Ghosnovo zatčení neohrozí tým Renaultu
Všechno má zůstat při starém
Carlos Ghosn, generální ředitel Renaultu, ale i celé aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, byl tento týden zadržen japonskou policií pro podezření z finančních a daňových podvodů. Proto je dnes již bývalým nejmocnějším mužem aliance. Jeho kancelář promptně, i když dočasně, obsadil Thierry Bollore, dosavadní provozní ředitel, jenž má věci udržet v chodu, dokud nebude vybrán trvalý Ghosnův nástupce.
Tyto události se dotýkají i F1. Ghosn sice nijak přímo nezasahoval do vedení týmu a trval na tom, že tým nemůže být závislý na každoročních velkých finančních investicích. Ale zároveň byl tím, kdo před správní radou podpořil obnovení továrního týmu i celý program v F1. Má se tedy formule 1 obávat ztráty Renaultu?
"Pro Renault Group je to významná změna, ale bylo mi řečeno, že všechny programy mají pokračovat - u Renaultu, Nissanu a Mitsubishi," řekl v Abú Zabí Cyril Abiteboul, generální ředitel týmu Renault.
"F1 je součástí našich plánů. Je to velmi dobře viditelný a vnímaný projekt, který zásadně zvyšuje povědomí o značce. Důvody, pro které jsme v roce 2015 vstoupili do F1, přetrvávají. Chceme být vidět a vyvíjet technologie.
Je pravda, že Carlos Ghosn sehrál klíčovou roli při rozhodování o návratu na konci roku 2015, ale přirozeně to nemohlo být záležitostí jednoho člověka. Bylo to prodiskutováno výkonnými výbory a následně rozhodla celá společnost. Konec konců, součástí F1 jsme déle než 40 let.“