nakonec i Doohan, který dojel desátý, a to i přesto, že během závodu absolvoval celkem čtyři zastávky v boxech.

Iwasa se v závěru propadl mimo záběry kamer až na 16. místo. Japonec byl jedním z pilotů, kteří se během poslední fáze zpomalovacího vozu vydali do boxů a zde se jeho zastávka neobešla bez potíží.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome 1:01:54,454 31 25
2. Liam Lawson Carlin Mecachrome 1:01:55,379 31 18
3. Jüri Vips Hitech Mecachrome 1:01:56,168 31 15+1
4. Ralph Boschung Campos Mecachrome 1:01:58,317 31 12
5. Marcus Armstrong Hitech Mecachrome 1:01:59,060 31 10
6. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome 1:02:00,176 31 8
7. Logan Sargeant Carlin Mecachrome 1:02:00,993 31 6
8. Roy Nissany DAMS Mecachrome 1:02:01,710 31 4
9. Jake Hughes Van Amersfoort Mecachrome 1:02:02,462 31 2
10. Jack Doohan Virtuosi Mecachrome 1:02:03,308 31 1
11. Marino Sató Virtuosi Mecachrome 1:02:05,807 31 0
12. Jehan Daruvala Prema Mecachrome 1:02:08,815 31 0
13. Enzo Fittipaldi Charouz Racing System Mecachrome 1:02:09,528 31 0
14. Cem Bölükbaşi Charouz Racing System Mecachrome 1:02:10,419 31 0
15. Amaury Cordeel Van Amersfoort Mecachrome 1:02:17,158 31 0
16. Ajumu Iwasa DAMS Mecachrome 1:02:25,624 31 0
17. Oliver Caldwell Campos Mecachrome 1:02:01:520 30 0
18. Calan Williams Trident Mecachrome - 27 0
19. Dennis Hauger Prema Mecachrome - 27 0
DNF Richard Verschoor Trident Mecachrome - 26 0
DNF Clément Novalak MP Motorsport Mecachrome - 12 0
DNF Frederik Vesti ART Grand Prix Mecachrome - 1 0

Aktualizace: Po závodě dostal Fittipaldi penalizaci pěti sekund za kontakt s Verschoorem a propadl se z 11. pozice na čtrnáctou. Cordeel dvakrát překročil rychlost v boxové uličce a dostal desetisekundový trest, který ho odsunul ze 13. příčky na patnáctou. Caldwell zase dostal pět sekund za překračování traťových limitů ve čtvrté zatáčce. Na jeho 17. místě to ale nic nezměnilo.

Průběžné pořadí jezdců: 1. Pourchaire 25, 2. Lawson 24, 3. Vips 18, 4. Boschung 17, 5. Drugovich 12, 6. Verschoor 10, 7. Armstrong 10, 8. Sargeant 9, 9. Daruvala 8, 10. Nissany 4, 11. Doohan 3, 12. Hughes 2, 13. Iwasa 1.

Průběžné pořadí týmů:
1. Carlin 33, 2. Hitech 28, 3. ART Grand Prix 25, 4. Campos 17, 5. MP Motorsport 12, 6. Trident 10, 7. Prema 8, 8. DAMS 5, 9. Virtuosi 3, 10. Van Amersfoort 2.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: ART Grand Prix