Power vyhrál v St. Louis a oživil naděje na titul
Bommarito Automotive Group 500 – závod
Australan Will Power si na oválu Gateway Motorsport Park připsal třetí letošní vítězství a ukázal, že navzdory slabším fázím v průběhu sezony se ještě nevzdává, pokud jde o boj o mistrovský titul. Rossimu tentokrát nevyšla strategii uspořit jednu zastávku. Lídr šampionátu Dixon byl třetí.
Power do závodu dobře odstartoval a protáhl se hned na 2. místo. Naopak Rossi udržel pozici před Newgardenem jen proto, že ve druhé zatáčce boural Bourdais a způsobil výjezd pace caru. Při restartu v 7. kole už ale třetí příčku neudržel. Výborně si vedl jeho stájový kolega Veach, který z 16. místa na startu postoupil na 10. příčku.
Power se držel na 2. místě, a když se Dixon zdržel při předjíždění pomalejších jezdců, dostal se opět na dostřel. Rossimu se podařilo přehnat se přes Newgardena. Kanaan a Andretti zahájili v 58. kole první pit stopy.
Při výjezdu od mechaniků se Power dostal vedle Dixona, ten ale neměl problém jej na zahřátých pneumatikách zdolat. Za nimi se seřadili Rossi, Newgarden a Pagenaud, který během pit stopů předjel Hunter-Reaye. Předjíždění pomalejších pilotů způsobilo, že si vedoucí jezdci nenajeli žádný náskok.
V 117. kole, ve chvíli, kdy probíhaly další pit stopy, Power zkusil zaútočit na Dixona. Útok se ale nezdařil a Power málem doklouzal do vnější zdi. Toho využil Rossi a protáhl se na druhou příčku. Po pit stopech byl navíc Power až za Pagenaudem na 4. místě. Newgarden se propadl na šestou příčku.
Drobná chyba ze strany Pagenauda umožnila Powerovi vrátit se na třetí místo. A v tu chvíli předvedl svůj nejsilnější stint v celém závodě. Dostal se na vnitřek Rossiho a v 1. zatáčce se protáhl na druhou příčku. Rossi pak předvedl mistrovský manévr, kterým vůz udržel pár centimetrů od zdi. V dalším kole si Power vychutnal Dixona. Za sedm kol se posunul ze 4. na 1. místo.
Hunter-Reay ve 173. kole prudce zpomalil a plížil se do boxů. Kvůli jeho technické závadě musel podruhé na trať zpomalovací vůz. První jedenáctka toho ve 177. kole využila k pit stopu. První pětka jezdila v pořadí Power, Dixon, Rossi, Newgarden a Veach.
Veach a Jones postupovali polem vzhůru. Lídři totiž zjevně šetřili palivo a doufali, že už nebudou muset znovu k mechanikům. Power ale záhy přešel na strategii ještě jednoho pit stopu. Ten si odbyl ve 231. kole. Natankoval jen malou dávku paliva, ani neměnil pneumatiky. Vyjel za Rossim a Andrettim. Power je ale rychle předjel, a když další piloti zamířili pro palivo, ve 240. kole se ujal vedení.
„Byli jsme tak rychlí. Byla to zábava. Nikdy jsem nepředjel tolik aut. Prostě jsem bral jednoho za druhým,“ řekl v cíli Power. IndyCar mu napočítala 32 předjetí. Nejvíce (36) jich měl Veach. „Tohle je ta nejlepší zábava, když můžete závodit tvrdě a nemusíte myslet na to, že máte šetřit palivo,“ dodal Power.
Rossi nakonec s palivem do konce vydržel a díky tomu dojel na druhém místě před Dixonem. Jeho poslední stint měl 71 kol. Čtvrté místo zbylo na Pagenauda, za ním dojeli skvěle jedoucí Veach a Pigot. Obhájce vítězství Newgarden byl v St. Louis až sedmý.
„Ve hře byly dvě strategie, které fungovaly. Já sám jsem na sebe naštvaný, že jsem se nerozhodl dříve. Ale nejsem si jistý, jestli by to byl v cíli velký rozdíl. Je to slušný výsledek a na Rossiho jsme ztratili jen pár bodů,“ dodal lídr šampionátu Dixon.
Ve hře je ještě, nepočítaje bonusy, 150 mistrovských bodů. Série pokračuje 2. září v Portlandu, kam se vrací po 11 letech, a sezona vyvrcholí v polovině září v Sonomě. Dixon udržel vedení v šampionátu. Rossi z jeho náskoku opět pár bodů umazal. Zaostává teď jen o 26 bodů. Power ztrácí 68 bodů a Newgarden ještě o 10 více. Hunter-Reay, kterého vyřadila ze závodu porucha, je se ztrátou 147 bodů de facto již venku ze hry o titul.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | 1:59:30,1972 | 50+1 |
2. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | + 1,3117 | 40+1 |
3. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | + 2,8092 | 35+1+2 |
4. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 3,1336 | 32 |
5. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | + 7,2693 | 30+1 |
6. | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 10,5509 | 28 |
7. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | + 10,6003 | 26 |
8. | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | Honda | + 22,1362 | 24 |
9. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 1 kolo | 22+1 |
10. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 1 kolo | 20 |
11. | Pietro Fittipaldi | Dale Coyne Racing | Honda | + 1 kolo | 19 |
12. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 1 kolo | 18 |
13. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 2 kola | 17 |
14. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | + 2 kola | 16 |
15. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | + 2 kola | 15 |
16. | Matheus Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 2 kola | 14 |
17. | Max Chilton | Carlin | Chevrolet | + 4 kola | 13 |
18. | Gabby Chaves | Harding Racing | Chevrolet | + 6 kol | 12 |
19. | Charlie Kimball | Carlin | Chevrolet | + 13 kol | 11 |
20. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | Porucha | 10 |
21. | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing/Vasser-Sullivan | Honda | Havárie | 9 |