Martins si vítězstvím spravil chuť po odstoupení ve sprintu, Staňka znovu potkal defekt
FIA F3 – hlavní závod
Vítězem hlavního závodu FIA F3 v Bahrajnu se stal Martins. Na stupně vítězů ho doprovodili Leclerc a Saucy. Staňka opět potkal defekt pneumatiky a nakonec byl klasifikován až jako 22. Stejný problém měl i sobotní vítěz Hadjar, kterému tentokrát musela stačit 25. příčka. Po divokém úvodním kole byl na trať vyslán zpomalovací vůz.
Do hlavního závodu FIA F3 už se v Bahrajnu startovalo podle výsledků páteční kvalifikace. Na první pozici se tak postavil Colapinto. Vedle něj stál český jezdec Staněk. Třetí byl Martins, čtvrtý Correa, pátý Maloney, šestý Saucy, sedmý Smoljar, osmý vítěz sobotního sprintu Hadjar, devátý Vidales a nejlepší desítku uzavíral Bearman.
Saucy měl původně startovat jako třetí. Švýcar ale v sobotu zavinil kolizi s týmovým kolegou Martinsem, po které později oba ze závodu odstoupili. Sportovní komisaři se ho proto rozhodli potrestat penalizací tří míst. Trest, v tomto případě pětimístný, dostal pro nedělní jízdu i Kari. Fin v sobotu po průjezdu cílem minul nájezd do boxové uličky pro doprovodné série. Když si to uvědomil, otočil se a jel 50 metrů v protisměru. Místo 24. pozice, ze které měl startovat původně, se tak propadl na 29. příčku.
Horší výchozí pozici než Kari měl pouze Maini. Ind byl sice v kvalifikaci třetí nejrychlejší, jelikož ale během ní nezastavil na vážení, musel vyrážet z boxové uličky. Z té byl nucen začínat už při sobotním sprintu.
Staněk to sice v první zatáčce zkusil na Colapinta po vnějšku, Argentinec si ale vedení pohlídal. I v dalších zatáčkách byl ale český pilot na jezdci Van Amersfoortu přilepen. Těsně za dvojicí navíc kroužil i třetí Martins.
Úvodní kolo se ovšem neobešlo bez incidentů. Nejprve se ocitl v potížích Maloney. Ten se sice krátce po startu dostal na čtvrté místo, následně ale na jeho voze došlo k technické závadě a začal zpomalovat. Divoký byl také souboj mezi Bearmanem a O´Sullivanem, kteří v sedmé zatáčce vycestovali při souboji mimo trať. O pár okamžiků později skončil v osmé zatáčce závod pro Maloneyho s Pizzim, mezi kterými došlo ke kontaktu. Ve čtvrté zatáčce byl zase spatřen v hodinách Frederick.
K poškození došlo během úvodního kola i na voze Colleta, který se v boxech stal třetím odstoupivším. Pozdější záznam odhalil, že Brazilec si poškodil zavěšení poté, co vycestoval ven z dráhy v sedmé zatáčce, když se snažil vyhnout pomalu jedoucímu Frederickovi.
Po všech těchto incidentech byl na trať povolán zpomalovací vůz. Vedl Colapinto před Staňkem, Martinsem, Smoljarem, Correou, Hadjarem, Vidalesem, Leclercem, Saucym a O'Sullivanem.
K restartu došlo na konci čtvrtého kola. Martins se hned v první zatáčce posunul na druhou pozici před Staňka. Český pilot se v dalších zatáčkách pokoušel jezdci ART Grand Prix předjetí vrátit, úspěšný ale nebyl. O pár okamžiků později se navíc musel bránit i Smoljarovi. Mezi dvojicí došlo ke kontaktu a Staňka stejně jako o den dříve potkal defekt pneumatiky, kvůli kterému musel k mechanikům.
Rodák z Valašského Meziříčí ale nebyl jediným pilotem, který se ocitl v potížích. Na zadních pozicích se totiž roztočil Azman poté, co dostal zezadu ránu od jednoho se soupeřů a odstoupil.
V sedmém kole vedl stále Colapinto, který měl navíc ve svém držení nejrychlejší kolo. Druhý zůstával Martins a na třetí příčku se po problémech Staňka posunul Smoljar.
Hadjar udělal chybu, po které vyjel z trati a vzápětí přišel o šesté místo. Sebral mu ho Leclerc. Monačan se navíc zanedlouho posunul na také na pátou pozici před Vidalese. Pilot Camposu se vzápětí propadl i za Hadjara a Saucyho. Na třetího Smoljara vyvíjel tlak Correa. Stahován byl i Colapinto, z jehož náskoku ukrajoval Martins.
V první zatáčce devátého kola se posunul na třetí pozici Correa. Smoljar se ale nechtěl vzdát a souboj pokračoval i v dalších zatáčkách. V šesté zatáčce ale Correa tento souboj definitivně vyhrál.
Před Smoljara se pokoušel dostat i Leclerc. Původně se to pilotovi Premy nepodařilo, v 10. kole už ale byl před ním na čtvrté pozici. Před Smoljara se pokoušel dostat i Hadjar. Mezi dvojicí ale došlo ke kontaktu v 11. zatáčce a Francouz si přivodil defekt pneumatiky. Musel tedy do boxů a bylo jasné, že sobotní vítězství nezopakuje.
Leclerc zdolal Correu a po startu ze 13. pozice už byl třetí. Martins zůstával přilepen na zádi vedoucího Colapinta. Francouz už na konci rovinek naznačoval útok. Pořadí se ale prozatím neměnilo.
Napěchované to bylo i v boji o sedmé místo. To měl ve svém držení Alatalo. Těsně za ním ale byli osmý Vidales, devátý Crawford a desátý Bearman.
V 15. kole se Martinsovi konečně podařilo převzít vedení. V první zatáčce se sice Colapinto jeho útoku ještě ubránil, na rovince mezi třetí a čtvrtou zatáčkou už ale ne.
Colapinto se sice i po pádu na druhou příčku dokázal držet za Martinsem v rozestupu menším než jedna sekunda, současně se ale na něj dotahoval Leclerc. Špatná zpráva přišla šest kol před cílem pro Trulliho. Dostal deset sekund za způsobení kolize s Azmanem v úvodu.
Colapinto už se musel bránit Leclercovi, který to na něj v 11. zatáčce 17. kola zkusil. Úspěšný ale nebyl. V první zatáčce nadcházejícího okruhu už se mu ale pilota Van Amersfoortu zdolat podařilo.
Ve 20. kole se navíc výrazně snížily i Colapintovy šance na třetí místo. Argentinec totiž obdržel pětisekundový trest za překračování traťových limitů, stejně jako Martí. A aby toho nebylo málo, dotíral na Colapinta už i Saucy.
V úvodu předposledního okruhu to Saucy na Colapinta zkoušel, kde se dalo. Jejich přetahovaná trvala až do šesté zatáčky. Nakonec se Colapinto udržel vpředu.
Na špici už si Martins dojel pro svůj druhý triumf ve FIA F3 před Leclercem. Třetí pozici sice nakonec uhájil Colapinto, po penalizaci ale klesl na pátou příčku a bronzový výsledek si tak nakonec připsal Saucy. Na čtvrté místo se posunul Correa. Bodovali i šestý Bearman, sedmý Crawford, osmý Vidales, devátý Alatalo a desátý Frederick, a to i přesto, že se v úvodu roztočil. Pro Staňka nakonec skončil závod 22. pozicí. Až jako 23. byl klasifikován Smoljar. Pilot MP Motorsportu sice proťal cílovou pásku jako osmý jen o pár tisícin za Crawfordem, byl ale penalizován 20 sekundami za kolize se soupeři.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Victor Martins | ART Grand Prix | Mecachrome | 46:47,389 | 23 | 25 |
2. | Arthur Leclerc | Prema | Mecachrome | 46:48,932 | 23 | 18 |
3. | Grégoire Saucy | ART Grand Prix | Mecachrome | 46:54,201 | 23 | 15 |
4. | Juan Manuel Correa | ART Grand Prix | Mecachrome | 46:56,473 | 23 | 12 |
5. | Franco Colapinto | Van Amersfoort | Mecachrome | 46:58,582 | 23 | 10 |
6. | Oliver Bearman | Prema | Mecachrome | 47:01,971 | 23 | 8 |
7. | Jak Crawford | Prema | Mecachrome | 47:06,154 | 23 | 6 |
8. | David Vidales | Campos | Mecachrome | 47:10,393 | 23 | 4 |
9. | William Alatalo | Jenzer | Mecachrome | 47:11,054 | 23 | 2 |
10. | Kaylen Frederick | Hitech | Mecachrome | 47:11,232 | 23 | 1 |
11. | Jonny Edgar | Trident | Mecachrome | 47:14,295 | 23 | 0 |
12. | Rafael Villagómez | Van Amersfoort | Mecachrome | 47:15,663 | 23 | 0 |
13. | Pepe Martí | Campos | Mecachrome | 47:17,583 | 23 | 0 |
14. | Niko Kari | Jenzer | Mecachrome | 47:22,433 | 23 | 0 |
15. | Ido Cohen | Jenzer | Mecachrome | 47:22,457 | 23 | 0 |
16. | Kush Maini | MP Motorsport | Mecachrome | 47:22,500 | 23 | 0 |
17. | Reece Ušijima | Van Amersfoort | Mecachrome | 47:23,179 | 23 | 0 |
18. | Zak O´Sullivan | Carlin | Mecachrome | 47:23,663 | 23 | 0 |
19. | Ayrton Simmons | Charouz Racing System | Mecachrome | 47:24,181 | 23 | 0 |
20. | Brad Benavides | Carlin | Mecachrome | 47:25,556 | 23 | 0 |
21. | Hunter Yeany | Campos | Mecachrome | 47:25,686 | 23 | 0 |
22. | Roman Staněk | Trident | Mecachrome | 47:25,692 | 23 | 0 |
23. | Alexander Smoljar | MP Motorsport | Mecachrome | 47:26,184 | 23 | 0 |
24. | László Tóth | Charouz Racing System | Mecachrome | 47:27,341 | 23 | 0 |
25. | Isack Hadjar | Hitech | Mecachrome | 47:37,170 | 23 | 0 |
26. | Enzo Trulli | Carlin | Mecachrome | 48:39,000 | 23 | 0 |
DNF | Nazim Azman | Hitech | Mecachrome | - | 4 | 0 |
DNF | Caio Collet | MP Motorsport | Mecachrome | - | 1 | 0 |
DNF | Zane Maloney | Trident | Mecachrome | - | 0 | 0 |
DNF | Francesco Pizzi | Charouz Racing System | Mecachrome | - | 0 | 0 |
Aktualizace: Po skončení závodu dostal penalizaci pěti sekund Yeany za kolizi s Karim. Američan se tak propadl ze 14. pozice na 21. příčku.
Průběžné pořadí jezdců: 1. Martins 25, 2. Leclerc 24, 3. Bearman 17, 4. Saucy 15, 5. Correa 14, 6. Colapinto 12, 7. Hadjar 10, 8. Smoljar 8, 9. Maloney 8, 10. Crawford 6, 11. O´Sullivan 5, 12. Vidales 5, 13. Collet 4, 14. Frederick 4, 15. Alatalo 2.
Průběžné pořadí týmů: 1. ART Grand Prix 54, 2. Prema 47, 3. Hitech 14, 4. MP Motorsport 12, 5. Van Amersfoort 12, 6. Trident 8, 7. Carlin 5, 8. Campos 5, 9. Jenzer 2.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA F3