Naděje umírá jako poslední
Situace Minardi je však spíše beznadějí.
Jedenáctá hodina v dějišti prvního závodu letošní sezóny odbyla, zelená startovní světla svítila a světla na výjezdu z boxové uličky se změnila z červené na zelenou. Ročník 2005 právě odstartoval.
Postupně se na trati objevilo dvaadvacet monopostů. Nebyl mezi nimi však ani jeden vůz Minardi. Christijan Albers ani Patrick Friesacher se do prvního tréninku nezapojili, byť jej sledovali v garáži.
Důvodem byla nezískání souhlasu všech týmů s nasazením vozu, který nesplňoval technická nařízení platná pro sezónu 2005. Paul Stoddart se v posledních dnech a zejména hodinách pokoušel získat souhlas všech týmů. Nakonec se mu to nepodařilo.
Z pohledu pravidel je vše pořádku - vůz který nesplňuje nařízení prostě nevyjel na trať. Opět se však ukázalo, do jaké míry je formule 1 ovládána politikou a osobními antipatiemi. Přístup Ferrari a zejména pak Jeana Todta nebyl zcela jistě motivován obavami stáje z Maranella z nekonkurenceschopného Minardi.
Paul Stoddart doplatil na kritiku FIA a Ferrari z posledních měsíců. Šéf Ferrari využil momentální slabosti Stoddarta a škodolibě skóroval. Tentokrát však nemá být Jean Todt na co hrdý.
Možná je F1 skutečně prohnilá a je čas něco změnit. Všichni zúčastnění by si měli uvědomit, proč vlastně ve formuli 1 jsou. Sportovní duch pláče. Následující dny a hodiny ukáží, jak se bude celá záležitost vyvíjet. Stoddart sliboval pálení rudých vlajek. To situaci rozhodně nikam neposune, ba právě naopak.
Nezbývá než doufat, že se obě strany dokáží dohodnout a zapomenout na celou frašku.