Abiteboul: Red Bull ztrácí kvůli palivu
Esso a Mobil1 budou opět s Hondou
Mediální bombou minulého týdne bylo oznámení odchodu Red Bullu od Renaultu a dohody s Hondou. Je dobré také zmínit, co to znamená z pohledu paliva a maziv, které přispívají k výkonu a výdrži motoru, a tedy i k výsledkům jezdců. Renault má strategické partnerství s ropným koncernem BP a jeho značkou Castrol, jejichž výrobky používá i McLaren. Pak je tu ExxonMobil se značkami Esso a Mobil1, partnery pro palivo a maziva týmu Red Bull Racing, a také Honda, která takového dodavatele potřebuje.
Spojení Red Bullu a Hondy znamená, že se Esso/Mobil1 a Honda opět setkají poté, co obě společnosti opustily McLaren. Za zmínku stojí, že Honda do svých nových automobilů lije právě výrobky koncernu ExxonMobil.
Spojení a partnerství tak opět dávají smysl a Cyril Abiteboul, šéf Renaultu, pouze poznamenal, že volba odlišného paliva a maziv letos Red Bull stojí část rychlosti.
"Trochu jsem doufal, že Red Bull bude mít rychlost na vítězství," řekl Abiteboul ještě před VC Francie, vracejíc se k VC Kanady. "Byli velmi blízko, ale ne dost. Připravujeme další novinky (pro motor) a oni pracují na novém palivu.
Můžeme garantovat stejný výkon všeho, co je pod naší kontrolou, tedy hardwaru a softwaru. Ničeho dalšího. Ani paliva, protože se ze strategických a obchodních důvodů dohodli s jejich vlastním partnerem. Respektujeme to a podporujeme je homologováním jejich produktů."
Můžeme spekulovat, jak blízko si Renault pouštěl specialisty Exxonu, když věděl, že se mohou brzy vrátit k Hondě.