Häkkinen při testech DTM nejpomalejší
Německá série začala s přípravou na sezónu 2005.
Série Deutsche Tourenwagen Masters se pozvolna probouzí do nového ročníku. Prologem letošní sezóny je společné čtyřdenní testování, které začalo včera v italském Mugellu. Na trati se představily tři ze čtyř značek. Na rozdíl od Opelu, Mercedesu a Audi zůstává zatím nově příchozí automobilka MG stranou oficiálního testování.
Počasí bylo k týmům přívětivější než při testech v Německu. Teplota trati začala ráno na nule a v průběhu dne se rtuť teploměru zastavila až na čísle dvacet dva.
Nejlepšího času 1:43,667 dosáhl Heinz-Harald Frentzen, který si pochvaloval bezproblémový den. "Dnes jsme splnili, co jsme si naplánovali," prozradil rodák z Mönchengladbachu. Byl překvapivě jediný ze zkušených jezdců, kdo zajel rychleji než nováčci DTM. Ti v rok starých vozech první den testování ovládli. Důvod byl jasný – zatímco loňské vozy představují už odzkoušený a spolehlivý materiál, letošní verze jsou teprve na začátku svého vývoje. Jezdec Opelu Marcel Fässler navíc přiznal, že zatím s novým Opelem Vectra GTS V8 naplno jet nemohl. I tak ale pro něj byla jízda za volantem nového vozu zážitkem.
Výborně se představil nováček Jamie Green, který zajel druhý nejlepší čas s loňským modelem Mercedesu třídy C. Angličan se účastnil závodních víkendů DTM už v minulé sezóně a stal se hrdinou doprovodných závodů evropské série F3. Nejvíce byl na trati vidět Alex Margaritis, který s Mercedesem odkroužil celkem 84 kol. I on však měl k dispozici pouze rok starý materiál.
Letošní verzi vozu měl u stříbrných šípů na starosti Garry Paffet, patřil však spolu s Mikou Häkkinenem k nejpomalejším. Finovi, pro kterého je letošní sezóna prvním stálým angažmá od odchodu z formule 1, se příliš nedařilo. Několikrát se ocitl mimo trať a jednou musel čekat až na pomoc traťových komisařů. Ve svém nejlepším kole zaostal za Frentzenovým nejrychlejším časem o více jak dvě sekundy.