Newey se těší na spolupráci s Hondou
Red Bull konečně nebude pouze zákazníkem
Red Bull po dvanácti sezonách, čtyřech titulech a čtyřech pohárech konstruktérů mění dodavatele motorů. Úspěchy s Renaultem jsou dávno minulostí. Hlavní technický ředitel Adrian Newey věří, že se s Hondou podaří navázat alespoň tak dobrou spolupráci, jako v nejlepších letech právě s Renaultem.
"Když se ohlédneme do minulosti, Renault odvedl úžasnou práci v éře motorů V8," řekl. "Byl velmi otevřený vůči novým věcem, kupříkladu foukanému difuzoru, což nám ohromně pomáhalo, takže to bylo dobré partnerství. V posledních letech, v hybridní éře, jsme se stali jeho zákazníkem a on je teď soustředěný na svůj vlastní tým. Když se naskytla možnost pracovat s výrobcem motorů, ne jen od někoho brát, co nabídne, byla pro nás velmi přitažlivá. Honda má ve F1 skvělou historii, inovativní inženýry a pro nás je to skutečně velmi pozitivní změna, jakou jsme chtěli už dlouho.
A řekl bych, že i pro našeho partnera Mobil to bude velmi dobrá změna. Mobil odvedl s Renaultem skvělou práci, ale měl omezený přístup k dynamometrům a limitované možnosti vývoje oleje, který byl beztak navržen pro jiného výrobce paliva a maziv. Když spojíme síly s Hondou, Mobil bude mít mnohem volnější ruce. Bude moci spolupracovat s výrobcem a ovlivnit design, místo toho, aby prostě vyvíjel produkty pro již existující verzi motoru."
Christian Horner navazuje v podobně pozitivním duchu. Díky kooperaci Hondy a dvou týmů ve stoprocentním vlastnictví společnosti Red Bull by jim práce měla jít pěkně od ruky.
"Red Bull se takto dostává do situace, že jeho dva týmy budou používat stejnou pohonnou jednotku a budou mít plnou pozornost jejího výrobce," řekl šéf týmu Red Bull. "Příští rok bude záď Toro Rosso kompletně od Red Bull Technology. Společný dodavatel pohonných jednotek nám to hodně usnadnil. Se zdroji, zařízeními a investicemi Hondy a pokrokem dosaženým za uplynulý půlrok to bylo docela snadné rozhodnutí. Renault samozřejmě má svůj tovární tým a vztah mezi námi byl dodavatelsko-odběratelský. Naproti tomu Honda má spoustu skvělých zdrojů, odhodlání a všechno to soustředí na nás."
Renault po oznámení rozpadu partnerství naznačoval, že Red Bull více zajímaly motory zdarma než jejich výkon.
"Dohody, které máme s Hondou podepsané, jsou soustředěny na výsledky a důvody pro toto rozhodnutí byly povahy technické, ne finanční. Dává nám to možnost úzce spolupracovat s motorovým partnerem a poskytovat vstupy už v rané fázi integrace pohonné jednotky do šasi. To je něco zcela jiného než dávat do vozu něco, co bylo navrženo podle potřeb jiného týmu," oponoval tomuto názoru Horner.