Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

De Vries vyhrál před téměř domácím publikem

De Vries vyhrál před téměř domácím publikem

Spa-Francorchamps – 1. závod

Třiadvacetiletý Nizozemec De Vries vybojoval letos už třetí vítězství. Tentokrát však získal maximální bodový zisk, protože přidal i vítězství v kvalifikaci a nejrychlejší kolo v závodě. O jeho triumfu nebylo pochyb.

Dramatickou kvalifikaci na hlavní závod devátého podniku seriálu formule 2 vyhrál poprvé De Vries. Do první řady ho doprovodil vedoucí jezdec průběžného pořadí Russell, za nimi stáli Sette Câmara a Ghiotto, ve třetí řadě Norris s Albonem. Z favoritů tedy v popředí chyběl jen vítěz z minulého ročníku Markelov, který se musel spokojit s pátou řadou. Několikrát v minulosti však prokázal, že umí útočit i ze zadních pozic. Nováček Boccolacci na soupeře nestačil a skončil poslední.

Zatímco během kvalifikace F1 v sobotu odpoledne pršelo, na závod F2 už zase vysvitlo sluníčko. Z roštu museli odtlačit Boccolacciho, který se nedokázal rozjet do zaváděcího kola. Start skvěle zvládl De Vries a za jeho záda se protáhl Sette Câmara. V prvních zatáčkách bylo hodně těsno, ale ostré souboje se naštěstí obešly bez kolizí. Na první rovinku přijížděly i tři monoposty vedle sebe v jedné řadě! Ostrou bitvu předvedli Ghiotto, Fukuzumi a Albon a v tomto pořadí se seřadili od šestého místa.

Start zvládli všichni favorité bez zaváhání a De Vries se hned ujal vedení 

Od třetího kola mohli jezdci používat DRS. Okamžitě se na trati jiskřilo a každou chvíli se někdo toulal po únikových zónách. První šestice jezdců jela v rozestupu do jedné vteřiny. Markelov se podle očekávání probíjel vpřed a v 5. kole už byl sedmý. Klid měl jen De Vries, jehož náskok vzrostl na 4,4 vteřiny. V 7. kole v zatáčce Bus Stop Markelov odvážně zaútočil na Ghiotta, protáhl se na šestou pozici a okamžitě se přibližoval Fuocovi. Rus měl v této fázi závodu hlavní roli a staral se o zábavu diváků.

V nájezdu do 8. kola Fukuzumi a Delétraz zahájili sérii povinných zastávek. Fuoko měl starosti, aby pod tlakem Markelova udržel auto na asfaltu. K zastávce zatím odbočili favorité Russell a Norris. V 9. kole už Markelov uspěl a posunul se na třetí místo. Náskok De Vriese narostl na 7,6 vteřin, a tak se Sette Câmara rovněž rozhodl obout nové pneumatiky.

Po zastávce v 10. kole se De Vries dostal do velkého provozu, ale náskok před největšími soupeři si udržel, i když nejrychlejší kola jezdil Russell. V čele kroužil Markelov, protože proti většině soupeřů zvolil odlišnou strategii a rozhodl se zůstat na trati co nejdéle. Jezdci bez zastávky se trochu pletli favoritům. Proto také došlo k drobné kolizi mezi Norrisem a předjížděným Boschungem.

De Vries jezdil na čtvrtém místě za třemi jezdci bez zastávky. V patách měl Sette Câmaru, Russella a Norrise. Vedoucí Markelov měnil kola v nájezdu do 15. kola. Vzápětí Fukuzumi prchal z hořícího vozu a žádný hasič nebyl poblíž. Byl z toho pořádný táborák a samozřejmě také safety car.

Deset kol před cílem bylo po všech povinných zastávkách pořadí De Vries, Sette Câmara, Russell, Norris, Ghiotto, Albon, Delétraz, až osmý Markelov, Latifi, Günther… Fukuzumi seděl v trávě a smutně sledoval, jak nakládají jeho ohořelý monopost. Gelael dostal penalizaci 5 sekund za nedodržení rychlostního limitu v uličce před boxy.

Na stupni vítězů zleva Sete Camara, De Vries a Russell 

Jezdecké pole zpomalilo a nad okruh se pomalu přesouvala těžká mračna. Závod byl znovu restartován na konci 18. kola. Po několika vteřinách však znovu zavlály žluté vlajky, protože Bschung v 9. zatáčce havaroval. Jinde na trati se závodit mohlo a toho využil k dalšímu předjíždění Markelov. Ghiotto opustil trať a nebezpečně se vrátil před Albona. Oba díky tomu dojel Markelov, který měl proti soupeřům před sebou výhodu měkčí směsi pneumatik.

Ve 20. kole Albon předjel Ghiotta. Pak už došlo ke krásnému souboji Ghiotta s neúnavným bojovníkem Markelovem. Zpestřením závodu byla také vzájemná kolize dvou jezdců jednoho týmu – Fuoca a Delétraze – v osmé zatáčce. V posledním kole ještě zaútočil Albon na Norrise a Markelov na Ghiotta, a v posledních metrech se Markelov doslova probil na šesté místo..

Potřetí v sezoně vyhrál De Vries, který tak potěšil tisíce nizozemských fanoušků na tribunách. Přijeli sice kvůli Verstappenovi, ale potěšil je jiný létající Holanďan. Na stupeň vítězů ho doprovodili Sette Câmara a Russell. Brit si tím upevnil vedení v průběžné klasifikaci.

Pořadí po 17 z 24 jízd: 1. Russell 186, 2. Norris 171, 3. Albon 151, 4. De Vries 145, 5. Sete Câmara 124, 6. Markelov 122, 7. Fuoco 112, 8. Ghiotto 85, 9. Delétraz 62, 10. Aitken 61, 11. Merhi 41, 12. Günther 41, 13. Latifi 38, 14. Gelael 29, 15. Maini 23, 16. Makino 20, 17. Boschung 13, 18. Fukuzumi 11, 19. Ferrucci 7, 20. Nissany 1.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Nyck de Vries Prema Theodore Mecachrome 56:02,281 25 31
2. Sérgio Sette Câmara Carlin Mecachrome 56:05,434 25 18
3. George Russell ART Grand Prix Mecachrome 56:09,853 25 15
4. Lando Norris Carlin Mecachrome 56:11,187 25 12
5. Alexander Albon DAMS Mecachrome 56:11,689 25 10
6. Arťom Markelov Russian Time Mecachrome 56:15,462 25 8
7. Luca Ghiotto Campos Racing Mecachrome 56:15,492 25 6
8. Nicholas Latifi DAMS Mecachrome 56:16,955 25 4
9. Maximilian Günther BWT Arden Mecachrome 56:18,196 25 2
10. Roy Nissany Campos Racing Mecachrome 56:24,635 25 1
11. Jack Aitken ART Grand Prix Mecachrome 56:26,198 25 0
12. Tadasuke Makino Russian Time Mecachrome 56:26,758 25 0
13. Alessio Lorandi Trident Mecachrome 56:28,698 25 0
14. Arjun Maini Trident Mecachrome 56:31,201 25 0
15. Dorian Boccolacci MP Motorsport Mecachrome 56:31,893 25 0
16. Sean Gelael Prema Theodore Mecachrome 56:34,763 25 0
17. Antonio Fuoco Charouz Racing Mecachrome 56:34,987 25 0
18. Louis Delétraz Charouz Racing Mecachrome 56:36,393 25 0
  Ralph Boschung MP Motorsport Mecachrome 41:55,881 18 0
  Nirej Fukuzumi BWT Arden Mecachrome 27:36,818 13 0