Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Power vyhrál v St. Louis a oživil naděje na titul

Power vyhrál v St. Louis a oživil naděje na titul

Bommarito Automotive Group 500 – závod

Australan Will Power si na oválu Gateway Motorsport Park připsal třetí letošní vítězství a ukázal, že navzdory slabším fázím v průběhu sezony se ještě nevzdává, pokud jde o boj o mistrovský titul. Rossimu tentokrát nevyšla strategii uspořit jednu zastávku. Lídr šampionátu Dixon byl třetí.

Power do závodu dobře odstartoval a protáhl se hned na 2. místo. Naopak Rossi udržel pozici před Newgardenem jen proto, že ve druhé zatáčce boural Bourdais a způsobil výjezd pace caru. Při restartu v 7. kole už ale třetí příčku neudržel. Výborně si vedl jeho stájový kolega Veach, který z 16. místa na startu postoupil na 10. příčku.

Power se držel na 2. místě, a když se Dixon zdržel při předjíždění pomalejších jezdců, dostal se opět na dostřel. Rossimu se podařilo přehnat se přes Newgardena. Kanaan a Andretti zahájili v 58. kole první pit stopy.

Při výjezdu od mechaniků se Power dostal vedle Dixona, ten ale neměl problém jej na zahřátých pneumatikách zdolat. Za nimi se seřadili Rossi, Newgarden a Pagenaud, který během pit stopů předjel Hunter-Reaye. Předjíždění pomalejších pilotů způsobilo, že si vedoucí jezdci nenajeli žádný náskok.

V 117. kole, ve chvíli, kdy probíhaly další pit stopy, Power zkusil zaútočit na Dixona. Útok se ale nezdařil a Power málem doklouzal do vnější zdi. Toho využil Rossi a protáhl se na druhou příčku. Po pit stopech byl navíc Power až za Pagenaudem na 4. místě. Newgarden se propadl na šestou příčku.

Drobná chyba ze strany Pagenauda umožnila Powerovi vrátit se na třetí místo. A v tu chvíli předvedl svůj nejsilnější stint v celém závodě.  Dostal se na vnitřek Rossiho a v 1. zatáčce se protáhl na druhou příčku. Rossi pak předvedl mistrovský manévr, kterým vůz udržel pár centimetrů od zdi. V dalším kole si Power vychutnal Dixona. Za sedm kol se posunul ze 4. na 1. místo.

Hunter-Reay ve 173. kole prudce zpomalil a plížil se do boxů. Kvůli jeho technické závadě musel podruhé na trať zpomalovací vůz. První jedenáctka toho ve 177. kole využila k pit stopu. První pětka jezdila v pořadí Power, Dixon, Rossi, Newgarden a Veach.

Veach a Jones postupovali polem vzhůru. Lídři totiž zjevně šetřili palivo a doufali, že už nebudou muset znovu k mechanikům. Power ale záhy přešel na strategii ještě jednoho pit stopu. Ten si odbyl ve 231. kole. Natankoval jen malou dávku paliva, ani neměnil pneumatiky. Vyjel za Rossim a Andrettim. Power je ale rychle předjel, a když další piloti zamířili pro palivo, ve 240. kole se ujal vedení.

„Byli jsme tak rychlí. Byla to zábava. Nikdy jsem nepředjel tolik aut. Prostě jsem bral jednoho za druhým,“ řekl v cíli Power. IndyCar mu napočítala 32 předjetí. Nejvíce (36) jich měl Veach. „Tohle je ta nejlepší zábava, když můžete závodit tvrdě a nemusíte myslet na to, že máte šetřit palivo,“ dodal Power.

Rossi nakonec s palivem do konce vydržel a díky tomu dojel na druhém místě před Dixonem. Jeho poslední stint měl 71 kol. Čtvrté místo zbylo na Pagenauda, za ním dojeli skvěle jedoucí Veach a Pigot. Obhájce vítězství Newgarden byl v St. Louis až sedmý.

„Ve hře byly dvě strategie, které fungovaly. Já sám jsem na sebe naštvaný, že jsem se nerozhodl dříve. Ale nejsem si jistý, jestli by to byl v cíli velký rozdíl. Je to slušný výsledek a na Rossiho jsme ztratili jen pár bodů,“ dodal lídr šampionátu Dixon.

Ve hře je ještě, nepočítaje bonusy, 150 mistrovských bodů. Série pokračuje 2. září v Portlandu, kam se vrací po 11 letech, a sezona vyvrcholí v polovině září v Sonomě. Dixon udržel vedení v šampionátu. Rossi z jeho náskoku opět pár bodů umazal. Zaostává teď jen o 26 bodů. Power ztrácí 68 bodů a Newgarden ještě o 10 více. Hunter-Reay, kterého vyřadila ze závodu porucha, je se ztrátou 147 bodů de facto již venku ze hry o titul.

p. jezdec tým motor čas/odstup body
1. Will Power Team Penske Chevrolet 1:59:30,1972 50+1
2. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda + 1,3117 40+1
3. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 2,8092 35+1+2
4. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 3,1336 32
5. Zach Veach Andretti Autosport Honda + 7,2693 30+1
6. Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Chevrolet + 10,5509 28
7. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 10,6003 26
8. Ed Jones Chip Ganassi Racing Honda + 22,1362 24
9. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 1 kolo 22+1
10. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 1 kolo 20
11. Pietro Fittipaldi Dale Coyne Racing Honda + 1 kolo 19
12. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet + 1 kolo 18
13. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 2 kola 17
14. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda + 2 kola 16
15. James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports Honda + 2 kola 15
16. Matheus Leist A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 2 kola 14
17. Max Chilton Carlin Chevrolet + 4 kola 13
18. Gabby Chaves Harding Racing Chevrolet + 6 kol 12
19. Charlie Kimball Carlin Chevrolet + 13 kol 11
20. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda Porucha 10
21. Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan Honda Havárie 9